بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ورود تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار به سری آ + عکس

سری آ اولین لیگ اروپایی با تکنولوژی آفساید نیمه خودکار

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۸:۳۸
سری آ اولین لیگ اروپایی با تکنولوژی آفساید نیمه خودکار

سری آ ایتالیا به عنوان اولین لیگ معتبر اروپایی، از سیستم آفساید نیمه اتوماتیک جام جهانی استفاده می‌کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کمیته برگزاری رقابت‌های سری آ ایتالیا و کمیته داوران این کشور، بیش از یک میلیون یورو بر روی SAOT (مخفف Semi-automated offside technology به معنای تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار) سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از جنجال‌ها و درگیری‌ها بر سر آفساید را در سری آ کاهش دهند.

این سیستم را پیش از این در مرحله اول لیگ قهرمانان اروپا و به طور ویژه، در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر دیده بودیم و از روز چهارشنبه 18 ژانویه در دیدار سوپرجام ایتالیا میان میلان و اینتر در شهر ریاض عربستان، این فناوری وارد رقابت‌های باشگاهی ایتالیا می‌شود و از هفته بعد از آن با شروع نیم فصل دوم سری آ، این فناوری به کمک داوران خواهد آمد.این آخرین فناوری‌ای است که قرار است برای کاهش میزان اشتباهات داوری، به آنها کمک کند. قرار است داوران سعی کنند در مورد آفساید دقیق‌تر و سریع‌تر تصمیم بگیرند.

سری آ اولین لیگ اروپایی با تکنولوژی آفساید نیمه خودکار

هیچ تغییری از نظر مقررات یا پروتکل وجود ندارد، صرفاً موضوع تجهیز داوران مسابقه و کمک‌های آنها به فناوری پیشرفته است که توسط هوش مصنوعی به این پروژه کمک می‌کند.

این فناوری از طریق شبکه‌ای متشکل از هشت دوربین اختصاصی که در استادیوم‌های ایتالیا نصب می‌شوند، به کمک دوربین‌هایی که قبلاً برای پخش تلویزیونی مسابقات قرار گرفته‌اند و استفاده می‌شوند، با هم ترکیب می‌شوند تا بتوانند بازیکنان را در هر گوشه‌ای از زمین پوشش دهند.در این فناوری، 29 نقطه مختلف بدن بازیکنان مانند سر، چشم‌ها، بینی، شانه‌ها، آرنج‌ها، زانوها، پاها و دست‌ها به طور مداوم ردیابی می‌شوند تا در زمان آفسایدگیری به کمک تیم داوری بیایند.

سری آ اولین لیگ اروپایی با تکنولوژی آفساید نیمه خودکار سری آ اولین لیگ اروپایی با تکنولوژی آفساید نیمه خودکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *