بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گواردیولا 500، آمار خارق‌العاده پپ در بازی‌های لیگ

دربی امروز شهر منچستر ، پانصدمین حضور رسمی پپ گواردیولا به عنوان سرمربی در دنیای فوتبال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۷
پپ گواردیولا

دربی شهر منچستر پانصدمین حضور پپ گواردیولا به عنوان مربی در بازی‌های لیگ است. او با بارسا، بایرن و منچسترسیتی، آمار و ارقام رشک‌برانگیزی دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دربی شهر منچستر پانصدمین حضور پپ گواردیولا به عنوان مربی در بازی‌های لیگ است. او با بارسا، بایرن و منچسترسیتی، آمار و ارقام رشک‌برانگیزی دارد.

به گزارش “ورزش سه”، منچسترسیتی با پپ گواردیولا امروز از ساعت 16 به وقت تهران و در اولدترافورد باید برابر منچستریونایتد قرار بگیرد. این برای پانصدمین بار است که پپ گواردیولا به عنوان مربی در بازی‌های لیگ مربی‌گری می‌کند. او هدایت بارسلونا و بایرن مونیخ را نیز برعهده داشته و برای بازی شماره 500 چه دیداری بهتر از دربی شهر منچستر؟

در 499 بازی قبلی، آمار پپ مثال‌زدنی است. برای او 76درصد پیروزی (379)، 14درصد مساوی (68) و 11درصد شکست (52) به ثبت رسیده است. بیشترین آمار شکست گواردیولا نیز با منچسترسیتی بوده است (13درصد). او با بایرن در 9درصد و با بارسا در 7درصد بازی‌های لیگ شکست خورده است. در واقع با مسی و بهترین بارسلونای تاریخ، پپ کمتر از بایرن و سیتی در بازی‌های لیگ مغلوب شد.

از لحاظ کسب افتخار، او با بارسا موفق به کسب سه عنوان قهرمانی لالیگا بین سال‌های 2009 تا 2011 شد و در سال 2012 قهرمانی را به رئال واگذار کرد. در بایرن بین سال‌های 2014 تا 2016 سه قهرمانی متوالی بوندسلیگا را کسب کرد و با منچسترسیتی نیز در سال‌های 2018، 2019، 2021 و 2022، چهار بار قهرمان لیگ برتر شده است. او سال های 2017 و 2020 جدال قهرمانی را به چلسی و لیورپول باخت.

پپ در بازی‌های لیگ بیشتر از هر تیمی مغلوب چلسی و تاتنهام شده است (5 بار). بیشتر از هر تیمی برابر وستهم، برنلی و آرسنال پیروز شده (11 بار) است. تیم‌هایی که بیشترین گل را از تیم پپ دریافت کرده‌اند، واتفورد (41 گل)، برنلی و وستهم (34 گل) هستند. لیورپول (17)، لستر (17)، تاتنهام (16) و یونایتد (16) نیز بیشتر از تیم‌های دیگر برابر تیم پپ گلزنی کرده‌اند.

پپ با بارسلونا برابر آلمریا، اوساسونا، با بایرن برابر هامبورگ و با سیتی مقابل واتفورد به پیروزی 8-0 دست یافته که پرگل‌ترین پیروزی‌های او محسوب می‌شوند. گواردیولا با سیتی برابر اورتون 4-0 و برابر لسترسیتی 5-2 شکست خورده و با بایرن نیز از ولفسبورگ 4-1 و از دورتموند 0-3 شکست خورده است. این‌ها سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربی‌گری پپ هستند.

پپ گواردیولا

در مجموع پپ در 13 دوره لیگ مربی‌گری کرده و 10 بار قهرمان شده است و تنها سه قهرمانی لیگ را از دست داده که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. از لحاظ آمار گل خورده و شکست او در سیتی ضعیف‌تر بوده ولی باید توجه داشت که او روی نیمکت سیتی بیشتر از بایرن و بارسلونا نشسته است.

حریف امروز پپ، منچستریونایتد است که روی نوار موفقیت قرار دارد. یونایتد در 6 بازی متوالی لیگ برنده شده و در 10 بازی اخیر خود شکست نخورده است. در 18 بازی اخیر نیز یونایتد تنها یک بار مغلوب شده که نشان می‌دهد تیم اریک تن‌هاخ در بهترین فرم قرار دارد.

سیتی با 5 امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال در رده دوم قرار دارد و نمی‌خواهد این فاصله بیشتر شود. یونایتد هم در 9 امتیازی صدر است و در دربی رفت 6-3 شکست خورده تا انگیزه‌هایش برای بازی امروز مضاعف باشد. پانصدمین بازی برای گواردیولا خوش‌یمن خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *