بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سفر زمینی به قطر و فاصله کیش تا قطر با کشتی

چرا باید برای جام جهانی قطر به کیش سفر کنیم ؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۸:۳۳
سفر زمینی به قطر و فاصله کیش تا قطر با کشتی

در حالی که جام جهانی فوتبال 2022 قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 برگزار شود، برخی از تماشاگران و تیم ها به دنبال هزینه کمتری برای اقامت و لذت بردن از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کیش مجلل ترین و توسعه یافته ترین جزیره ایران است که در خلیج فارس واقع شده است. جاذبه های گردشگری این جزیره جذاب به دلیل میراث تاریخی غنی و ساکنان خوب و مهمان نواز و ویژگی های طبیعی متمایز آن مانند آب ها و سواحل کم عمق است. طبیعت بکر و زیبا، تلاقی خشکی و دریا، آسمان صاف، هوای مطبوع و امواج فوق العاده، همگی به احساس آرامش کمک می کنند که تشخیص تمایز بین خیال و واقعیت را دشوار می کند. سالانه حدود یک میلیون گردشگر خارجی و داخلی از این جزیره دیدن می کنند و این جزیره را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل می کند.

به عنوان یک خارجی نیازی به ویزای توریستی ندارید. معافیت 14 روزه ویزا برای گردشگران خارجی، آن را به مقصدی جذاب برای کسانی که می خواهند به ایران سفر کنند، تبدیل کرده است. این جزیره مرجانی بیضی شکل، نگین خلیج فارس در 90 کیلومتری بندرلنگه و 250 کیلومتری بندرعباس قرار دارد. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش به گونه ای است که جاذبه های تاریخی و فرهنگی کیش را به وجود آورده و آن را به دنیایی خیالی از انواع جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. برای سفر به این جزیره می توانید از بلیط تهران کیش استفاده نمایید.

کشور قطر نیز یک کشور مستقل در خاورمیانه است. و به عنوان یکی از بزرگترین دروازه های ترانزیت برای مسافران خارج از کشور در جهان مشهور است، همه چیز در مورد تجملات و لحظات شاد را فراهم می کند. از بهترین ورزش‌ ها و فعالیت‌ های ماجراجویی گرفته تا برخی مکان‌ های برتر برای بازدید در قطر، می ‌توانید گزینه ‌های متعددی برای لذت بردن در این بخش از جهان را پیدا کنید.

سفر زمینی به قطر و فاصله کیش تا قطر با کشتی

سفر به قطر در جام جهانی

چرا باید برای جام جهانی قطر به کیش سفر کنیم ؟

اگر از طرفداران سرسخت فوتبال و مسابقات جام جهانی هستید، می دانیم که چقدر دوست دارید در جام جهانی 2022 قطر که از 20 نوامبر 1401 آغاز می شود شرکت کنید. قطر به دلیل ظرفیت محدود قادر به پذیرش تعداد مسافران بالا برای تماشای جام جهانی نیست. برای حل این مشکل توافقاتی بین ایران و قطر انجام شده که بر اساس آن می توان از جزیره کیش به عنوان منطقه مناسبی برای پذیرایی از تماشاگران این رویداد استفاده کرد.

اقامت در قطر شبی بیش از 10 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد اما در جزیره کیش می توانید حداقل شبی 1 میلیون تومان یا کمتر اقامت داشته باشید. شما می توانید از طریق دریایی یا هوایی از کیش به قطر سفر کنید. روزانه هزاران پرواز از جزیره کیش به زمین می نشینند و بلند می شوند. احتمالاً پرواز از فرودگاه بین ‌المللی کیش به فرودگاه بین ‌المللی دوحه بهترین انتخاب باشد، زیرا بسیار ارزان است و همچنین کمتر از یک ساعت طول می ‌کشد تا به آنجا برسید.

پروازهای جزیره کیش به دوحه در جام جهانی 2022

موقعیت جغرافیایی ایران و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن، این کشور را به مقصدی بالقوه برای تماشاگران جام جهانی تبدیل کرده است. در حال حاضر پروازها از کیش به قطر (دوحه) با یک توقف در دبی انجام می ‌شود، اما طرفین تصمیم گرفته ‌اند در طول جام جهانی 2022 پروازهای مستقیم بین جزیره کیش و قطر را راه‌ اندازی کنند که بسیار ارزان ‌تر و سریع ‌تر خواهد بود.

مدت زمان پرواز بین جزیره کیش (KIH) و دوحه (DOH) حدود 2 ساعت و 12 دقیقه است و مسافتی در حدود 275 کیلومتر را طی می کند. این شامل میانگین زمان توقف در حدود 7 دقیقه است. این خدمات توسط ماهان ایر، قطر ایرویز، ایران ایر و غیره انجام می شود. به طور معمول 27 پرواز در هفته انجام می شود. بهترین راه برای سفر از کیش به قطر از طریق خطوط هوایی می باشد، هواپیماهایی که از طریق خرید بلیط تهران دوحه انجام می شود از امکانات خوبی بهرهمند هستند. در طول سفر شما می توانید خود را با امکانات مختلفی همچون کتاب، موسیقی و یا بازی های مختلف سرگرم کنید و یا در طول مسیر بخوابید.

سفر زمینی به قطر و فاصله کیش تا قطر با کشتی

سفر به قطر با کشتی

سفر به قطر با کشتی

سفر به قطر با کشتی های کروز نیز وجود دارد. اگر قصد دارید با کشتی به قطر سفر کنید و اهل دریانوردی هستید، می توانید از طریق درایی نیز به قطر سفر کنید و طول مسیر از تماشای آب های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید. برای سفر با کشتی به قطر بایستی نکات مختلفی را در نظر بگیرید، یکی از این نکات پوشیدن لباس های مناسب برای سفر با کشتی است، مقداری پول نقد با خود همراه داشته باشید و کارت اعتباری خود را فراموش نکنید.

همچنین از آوردن وسایل غیر ضروری و ممنوع به داخل کشتی خودداری کنید، اخیرا سفر به قطر از طریق کشتی به صورت مستقیم از ایران امکان پذیر شده است. برای اینکه بتوانید از طریق دریایی خود را به دوحه قطر برسانید، کافیست خود را ابتدا به بوشهر برسانید و از آنجا از طریق کشتی به سفر خود ادامه دهید.

قطر دارای پنج بندر اصلی است: بندر حمد، بندر دوحه، بندر الرویس، بندر راس لفان و بندر مسعید. اما از این بنادر برای مقاصد تجاری استفاده می شود و نه به عنوان نقطه ورود مسافران به قطر. تنها بندری که به عنوان نقطه ورود مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، بندر دوحه است و همچنین فقط برای کسانی است که با کشتی های تفریحی سفر می کنند که برای مدت کوتاهی در دوحه لنگر می اندازند، بنابراین مسافران می توانند از دوحه و جاذبه های متعدد آن نیز دیدن کنند.

هزینه سفر به قطر با کشتی

چند روز گذشته مدیر کل بنادر استان بوشهر از حرکت نخستین کشتی مسافربری و باربری به قطر خبر داد، این کشتی می تواند 1600 مسافر و حدود 2000 تن بار را به صورت کانتیرجا به جا کند. لازم به ذکر است این کشتی هفته ای یک بار به سمت قطر حرکت می کند، و این اولین خط کشتیرانی مشترک بین ایران و قطر می باشد، که راه اندازی شده است.

مدیر کل بنادر دریانوردی بوشهر همچنین اعلام کرد، از وقتی که تصمیم گرفتیم علاوه بر محموله‌  های باری، ‌مسافران را هم با این کشتی جابه‌جا کنیم، با آژانس ‌های مسافرتی در سراسر کشور وارد مذاکره شدیم تا ‌بسته‌ های تور قطر مسافرتی برای این کشتی درنظر گرفته شود. برهمین اساس قرار شده آژانس‌ های مسافرتی و ‌تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش تورهای دریایی از بوشهر به دوحه اقدام کنند.

مدیر کل بنادر دریانوردی بوشهر آقای ارجمند زاده  همچنین گفتند زمان قطعی نخستین حرکت کشتی مشخص نیست. و هنوز بلیزی نیز به فروش نرفته است. اما این تورهای کشتی از بوشهر به قطر به صورت رفت و برگشت می باشد و تورها به صورت چهار و پنج روزه بین 200 تا 500 دلار می باشد. قیمت بلیط های دریایی نیز بسته به نوع هتل اقامتی و کلاس سفر دریایی می تواند متفاوت باشد، مدت زمان سفر دریایی شما بسته به فاصله بوشهر تا قطر که 200 مایل است و شرایط جوی حدودا 12 تا 20 ساعت طول می کشد.

چکیده

در حالی که جام جهانی فوتبال 2022 قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 برگزار شود، برخی از تماشاگران و تیم ها به دنبال هزینه کمتری برای اقامت و لذت بردن از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد هستند. جزیره کیش در خلیج فارس یکی از بهترین گزینه ها برای گردشگران است. کشور قطر شبه جزیره ای است که در میان سواحل غربی خلیج عربی واقع شده است. این شبه جزیره تقریباً 100 کیلومتر عرض دارد و 200 کیلومتر در خلیج امتداد دارد. و با جزیره کیش نیز هم مرز است.

ایرانیان می توانند برای سفر به قطر از طریق خطوط هوایی و هم از طریق خطوط زمینی و دریایی به  این کشور سفر کنند، و برای تماشای جام جهانی 2022 خود را به قطر برسانند. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط کیش مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط کیش تهران را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *