بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

با پرحاشیه ترین گلر تاریخ فوتبال ایران آشنا شوید ؛ عقابی که پرهای خود را سوزاند

تمام رفتارهای غیر حرفه ای رشید مظاهری گلر پر حاشیه فوتبال ایران به قلم فرزاد بیگی

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳

رشید مظاهری این روزها به یک نیمکت نشین محض در باشگاه سپاهان اصفهان تبدیل شده است . اتفاقی که سبب شده این گلر پر حاشیه ساز جدایی از جمع طلایی پوشان اصفهان را کوک کند .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حاشیه برای هر بازیکنی سم است. برای گلرها بیشتر. رشید مظاهری پس از فسخ قرارداد با تراکتور به پیشواز حاشیه می رود. آن هم در حساس ترین روزهای فصل نوزدهم. او درست قبل از نیمه نهایی و فینال جام حذفی «تی تی» ها را تنها گذاشته است. آقای دروازه بان در اوج است و همه بزرگان لیگ مشتری اش هستند. در نهایت استقلال را انتخاب می کند. آبی ها سرخوش از این شکار بزرگ، به ذهنشان هم نمی رسد که در آینده نه چندان دور «بد عهدی» رشید گریبان آنها را هم خواهد گرفت.

باز هم در سخت ترین لحظات. باز هم در تعیین کننده ترین مقاطع فصل. اینبار در یک هشتم نهایی جام باشگاه های آسیا. اینبار در آستانه نبرد حیثیتی با الهلال. یا با خواسته هایش موافقت کنید، یا رشید را نخواهید دید. انگار این شیوه گرو کشی و تمرد به طبیعت ثانویه اش تبدیل شده است.


آشکارست که مجیدی از این داستان نخواهد گذشت. سرمربی جوان استقلال بارها نشان داده نه اهل بخشش است نه فراموش کردن. فرهاد وقتی در نقل و انتقالات پیش فصل؛ حسین حسینی را حفظ کرد و وحید رضایی را از پیکان به خدمت گرفت، معلوم بود که برای گلر غیر قابل اعتماد برنامه دارد. رویدادهای آتی ثابت می کنند که مجیدی به دو دلیل رشید را رها نکرده؛ اول برای یک تنبیه درست و حسابی و دوم برای خالی ماندن دست پرسپولیس و سپاهان که در به در بدنبال دروازه بان هستند. مظاهری اما مغرورتر و سر به هوا تر از آنست که واقعیت را درک کند.
در هرحال همین که آبی ها به او اجازه می دهند در نیم فصل جدا شود، موهبتی غیر منتظره است. رشید به یکباره از سکونشینی به ترکیب ثابت سپاهان می رسد. تقدیر دوباره او را در آغوش گرفته است. در اصفهان اما هیچ عذری پذیرفته نیست. امکانات کامل است و پرداختی ها منظم. یک «اتوپیای کوچک» در فوتبال بی در و پیکر ایرانی. در پایان لیگ بیست و یکم، سپاهان در جایگاه سوم ایستاده و محرم خانه نشین می شود. با این حال تزلزل بی پایان دفاع و سیاهه بلند بالای گل های خورده تیم، بحساب رشید گذاشته نمی شود. او از تغییرات وسیع دوران «پسا محرم» در امان می ماند.

باشگاه و سرمربی جدید پرتغالی به مظاهری اعتماد می کنند. آقای دروازه بان در آسمانها سیر می کند و طبق معمول دلیلی برای نگرانی ندارد. دو اشتباه فاحش در تقابل با استقلال و نساجی اگرچه با اغماض و اشتباه عجیب داوران همراه می شود؛ اما از چشمان تیز بین « مورایس» پنهان نمی ماند. همین است که زردها قبل از فرا رسیدن بازی سوم لیگ، خیلی سریع و بی سر و صدا پیام نیازمند را به خدمت می گیرند. واقعیت تلخی ست اما رشید این فرصت را هم از دست داده است. او باز هم به نیمکت چسبیده و اینبار ناچار است نمایش های کم نشیب و فراز پیام آرام و بی حاشیه را تماشا کند.
مطابق انتظار به نیم فصل نرسیده، اعتراض را شروع کرده است. عجیب آنکه در قاموس گلر پر ادعا چیزی به نام صبر و مبارزه جویی وجود ندارد. هنوز هم با اعتماد بنفس دیگران را متهم به رفتار غیر حرفه ای می کند. هنوز هم هیچ دلیلی برای نیمکت نشینی نمی بیند. هنوز هم تصور می کند سرمربی و باشگاه برای تقویت دروازه متزلزل تیم باید با او هماهنگ باشند. البته که تا حدودی حق هم دارد.

وقتی با وجود بد عهدی در تبریز و تهران به سپاهان رسیده، چرا باید در رفتار ناصواب و غیر حرفه ای اش تجدید نظر کند. با این حال شهر هرچه قدر هم که شلوغ باشد؛ بالاخره یک جایی این اغماض ها و چشم پوشی ها تمام می شود و این بار کج هرگز به مقصد نخواهد رسید. برای باقی ماندن در دایره بزرگان باید بزرگی کرد. نمی شود هم غیر حرفه ای بود، هم پر اشتباه و ناآماده و هم انتظار جایگاه ثابت و غیر قابل خدشه در دروازه مدعیان قهرمانی داشت. افول رشید مدت هاست که آغاز شده و تا وقتی از فرافکنی دست نکشد و چشمی برای دیدن واقعیت نداشته باشد، ادامه خواهد داشت. 

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال –  فرزاد بیگی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *