بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

این بار فدراسیون فوتبال رای محرومیت می دهد نه AFC

مهدی تاج : هر تیمی شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد تیم دیگری جایگزین خواهد شد

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۳
مهدی تاج

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در نشست مجمع عمومی هیات فوتبال استان کرمانشاه حرف های مهمی در مورد صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها زد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در نشست مجمع عمومی هیات فوتبال استان کرمانشاه حرف های مهمی در مورد صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها زد.

به گزارش پارس فوتبال، او گفت از این پس فدراسیون فوتبال با تیم هایی که حائز احراز مجوز حرفه ای نیستند، مماشات نخواهند کرد، چون این بار علاوه بر تیم ها – فدراسیون فوتبال هم به مدت سه سال تعلیق خواهد شد که این می تواند به محرومیت کلیه تیم های ملی از حضور در مسابقات بین المللی منجر شود.

مهدی تاج روز گذشته در این باره گفت:

فدراسیون به هیچ عنوان در زمینه سندسازی و اهمال برای تیمی که صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را ندارد اقدامی نخواهد کرد.

او حرف هایش را در این زمینه اینچین ادامه داد:

اگر در دوره گذشته باشگاه ها با خطر محرومیت مواجه بودند از این پس در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این زمینه، به غیر از باشگاه ها، فدراسیون فوتبال نیز به مدت سه سال تعلیق خواهد شد. هر باشگاهی براساس استانداردهای پنجگانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را نداشته باشد طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر شود. در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال دیگر هیچ گونه فعالیت بین المللی نخواهد داشت که این امر مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت. به هر صورت فدراسیون زیر بار صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فاقد صلاحیت نخواهد رفت. بر همین اساس هر تیمی شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد تیم دیگری که دارای آن شرایط باشد جایگزین خواهد شد.

در دوره گذشته تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر موفق به دریافت مجوز حرفه ای نشدند و شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند. روی سخن مهدی تاج بیشتر به نظرمی رسد با تیم های استقلال و پرسپولیس است. دو تیمی که هم اکنون پنجره اشان از سوی فیفا بسته است. یکی از مهمترین شروط صدور مجوز حرفه ای برای تیم ها داشتن پرونده های مالی شفاف و بدون طرح شکایت به خصوص در مجامع بین المللی است.

در این صورت اگر امروز کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال بخواهد، پرونده تیم های استقلال و پرسپولیس را برای صدور مجوز حرفه ای مورد بررسی قرار دهد آنها را رد خواهد کرد، به این خاطر که هر دو تیم پرونده منجر به صدور رای در شورای حل اختلاف فیفا دارند. اگر این مشکلات حل نشود این بار کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال به جای کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه ای باشگاه های حائز شرایط در لیگ قهرمانان آسیا را صادر نخواهد کرد و مانع از حضور آنها در مسابقات باشگاهی قاره خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *