بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره پرسپولیس به کارلوس کی روش

فرزاد آشوبی : کارلوس کی‌ روش در حال حاضر تناسبی با فوتبال روز دنیا ندارد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۷
فرزاد آشوبی پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

فرزاد آشوبی پیشکسوت پرسپولیس گفت : در اینکه کارلوس کی‌ روش مربی بزرگی بوده و رزومه پرو پیمانی دارد شکی نیست اما او در حال حاضر تناسبی با فوتبال روز دنیا ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هافبک سال‌های نه چندان دور استقلال و پرسپولیس اعتقاد دارد تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش زدن دور باطل است! فرزاد آشوبی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد تیم ملی و کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، می‌گوید:

متأسفانه تیم ملی با کارلوس کی‌روش بسیار محتاط و حتی می‌توان گفت ترسو بازی می‌کند. تنها اولویت این سرمربی بسته نگه داشتن دروازه خودی است درحالی که فوتبال امروز دیگر چنین سیستمی را بر نمی‌تابد. در فوتبال امروز باید برای تصاحب و مالکیت توپ تلاش کرد. باید توپ را روی زمین دواند و به دروازه حریف نزدیک شد اما کارلوس کی‌روش هنوز دور باطل می‌زند و تمدید قراردادش هم همین حکایت را تکرار خواهد کرد

او ادامه می‌دهد:

این روزها بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش بیش از همیشه مطرح می‌شود. به شخصه به عنوان یک هوادار تیم ملی با این موضوع به شدت مخالف هستیم. در اینکه کارلوس کی‌روش مربی بزرگی بوده و رزومه پرو پیمانی دارد شکی نیست اما او در حال حاضر تناسبی با فوتبال روز دنیا ندارد. کی‌روش می‌خواهد با افکار تدافعی و دل بستن به ضد حملات به مصاف حریفان برود اما این روش دیگر در دنیای فوتبال جواب نمی‌دهد.

هافبک پیشین پرسپولیس و استقلال اضافه می‌کند:

ما وقتی بازی‌های تیم‌های آسیایی همچون ژاپن، کره جنوبی و عربستان را می‌بینیم لذت می‌بریم. بازی‌های این تیم‌ها به علاوه استرالیا را کنار بازی‌های تیم ایران که قرار می‌دهیم تازه متوجه می‌شویم چقدر ضعف داریم. یک زمانی اتو ری‌هاگل با سیستم کاملا دفاعی و دل بستن به ضد حملات توانست یونان را قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ کند اما آن یک اتفاق بود. نه یونان دیگر توانست با این سیستم موفق شود و نه خود ری‌هاگل آلمانی با روش دفاعی به جایی رسید. فوتبال امروز نیازمند ایده، خلاقیت و شجاعت است. البته الان یادم آمد که روبرتو دی ماتئو هم یک مرتبه موفق شد با همین سیستم دفاعی مطلق با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما در ادامه چه شد؟ دی ماتئو الان کجای دنیای مربیگری است؟ من با کسی مشکلی ندارم و بار دیگر تکرار می‌کنم کارلوس کی‌روش دستیار آلکس فرگوسن بوده، نسل طلایی فوتبال پرتغال را ساخته، سرمربی رئال مادرید بوده اما ملاک الان است. او نمی‌تواند با این تفکرات به تیم ملی و فوتبال ایران کمکی کند.

فرزاد آشوبی ضمن اشاره به ژوزه مورینیو یادآور می‌شود:

استاد مسلم فوتبال دفاعی ژوزه مورینیو بوده است. کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود که او با همین شیوه با پورتو و اینترمیلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. بارها چلسی را در اوج منچستر یونایتد و آلکس فرگوسن یا آرسنال قهرمان لیگ انگلیس کرد اما او هم به این نتیجه رسیده است که دوران فوتبال دفاعی به پایان رسیده است. ژوزه مورینیو الان در آث رم شیوه دیگری را برگزیده و تصمیم گرفته است فوتبال بازی کند. حالا کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران هنوز در فوتبال دفاعی مانده و به نوعی گیر کرده است!

از کارشناس فوتبال کشورمان می‌پرسیم که پیشنهاد شما در حال حاضر چیست که پاسخ می‌دهد:

به نظر من اگر می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا موفق شویم باید از کارلوس کی‌روش عبور کنیم. من نمی‌گویم این اسامی‌را بیاورید اما همین جوری فی البداهه به ذهنم رسید هروه رنار یا مربی جوان و با انگیزه ای مثل فیلیپو اینزاگی جوان بیشتر به درد تیم ملی ما بخورند. اینها هم نباشند یک مربی مسلط به فوتبال مدرن و امروزی نیاز داریم که بتواند تحولی اساسی در تیم ملی ایران ایجاد کند. فوتبال ایران با این همه استعداد پتانسیل ارائه فوتبال زیبا، چشم نواز و تماشاگرپسند را دارد و برای رسیدن به این هدف فقط یک مربی با دانش امروزی، جوان و دارای تفکر مدرن و هجومی‌لازم است. کسی که فوتبال روز دنیا را خوب بشناسد و بتواند تیم ملی ایران را هم با خود جلو ببرد.

فرزاد آشوبی در پایان اشاره ای هم به دو بازیکنی می‌کند که از لیست نهایی تیم ملی اعزامی‌به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جا ماندند و می‌گوید:

به اعتقاد من امید نورافکن و میلاد سرلک خیلی می‌توانستند به تیم ملی ایران در جام جهانی قطر کمک کنند. جای این دو بازیکن و با کمی‌فاصله محمد محبی واقعا در جام جهانی خالی بود و این نفرات استحقاق سفر به قطر را داشتند. شاید اگر ما امید نورافکن را داشتیم فاجعه انگلیس رقم نمی‌خورد. با این حال هر چه بود گذشت و تمام شد اما بهتر است از همین امروز به فکر جام ملت‌های آسیا و از آن مهم تر جام جهانی در ۴ سال آینده باشیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *