بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

استقلال ۲ – ۲ پرسپولیس ؛ ولسیانی در نقش لوکادیا + خلاصه بازی

استقلال 2 - 2 پرسپولیس ؛ هفته دوازدهم لیگ برتر دوره ۲۲ ؛ ورزشگاه آزادی ؛ شهرآورد نود و نهم

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۵


در آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دو تیم استقلال و پرسپولیس پس از پایان مسابقات جام جهانی در نود و نهمین دربی تاریخ فوتبال ایران و در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران به مصاف یکدیگر رفتند.

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: 1401/09/28 ؛ ساعت: 17:30
استادیوم: آزادی تهران
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک‌ها: سعید قاسمی و محمدجواد مداح؛ داور چهارم: علی‌اصغر مومنی / داور ذخیره: حسن انتظاری / ناظر: رضا سخندان

استقلال:

سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، سعید مهری، آرش رضاوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری.

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی ولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

لحظات حساس:

دقیقه ۶: ارسال زمینی حردانی از سمت راست پس از اثرگذاری مطهری به محبی رسید اما شوت او پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به کرنر رفت.

دقیقه ۷: استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد اما ارسال سلمانی را بیرانوند با خروجی مطمئن در اختیار گرفت و البته درگیری مختصری روی هوا با مرادمند داشت.

استقلال صفر – پرسپولیس یک (15- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی ترابی پشت این توپ ایستاد. ارسال دقیق و زیبای ترابی روی سر ولسیانی فرود آمد و مدافع پیش تاخته سرخ‌ها با ضربه سر دروازه حسینی را فرو ریخت.

دقیقه ۱۹: ضد حمله پرسپولیس با عالیشاه آغاز شد و کاپیتان سرخ‌ها پس از نفوذ از سمت راست توپ را به محوطه شش قدم ارسال کرد اما ضربه ترابی با اختلافی میلی‌متری از کنار دروازه حسینی به اوت رفت.

دقیقه ۲۲: سیلوا از خط دفاعی با پاسی قطری توپ را به سمت چپ برد و سلمانی پس از تصاحب توپ، ارسال خود را به داخل محوطه شش قدم انجام داد اما مطهری توپ را مثل یک‌ مدافع دور کرد.

دقیقه ۲۸: صالح حردانی کمی جلوتر از میانه‌های زمین و از سمت راست اقدام به ارسال بلند توپ به داخل محوطه جریمه کرد اما ضربه سر مطهری با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

استقلال یک – پرسپولیس یک (31- روزبه چشمی)

سعید مهری در سمت چپ صاحب توپ بود و در نزدیکی‌های محوطه جریمه توپ را با پاس عرضی خود به سلمانی رساند و ارسال دقیق سلمانی روی سر چشمی فرود آمد تا این بازیکن بتواند گل تساوی بخش استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کند.

دقیقه ۳۶: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهری از سمت راست توپ را ارسال کرد اما بیرانوند با خروجی عالی توپ را روی سر سیلوا بیرون از محوطه شش قدم تصاحب کرد.

دقیقه ۳۸: روزبه چشمی با یک پاس عمقی توپ را در سمت راست به یامگا رساند و وینگر فرانسوی استقلال هم ارسلان را در موقعیت تک به تک قرار داد اما بیرانوند با خروج به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه ۳۹: ارسال بلند پرسپولیسی‌ها از سمت چپ خط دفاعی به عالیشاه در سمت راست رسید اما ارسال تند و تیز کاپیتان پرسپولیس به محوطه شش قدم را سیلوا دور کرد.

دقیقه ۴۱: کمال کامیابی‌نیا داخل محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما کاپیتان آبی‌ها با شیرجه‌ای بلند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۵: ترابی در محوطه جریمه استقلال و در سمت راست صاحب توپ شد اما پاس عرضی خطرناک او را سیلوا برید و مانع فروپاشی دروازه استقلال برای دومین بار شد.

استقلال دو – پرسپولیس یک (49- امیر ارسلان مطهری)

نفوذ محبی از سمت چپ و پاس رو به بیرون او در حوالی نقطه پنالتی به مطهری رسید و مهاجم آبی‌ها توانست با یک شوت زیبا به کنج دروازه بیرانوند دروازه او را باز کند.

دقیقه ۵۵: ارسال پرسپولیسی‌ها از سمت چپ را حسینی به سختی و در دو مرحله به کمک مدافع استقلال دور کرد.

دقیقه ۵۸: مهدی ترابی در سمت راست صاحب توپ شد و ارسال خود را به محوطه شش قدم فرستاد اما حسینی با خروجی به موقع مانع گلزنی سرخ‌ها شد.

دقیقه ۷۲: پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه میدان شد اما ارسال خطرناک مهدی ترابی را سیلوا به زحمت دور کرد.

دقیقه ۷۳: کرنر ارسالی پرسپولیس به صورت ناقص توسط مدافعان استقلال دور شد اما شلیک بازیکنان این تیم از پشت محوطه جریمه را نیک نفس به خوبی دور کرد.

دقیقه ۷۵: ضد حمله آبی‌ها از زمین خودی شروع شد و پاس قایدی به پیمان بابایی رسید و او تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس با سرعت خود جلو رفت اما لحظه ارسال پاس به قایدی، پور علی گنجی توپ را برید و مانع دریافت گل سوم تیمش شد.

استقلال دو – پرسپولیس دو (89- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد و مهدی ترابی پشت توپ ایستاد. ارسال دقیق ترابی به حوالی محوطه شش قدم روی سر ولسیانی فرود آمد و خروج اشتباه حسینی با ضربه سر دقیق مدافع پیش تاخته سرخ‌ها همراه شد و گل تساوی به ثمر رسید

بدون تردید بهترین بازیکن پرسپولیس در این دیدار گئورگی ولسیانی بود. در روزی که گل‌محمدی زوج خطرناک خط حمله خود یعنی لوکادیا و دیاباته را در اختیار نداشت، مدافع کهنه‌کار سرخ‌ها توانست در اولین دربی خود درخشش زاید الوصفی داشته باشد و با بریس خود مانع شکست تیمش شد. در استقلال هم ارسلان مطهری اگرچه چند موقعیت خوب را از دست داد اما توانست گل دوم تیمش را با یک چرخش و ضربه زیبا به ثمر برساند و با ۴ گل به رکورد فرهاد مجیدی در ادوار دربی‌ها برسد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *