بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام ویژه شاه ماهی پرسپولیس برای علی دایی

علیرضا بیرانوند: کل دنیا ایران را با نام علی دایی می‌ شناسند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۵
علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس درباره این تیم صحبت کرد

علیرضا بیرانوند بازیکن پرسپولیس گفت : علی دایی برای همه ما بزرگ و عزیز است بیش‌تر مردمی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند ایران را به نام او می‌شناسند و نباید به همین راحتی هرکسی به خودش اجازه دهد که به این اسطوره‌ها بی‌ احترامی کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بدون تردید موثرترین خرید این فصل پرسپولیس علیرضا بیرانوند بود. گلر شماره یک تیم ملی و پرسپولیس بیشترین کلین‌شیت را در نیم‌فصل اول داشت و کمک زیادی به صدرنشینی پرسپولیس کرد.

با این حال اوج کار بیرانوند به بازی مقابل گل گهر برمی‌گشت؛ جایی که علیرضا موفق شد در همان ابتدای کار پنالتی حریف را بگیرد و پرسپولیس را در بازی نگه دارد. بیرانوند با وجود این‌که در دیدار مقابل ون پارس در جام حذفی برای اولین بار در این فصل نیمکت‌نشین شده بود، موقع ضربات پنالتی به زمین آمد و باز هم هنر خودش را در گرفتن ضربات پنالتی به رخ کشید. بیرانوند در دیدار مقابل ون پارس ۲ پنالتی گرفت و یک‌تنه پرسپولیس را به دور بعد رساند.

نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ درحالی به پایان رسید که این پرسپولیسی‌ها بودند که توانستند با صدرنشینی، نیمی از مسابقات را به پایان برسانند. در کنار عملکرد تیمی برخی از باشگاه‌ها، بازیکنانی نیز بودند که بیش از همه با درخشش خود باعث موفقیت تیم‌هایشان شدند. به همین بهانه خبرورزشی از مخاطبان خود خواست تا با شرکت در یک نظرسنجی، بهترین بازیکن نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را انتخاب کنند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از آرای بیش از ۱۱۵هزار نفر، این علیرضا بیرانوند بود که بیش از نیمی از رای‌های ثبت‌شده را به خود اختصاص داد.

پرسپولیس مقابل ون پارس سختی کشید و به پیروزی رسید. فکر می‌کردید به این شکل صعود کنید؟

خب خیلی‌وقت‌ها در جام حذفی این اتفاقات رخ می‌دهد. حریف ما یک تیم لیگ یکی بود و تقابل با پرسپولیس باعث شد انگیزه وحشتناکی پیدا کنند. به هرحال این فرصت برایشان به وجود آمد که با عملکردشان بتوانند خودشان را نشان دهند. انصافا هم تیم خوبی بودند. کیفیت خوبی داشتند و توانستند ما را اذیت کنند. من خودم انتظار داشتم که بازی سخت شود ولی این‌که به پنالتی کشیده شود را پیش‌بینی نکرده بودم. حتی قبل از بازی هم به بچه‌ها گفتم که اصلا بازی راحتی نداریم و نباید حریف را دست کم بگیریم. با این حال ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و فکر می‌کنم ۵ بار به تیر زدیم.

انتظار این بازی را از ون پارس داشتید؟

نه نداشتیم. آن‌ها ما را سورپرایز کردند و تیم خوبی بودند. بیخود نبود که آقایحیی قبل از بازی و در حین بازی خیلی استرس داشت. او واقعا پیش‌بینی این را کرده بود که ممکن است کار گره بخورد و شرایط برای ما سخت شود. هرچه که بود تمام شد و خداراشکر توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

و تو هم دوباره در نقش ناجی ظاهر شدی و توانستی ۲ پنالتی حریف را بگیری.

خب من وظیفه‌ام را انجام دادم. هواداران از من انتظار دارند که در هر بازی عالی کار کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم. من هم همیشه سعی کردم بیشترین تلاش را بکنم و هرچه دارم برای تیمم بگذارم. لطف خدا بود که توانستم پنالتی‌ها را بگیرم و این سیوها را به آقایحیی تقدیم کردم. خیلی بنده‌خدا استرس کشید ولی به او گفتم خیالت راحت ما برنده می‌شویم. خدا هم کمک کرد که توانستم برای پرسپولیس مفید باشم و هواداران را خوشحال کنم.

راز پنالتی‌گرفتن‌های تو چیست؟

راز خاصی ندارد. فقط باید روحیه داشته باشید، تلاش کنید و بهترین خودتان باشید. من این چیزها را یاد گرفتم و سعی می‌کنم هر روز بیشتر از روز قبل تلاش کنم. تمرینات زیادی روی پنالتی انجام می‌دهم و این‌جا جا دارد از ننکا مربی گلرهای تیممان هم تشکر کنم. آنالیزهای خوبی داریم و خدا هم کمک می‌کند تا بتوانم موفق باشم و به تیمم کمک کنم.

بعضی از گلرها پنالتی‌زنان قهاری هم بودند و حتی پنالتی‌زن اول تیمشان به حساب می‌آمدند. مثلا روجریو سنی، چیلاورت و هانس‌یورگ بوت چنین شرایطی داشتند. تو علاقه‌ای به پنالتی زدن نداری؟

بله این گلرهایی که تو گفتی انصافا عالی پنالتی می‌زدند و کارشان حرف نداشت. من هم اتفاقا دوست دارم پنالتی بزنم و در تمرینات هم این کار را بعضی اوقات می‌کنم. خدا را چه دیدی، شاید در بازی‌های بعدی فرصتی شد تا من هم پنالتی بزنم. پنالتی زدن را هم خیلی دوست دارم و بدم نمی‌آید برای تیمم از روی نقطه پنالتی گل‌زنی کنم.

بعد از بازی هم یحیی را حسابی بغل کردی و خوشحالی‌ات را با او تقسیم کردی.حتی بعد از پنالتی اول که گرفتی، با دست به گل‌محمدی اشاره کردی.

خب آقایحیی یکی از مربیانی است که تاثیر زیادی در فوتبال و زندگی شخصی‌ام داشته. در خیلی از مسائل به من کمک کرده و من به‌شخصه خیلی دوستش دارم. هرکاری که بتوانم برای او و پرسپولیس انجام می‌دهم و دوست داشتم بعد از این پیروزی سخت، شادی‌ام را با او قسمت کنم چون خیلی در طول بازی حرص خورد و اذیت شد. بعد از پنالتی اول هم به او اشاره کردم و به نوعی گفتم نگران نباش!

قبل از این‌که به بازی بروی، کلا لب خط بودی و تیم را کوچ می‌کردی. حتی با خیلی از بازیکنان هم صحبت می‌کردی و به آن‌ها روحیه می‌دادی…

بله زیاد لب خط می‌آمدم چون نمی‌توانستم روی نیمکت بنشینم. استرس بازی بالا بود و تیم هم عقب بود. به همین خاطر سعی می‌کردم لب خط بیایم و از آن‌جا بازی را ببینم. وقعا مربی‌گیری کار سخت و پراسترسی هست. من همیشه دوست داشتم بعد از فوتبالم مربی شوم ولی الان که فکر می‌کنم، می‌بینیم دلم نمی‌خواهد این همه استرس تحمل کنم. بدون تعارف خیلی سخت است و اصلا قابل مقایسه با بازی کردن نیست. مربی‌گری جذاب است ولی کار راحتی نیست و هرکسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

کمال هم وقتی تو را لب خط دید، حسابی با تو شوخی کرد و یک‌چیزایی به تو گفت. توضیح می‌دهی؟

آره بچه‌هایی که روی نیمکت بودند با من شوخی می‌کردند و می‌گفتند علی مربی شده ولی به طور رسمی اعلام نمی‌کند. کمال هم به شوخی گفت علیرضا مدرک مربیگری خ ایران را دارد. (می‌خندد)

در لیگ هم برد فوق‌العاده‌ای مقابل نساجی کسب کردید و قهرمان نیم‌فصل شدید. نیم‌فصل دوم را برای پرسپولیس چطور می‌بینی؟

فکر می‌کنم یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس در چند سال اخیر بود و فوق‌العاده کار کردیم. همه بچه‌ها عالی بودند و توانستیم یک برد پرگل را کسب کنیم. در نیم‌فصل دوم هم درست مثل نیم‌فصل اول فقط کار خودمان را می‌کنیم و روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم تا همین نتایج را تکرار کنیم. باید بازی به بازی پیش برویم و برای هر مسابقه استراتژی خوبی داشته باشیم. ضمن این‌که در نیم‌فصل جام نمی‌دهند و قهرمانی در نیم‌فصل درست است که به لحاظ روحی به تیم کمک می‌کند ولی تنها چیزی که قهرمانی در پایان فصل را برای ما به ارمغان می‌آورد، تلاش کردن است. در واقع کل تیم ما چنین طرز فکری دارد و تا قهرمانی‌مان در لیگ مسجل نشده، دست از تلاش و جنگیدن برنمی‌داریم.این را هم می‌دانیم که بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر می شود و تیم‌ها به همین راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. پس باید بیشتر از نیم‌فصل اول تلاش کنیم تا به هدفمان که قهرمانی است برسیم.

در بازی با نساجی تاثیر مستقیم روی گل سوم داشتی و به نوعی این گل روی شروع مجدد عالی تو به‌دست آمد. معلوم است روی این موضوع خیلی کار کردی.

من همیشه وظیفه دارم که به تیمم کمک کنم. تیم پرسپولیس امسال یک سال متفاوت دارد و می‌خواهد بازی‌سازی را از خط عقب آغاز کند و به همین علت من هم سعی و تلاشم را می‌کنم که به عنوان یک یار اضافه به تیمم کمک کنم. در تمرینات خیلی روی این تاکتیک و شروع مجددهای سریع کار می‌کنیم و خوشحالم که روی گل تیمم موثر بودم و نقش داشتم.

طی چند وقت اخیر شاهد توهین به افراد فوتبالی به خصوص علی دایی و یحیی گل‌محمدی در تلویزیون بودیم. در این خصوص چه صحبتی داری؟

بی‌احترامی نسبت به اسطوره‌های فوتبال مخصوصا گل‌محمدی و دایی یک اتفاقی است که همه ما را ناراحت کرده و قابل هضم نیست. پیش‌تر یک شخصی به همه فوتبالیست‌ها بی‌احترامی کرد. وقتی جلوی شخص قبلی را نگیرند، مطمئنا کسی دیگر می‌آید و این‌گونه بی‌احترامی می‌کند. علی دایی برای همه ما بزرگ و عزیز است. بیش‌تر مردمی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند ایران را به نام او می‌شناسند. نباید به همین راحتی هرکسی به خودش اجازه دهد که به این اسطوره‌ها بی‌احترامی کند و این حرکات واقعا بد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *