بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نامگذاری اولین استادیوم ملی به نام سلطان فوتبال + عکس

ورزشگاهی در کیپ ورد ، اولین ورزشگاه جهان با نام پله

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۱
ورزشگاهی در کیپ ورد ، اولین ورزشگاه جهان با نام پله

بعد از درخواست رئیس فیفا از کشورها برای نامگذاری استادیوم‌هایی به نام پله جزیره کیپ‌ورد در این راه پیش‌قدم شد و نام یکی از ورزشگاه‌های خود را به پله تغییر داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بعد از درخواست رئیس فیفا از کشورها برای نامگذاری استادیوم‌هایی به نام پله جزیره کیپ‌ورد در این راه پیش‌قدم شد و نام یکی از ورزشگاه‌های خود را به پله تغییر داد.

به گزارش پارس فوتبال، درگذشت پله، اسطوره فوتبال برزیل، چند روزی است دنیای فوتبال را متاثر کرده است. مرگ تنها فوتبالیستی که سه بار فاتح جام جهانی شده بود باعث شد همه نگاه‌ها در این روزها به برزیل دوخته شود.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بعد از درگذشت پله به فدراسیون‌های عضو توصیه کرد برای پاسداشت خاطره این اسطوره برزیلی در کشورشان نام دست‌کم یک ورزشگاه را به پله تغییر بدهند. امروز از جزیره آفریقایی کیپ‌ورد خبر رسید که توصیه او در این کشور اجرایی شده است.

ژوزه اولیسس اِسیلوا، نخست‌وزیر کیپ‌ورد، با انتشار بیانیه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد نام ورزشگاه ملی این کشور را که در پایتخت، مونته‌واکا، واقع شده است به پله اختصاص خواهد داد. این استادیوم 15هزار نفری از این پس به نام «پادشاه فوتبال» شناخته خواهد شد.

نخست‌وزیر این کشور از مردم کیپ‌ورد خواست نظر خود را درباره این تصمیم با او در میان بگذارند. اِسیلوا گفت هنوز درباره این تصمیم با فیفا نامه‌نگاری نشده است. نخست‌وزیر این کشور آفریقایی گفت:

کیپ‌ورد و برزیل فرهنگ و تاریخ مشترکی دارند. ما دو کشور هستیم که زبان مشترک و هویت‌های مشابه به هم پیوندمان می‌دهد. سلطان پله در برزیل به دنیا آمد ولی به ستاره‌‌ای جهانی تبدیل شد، به شمایلی برای توده‌ها. او بود که نشان داد ورزش این قابلیت را دارد که دنیا را متحد کند. حالا ما می‌خواهیم به او ادای احترام کنیم. پله برای همیشه در برزیل، در کشور ما و در سراسر دنیا یک مرجع خواهد بود. الگویی که نسل‌های مختلف را به هم پیوند می‌دهد.

ورزشگاهی در کیپ ورد ، اولین ورزشگاه جهان با نام پله

کیپ‌ورد مثل برزیل سال‌ها مستعمره پرتغال بود و زبان رسمی این کشور پرتغالی است. اشاره نخست‌‌وزیر کیپ‌ورد به تاریخ و زبان مشترک و هویت یکسان این کشور با برزیل به این واقعیت ناظر است.

جالب اینجاست که واکنش‌های مردم کیپ‌ورد به این تصمیم نخست‌وزیر کشورشان غالبا منفی بوده است. بسیاری از نظراتی که زیر پست اِسیوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد مردم کیپ‌ورد اکثرا با اینکه نام یک فوتبالیست خارجی روی استادیوم ملی‌شان باشد مخالفند.

جانی اینفانتینو، که امروز در مراسم خاکسپاری پله شرکت کرده بود، در سخنانی گفت:

ما به عنوان فیفا به سلطان فوتبال دنیا ادای احترام می‌کنیم. همینجا از همه کشورهای عضو فیفا می‌خواهیم یکی از استادیوم‌های خود را به نام پله نامگذاری کنند تا نسل‌های آینده هم اهمیت او را بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *