بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ساپینتو و مجیدی برابر مدعیان: دو روی یک سکه! + عکس

افت فاحش استقلال با ساپینتو نسبت به مجیدی با کسب 6 امتیاز از بالانشینان جدول

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۲
استقلال با ساپینتو و مجیدی

استقلال در 6 دیداری که برابر هفت تیم بالای جدول رده بندی برگزار کرده، تنها 6 امتیاز به دست آورده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال در 6 دیداری که برابر هفت تیم بالای جدول رده بندی برگزار کرده، تنها 6 امتیاز به دست آورده است.

به گزارش پارس فوتبال، اوضاع برای استقلال و ساپینتو اصلا خوب نیست. آبی پوشان نیم فصل اول را با حضور در رتبه چهارم به پایان رساندند و پنج امتیاز نیز با صدر جدول فاصله دارند. این در شرایطی است که فصل گذشته و در مقطع کنونی، آبی پوشان وضعیت کاملا متفاوتی داشته و نیم فصل را با قهرمانی پشت سر گذاشتند.

علاوه بر اینکه استقلال با ساپینتو در کسب نتایج مطلوب ناکام بوده است، هواداران تیم رضایت چندانی نیز از سبک و نحوه بازی تیم ندارند و همین مسئله باعث بروز انتقادات فراوانی از سرمربی پرتغالی شده است. به نحوی که امروز جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره برای تصمیم گیری درخصوص آینده تیم و کادرفنی برگزار می شود.

استقلال در شرایطی نیم فصل را با شکست 2 بر صفر برابر تراکتور به پایان رساند که لیگ بیست و دوم را با همین نتیجه و شکست مقابل سپاهان شروع کرده بود. پس از قهرمانی بدون شکست در فصل قبل با فرهاد مجیدی، حالا استقلال به همان روند 9 فصل پیش از قهرمانی بازگشته، تیمی که بوی قهرمانی نمی دهد.

مسئله ای که انتقادات از ریکاردو ساپینتو را افزایش داده، ناکامی مطلق او در تقابل با تیم های بزرگ لیگ بوده است. چنانچه نگاهی به جدول رده بندی لیگ بیست و دوم بیندازیم و نتایج استقلال با تیم های بالای جدول را بررسی کنیم، به آماری فاجعه بار می رسیم که اصلا نمی تواند برای یک تیم مدعی قهرمانی مناسب باشد.

این تیم امسال در تقابل با هفت تیم بالای جدول، نتایج دور از انتظاری کسب کرده است. از آنجایی که خود آبی پوشان جزو هفت تیم اول جدول رده بندی هستند، در نتیجه آنها 6 بازی را برابر تیم های بالای جدول و در نیم فصل نخست برگزار کرده اند که ماحصل آن تنها 6 امتیاز بوده است! چنانچه بخواهیم به ترتیب نتایج تیم ساپینتو را برابر تیم های بالای جدول بررسی کنیم، آنها برابر پرسپولیس با نتیجه تساوی متوقف شدند، به سپاهان باختند، از سد گل گهر عبور کردند، برابر مس رفسنجان نتیجه مساوی را کسب کردند، از تراکتور شکست خوردند و بالاخره برابر فولاد به نتیجه مساوی رضایت دادند.

استقلال با ساپینتو و مجیدی

* نتایج استقلال برابر هفت تیم بالای جدول رده بندی نیم فصل نخست به شرح زیر است: 6 بازی، یک پیروزی، سه تساوی، 2 شکست، چهار گل زده، هفت گل خورده، تفاضل منفی سه و کسب 6 امتیاز؛ حضور در رتبه چهارم.

استقلال 2 – 2 پرسپولیس
استقلال 0 – 2 سپاهان
گل گهر 1 – 2 استقلال
استقلال 0 – 0 مس رفسنجان
تراکتور 2 – 0 استقلال
استقلال 0 – 0 فولاد

البته آلومینیوم اراک یک بازی معوقه برابر گل گهر دارد که در صورت پیروزی، می تواند به یکی از رتبه های پنجم یا ششم برسد و جای فولاد را در میان هفت تیم بالانشین بگیرد. جالب اینجاست که استقلال برابر این تیم نیز موفق به کسب پیروزی نشده و تغییری در نتایج به دست آمده تیم ساپینتو برابر مدعیان ایجاد نخواهد کرد.

این نتایج در شرایطی به دست آمده که آبی پوشان در فصل قبل و تحت هدایت فرهاد مجیدی وضعیت کاملا متفاوتی داشتند. با احتساب این تیم، پنج تیم از هفت تیم بالای جدول لیگ امسال، فصل قبل نیز جزو تیم های بالانشین بودند. با یک تفاوت بزرگ و آن هم اینکه این تیم در چهار دیدار خود به پیروزی رسید و در 2 مسابقه نیز به نتیجه تساوی رضایت داد.

استقلال با ساپینتو و مجیدی

جالب اینجاست که وضعیت میزبانی و مهمانی این تیم در این 2 فصل کاملا مشابه بوده است. استقلال در نیم فصل اول لیگ گذشته، در خانه برابر سپاهان، پرسپولیس، فولاد و مس رفسنجان به میدان رفت. اتفاقی که دقیقا امسال نیز تکرار شد. آنها فصل قبل برابر آلومینیوم و پیکان 2 دیدار خارج از خانه برگزار کردند که امسال این اتفاق برابر گل گهر و تراکتور رخ داد.

استقلال با ساپینتو و مجیدی

* نتایج استقلال برابر هفت تیم بالای جدول رده بندی نیم فصل نخست لیگ قبل با هدایت فرهاد مجیدی به شرح زیر است: 6 بازی، چهار پیروزی، 2 تساوی، بدون شکست، 9 گل زده، سه گل خورده، تفاضل مثبت 6 و کسب 14 امتیاز؛ صدرنشین و قهرمان نیم فصل.

استقلال 0 – 0 پرسپولیس
استقلال 1 – 0 سپاهان
آلومینیوم 1 – 1 استقلال
استقلال 3 – 2 مس رفسنجان
پیکان 0 – 3 استقلال
استقلال 1 – 0 فولاد صفر

نتیجه گیری نهایی: استقلال در لیگ 22 با استقلالی مقتدر فصل قبل، زمین تا آسمان متفاوت است. آبی ها در فصل گذشته سد دفاعی مستحکمی داشتند و با 10 گل خورده، عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را از آن خود کردند ولی امسال و فقط در نیم فصل اول، به اندازه تمام کل فصل گذشته گل خورده اند. این در شرایطی است که این تیم امسال توانسته است بازیکنان مطرح و گران قیمتی از جمله مهدی قایدی، محمد محبی، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و… را به خدمت بگیرد اما مجیدی در نیم فصل دوم سال قبل حتی دو مدافع اصلی خود را نیز به دلیل اعزام به خدمت سربازی در اختیار نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *