بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

عجیب اما واقعی ؛ رازی که در مورد ستارگان دنیای فوتبال نمی‌دانستید

استعداد نقشی در موفقیت ورزشکاران ندارد ؛ به قلم دکتر بهروز شهسواری

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۵

طبق تحقیقات به عمل آمده درکشور بریتانیا (انگستان) استعداد ذاتی به تنهایی نمی تواند تعیین کننده موفقیت باشد؛ و نکته قابل توجه درتحقیقات این است که آنها بر این باورند که سخت تلاش کردن و پشتکار نمی تواند موفقیت های بزرگ در عرصه های جهانی را رقم زند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دراین مقاله می خواهیم یک روش علمی بسیار مهم را با شما به اشتراک بگذاریم ؛ که حتی خودتان هم نمی توانید باور کنید که چقدر می تواند در سرنوشت ورزشی تان نقش تعیین کننده ایی داشته باشد. بدون شک  این روش یکی از مهم ترین و پر کاربردترین روش های علمی دنیاست و به همین دلیل تمامی قهرمانان بزرگ دنیای ورزش برای بالا بردن عملکرد خودشان در تمرینات و مسابقات مورد استفاده قرار می دهند.

ما هرگز نمی توانیم اهمیت و نقش کلیدی و مهم  این روش را نادیده بگیریم که که سهم بسزایی در موفقیت آنان رقم می زند و ما امروزه آنها را به عنوان ورزشکاران بزرگ و قهرمانان مشهور می شناسیم. جالب است بدانید که بسیاری از ورزشکاران بزرگ دنیا با استعداد نیستند.


طبق تحقیقات به عمل آمده درکشور بریتانیا (انگستان) استعداد ذاتی به تنهایی نمی تواند تعیین کننده موفقیت باشد؛ و نکته قابل توجه درتحقیقات این است که آنها بر این باورند که سخت تلاش کردن و پشتکار نمی تواند موفقیت های بزرگ در عرصه های جهانی را رقم زند؛ بلکه تنها راه موفقیت های بزرگ را در سخت تلاش کردن های خاص وبا بهرگیری از علم روز دنیا می دانند؛ که مسلما می تواند تاثیرات فراوانی  در کسب نتایج داشته باشد.(که امروزه در جوامع ورزشی کشورعزیزمان بسیار مورد بحث واقع می شود که آن را امکانات می نامند)

اینک پس از یادگیری این روش بی نظیر و به کارگیری آن در تمرینات و مسابقات پیشرفت قابل توجهی را تجربه خواهید کرد و دیدگاه تان نسبت به تمرینات گذشته بسیار متفاوت تر خواهد شد و به این باور خواهید رسید که استفاده از علم روز دنیا چقدر در موفقیت های شما نقش مهمی را ایفا می نماید.


تصویر سازی ذهنی یا تجسم ؛ ابزاری قدرتمند که یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر از ورزش حرفه ای جهان می توان نام برد و طبق نظر دانشمندان روانشناسی ورزش یکی از مهم ترین کشفیات قرن بیستم به شمار می رود.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر تصویرسازی ذهنی یا تجسم را توصیف نماییم می توان آن را به معنای دیدن هدفی پیش روی خود و یا تصور خود در موقعیتی و یا شرایطی ذهن مان دانست و بعبارتی دیگر این که واقعیت خود را در آینده تعریف کنیم و اثری از آن ایجاد نماییم و نقشه ای از موقعیتی که قرار است به آن برسیم را در ذهن خود تجسم کنیم که می تواند بسیارتاثیرگذار باشد.


دانشمندان علوم اعصاب شناسی به این  نتیجه رسیدند که زمانی که ما تجسم می کنیم در واقع همان بخشی از مغزمان استفاده می کند که انگار در واقعیت انجام می شود و هیچ فرقی با زمانی شما در حال انجام کاری هستند ندارد.

… و بسیارقدرتمند تر است زمانی که شما حواس پنج گانه خود را درگیر می نماییم همانند دیدن ، شنیدن ، لمس کرد،؛بوییدن و چشیدن که به مراتب تاثیرگذاربیشتری خواهد داشت.

امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شود و با استفاده از این روش علمی موفقیت های بی شماری بدست بیاورید.

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر بهروز شهسواری ، روانشناس ورزشی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *