بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حیرت انگیز و باورنکردنی ؛ لوکا مودریچ ، گری کوپر دنیای فوتبال

آمار حیرت انگیز لوکا مودریچ در 37 سالگی برای رئال مادرید و تیم ملی کرواسی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱
آمار حیرت انگیز لوکا مودریچ در 37 سالگی برای رئال مادرید و تیم ملی کرواسی

یک بررسی آماری بر روی لوکا مودریچ ستاره بزرگ فوتبال کرواسی، که فعالیت فوتبالی او بعد از 35 سالگی را شامل می‌شود از درخشش خارق‌العاده او در این سن و سال خبر می‌دهد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک بررسی آماری بر روی لوکا مودریچ ستاره بزرگ فوتبال کرواسی، که فعالیت فوتبالی او بعد از 35 سالگی را شامل می‌شود از درخشش خارق‌العاده او در این سن و سال خبر می‌دهد.

به گزارش پارس فوتبال، این روزها تماشای فوتبالیست‌هایی که به سن بازنشستگی نزدیک شده‌اند ولی در زمین فوتبال می‌درخشند اتفاق نادری نیست. اولیویه ژیروی 36 ساله در میلان نقشی مهم دارد و روسونری با درخشش او فصل گذشته موفق شد فاتح اسکودتو بشود. هموطن او کریم بنزما هم فصل گذشته بهترین فصل دوران فوتبالی‌اش را در رئال مادرید سپری کرد و توپ طلا را به خود اختصاص داد. لیونل مسی 35 ساله و کریستیانو رونالدوی 37 ساله هم همچنان به عنوان دو ستاره بزرگ می‌درخشند.

اما یک بررسی آماری نشان می‌دهد لوکا مودریچ 37ساله، کاپیتان تیم ملی کرواسی و ستاره رئال مادرید، در سالهای اخیر آمادگی خارق‌العاده‌ای داشته است. لوکیتا به معنای واقعی کلمه سن و سال نمی‌شناسد.

در رئال مادرید از لوکا مودریچ به عنوان افسانه یاد می‌شود. فارغ از تکنیک و خلاقیت بی‌نظیر لوکیتا در این بررسی آماری آمادگی بدنی خارق‌العاده او شگفت‌انگیز است.

از فصل 21-2020 که لوکا سی و پنج ساله شده است او در آن فصل و فصل بعدی در 80 درصد از مسابقات رئال مادرید در طول فصل به صورت تمام‌وقت بازی کرده است. اما در مجموع درصد بازی‌های او برای رئال 92 درصد بوده. یعنی لوکیتا عملا در طول دو فصل در تمام بازی‌های تیمش حضور داشته است. آن هم در 35 و 36 سالگی.در فصل جاری هم لوکیتا در 86 درصد بازی‌های رئال در میدان بوده است.

در جام جهانی قطر مودریچ در هر هفت بازی کرواسی حضور داشت و از 690 دقیقه ممکن 665 دقیقه در میدان بود؛ یعنی 96 درصد دقایق ممکن. آن هم با ریتیمی پرسرعت یعنی به طور میانگین هر بازی در هر سه روز و نیم.

در کنار این آمار کافی است توجه داشته باشیم که مودریچ از سال 2014 تا امروز مصدومیت جدی‌ای نداشته است. بدون اغراق می‌توان نتیجه گرفت که مودریچ 37ساله دست کم چند سال دیگر می‌تواند در اوج باشد و بدرخشد.

مودریچ ساکت و آرام را می‌توان به شخصیت‌هایی تشبیه کرد که گری کوپر در سینما به تصویر می‌کشید. شخصیتی آرام ولی پرجذبه که بدون جنجال مخاطب را چنان محسور می‌کند که بعد از مدتی گذشت زمان را احساس نمی‌کند.

لوکیتا ماه اوت امسال دهمین سال حضورش در رئال مادرید را جشن گرفت. او با پیراهن رئال 21 جام به دست آورده و در سال 2018 توپ طلا را به خود اختصاص داده و به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *