بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رده‌بندی فیفا: دیگر تیم اول آسیا نیستیم

سقوط تیم ملی ایران به رتبه ۲۴ جهان و دوم آسیا در رنکینگ فیفا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌‌های ملی از سوی فیفا، تیم ملی ایران طبق پیش بینی‌ها با ۴ پله سقوط در جایگاه ۲۴ جهان قرار گرفت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌‌های ملی از سوی فیفا، تیم ملی ایران طبق پیش بینی‌ها با ۴ پله سقوط در جایگاه ۲۴ جهان قرار گرفت.

به گزارش پارس فوتبال، با اتمام جام جهانی ۲۰۲۲ و البته قهرمانی آرژانتین در قطر، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اولین رنکینگ بعد از مسابقات را به طور رسمی منتشر کرد که چندان‌ برای ایران خوش یمن نبود و طبق پیش‌بینی‌ها جایگاه اولی آسیا برای تیم‌ ملی از دست رفت.

بر اساس جدیدترین رنکینگ اعلامی، تیم ملی ایران با ۴ پله سقوط در جایگاه ۲۴ جهان قرار گرفت. سقوطی که دلیلش کسب نتایج نه چندان مناسب در گروه دوم جام جهانی است و حالا ایران را از صدر رده‌بندی تیم‌‌های آسیایی نیز پایین آورد و پس از ژاپن در رده دوم تیم‌های ملی قاره کهن قرار داد.

در بین تیم‌های آسیایی، ژاپن به دلیل کسب نتایج درخشان در جام جهانی و پیروزی برابر آلمان و اسپانیا که ضریب امتیازی بالایی برای آن‌ها داشت، با ۴ پله صعود به رده بیستم رسید و صدر قاره آسیا را هم از ایران گرفت.

کره جنوبی با ۳ پله صعود در رده ۲۵ جهان و سوم آسیا جای گرفت تا به ایران چسبیده باشد. استرالیا با ۱۱ پله صعود به رده ۲۷ جهان و چهارم آسیا رسید.

عربستان هم با دو پله صعود به رده ۴۹ جهانی و پنجم آسیا دست یافت. اما شرایط برای میزبان جام جهانی متفاوت بود. قطری‌ها با سقوط آزاد به واسطه سه باخت پشت سر هم در جام جهانی با ۱۰ پله سقوط در رده ۶۰ جهان و ششم آسیا قرار گرفت.

تیم ملی ایران

همچنین در رده‌بندی کلی، برزیل علی‌رغم حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، همچنان صدرنشین است.

آرژانتین قهرمان جهان با یک پله صعود در رده دوم قرار گرفت و فرانسه نیز پس از کسب رتبه دوم جام جهانی با یک پله صعود، تیم سوم جهان لقب گرفت.

تیم‌های بلژیک (دو پله سقوط)، انگلیس (بدون تغییر)، هلند (دو پله صعود)، کرواسی (پنج پله صعود)، ایتالیا (دو پله سقوط)، پرتغال (بدون تغییر)، اسپانیا (سه پله سقوط) هم به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم جهان قرار گرفتند.

اما بیشترین صعود برای شگفتی‌سازی جام جهانی بود. مراکشی‌ها پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و البته کسب رتبه چهارم جهان با ۱۱ پله صعود به رده یازدهم جهان رسیدند تا اینگونه جهش بزرگی در رنکینگ رسمی اعلامی از سوی فیفا داشته باشند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *