بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مروری بر لحظات ماندگار پله فقید در فوتبال جهان ؛ چرا او برترین بود؟ + فیلم

مهارت ها و گل های برتر پله فقید

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۲


پله فقید بازیکن سابق فوتبال در پست مهاجم است. او یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود که از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته‌ است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو در ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در برزیل متولد شد. وی که با نام «پله» شناخته می‌شود، بازیکن سابق فوتبال در پست مهاجم است.

پله یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود که از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته است. او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم است که کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از وی به‌عنوان «ورزشکار قرن» یاد کرد و نامش از سوی مجله تایم در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار گرفت.

پله در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به‌عنوان «بازیکن برتر جهان» انتخاب شد و یکی از دو برنده مشترک بازیکن قرن فیفا بود. وی در دوران بازیکنی خود، سه جام‌جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری، ازجمله بیشترین گل در تاریخ فوتبال را شکست.

پله، اسطوره فوتبال کشور برزیل، در ۸۲سالگی در مبارزه با بیماری سرطان روده درگذشت. وی مدتی را با بیماری دست‌وپنجه نرم کرد و درنهایت تسلیم آن شد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *