بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گل هایی از رونالدینیو که فوتبال جهان را به شوک فرو بُرد + فیلم

گل های برتر رونالدینیو در کارنامه فوتبالی اش

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۰


برترین گل های رونالدینیو را مشاهده نمایید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رونالدینیو که به او رونالدینیو گائوچو نیز می گویند، در سال 1980 میلادی در برزیل به دنیا آمد. او یکی از 100 بازیکن ثبت شده در گینس به انتخاب پله است. در ادامه به صورت کامل به زندگی فوتبالی و بازی های او خواهیم پرداخت اما ابتدا اجازه دهید کمی در مورد زندگی شخصی و خانوادگی او صحبت کنیم.

میگوئلینا نام مادر رونالدینیو است که در ابتدا فروشنده خانه به خانه بوده و الان به عنوان پرستار کار می کند. پدر رونالدینیو که ژائو نام داشت کارگر کشتی سازی بود و هنگامی که رونالدینیو فقط هشت سال داشت بر اثر حمله قلبی فوت کرد.

برادر رونالدینیو نیز همانند او یکی از بهترین بازیکنان فوتبال بود اما متاسفانه بر اثر یک مصدومیت از فوتبال دور شد و بعد ها به عنوان مدیر برنامه های رونالدینیو فعالیت کرد.

رونالدینیو در کودکی علاقه زیادی به فوتبال ساحلی داشت ، او همچنین فوتسال را نیز دوست داشت به همین خاطر با سگ هایش ، روپایی و دریبل تمرین می کرد.

شاعر فوتبال برای اولین بار ، هنگام بازی در یک تیم مدرسه موفق شد 23 گل به ثمر برساند. او هنگامی که 13 ساله بود این کار را انجام داد و بسیار مورد تشویق قرار گرفت. بعد ها نیز با بازی در تیم ملی برزیل موفق شد در تیم زیر 17 سال قهرمانی تیم ملی را به ارمغان بیاورد.

پس از درخشش های پی در پی این بازیکن ، لیدز یونایتد اولین باشگاهی بود که در سن 21 سالگی ، پیشنهادی 40 میلیون پوندی به رونالدینیو داد.

یکی از علاقه مندی های رونالدینیو ، آواز خواندن با دوستانش است. او طبل می زند و موسیقی برزیلی را بسیار دوست دارد.

زندگی فوتبالی رونالدینیو

رونالدینیو که برخی از رسانه ها به آن لقب شاعر فوتبال را داده اند ، یک زندگی فوتبالی فوق حرفه ای داشت. او برای تیم های بارسلونا ، آث میلان و تیم ملی برزیل بازی کرد.

رونالدینیو در سال های 2004 و 2005 به عنوان بازیگن سال فوتبال جهان از طرف فیفا معرفی شد. جالب است بدانید او دوبار متوالی این افتخار را برای خود کسب کرد.

هنگامی که رونالدینیو به بارسلونا رفت ، در فصل دوم حضورش ، بارسلونا موفق شد عنوان قهرمانی لالیگا را از آن خود کند. همچنین در سال بعد نیز مجدد قهرمان لالیگا شد.

جالب است بدانید این بازیکن بزرگ ، بعد از مارادونا ، توانست با گل زدن در الکلاسیکو تشویق تماشاگران رئال مادرید را نیز از آن خود کند.

پیشنهاد ویژه
بیتوتهشمارتو وارد کن و 1 بار برای همیشه کمر دردتو درمان کن!خرید بلیط هواپیما ارزانارزانترین بلیط هواپیما فقط با این کد تخفیف:RSP خانه و آشپز خانه ,مواد شوینده و پاک کنندهبا خرید این مایع میتونی همه لکه های لباستو از بین ببری!

رونالدینیو در بارسلونا

رونالدینو با پیشنهاد 18 میلیون پوندی به بارسلونا پیوست. در واقع ماجرای پیوستن او به این تیم از این قرار بود که رئیس وقت باشگاه بارسلونا در ان زمان یعنی خوان لاپورتا ، تمام تلاش خود را کرد تا ابتدا دیوید بکهام و بعد از آن تیری آنری را به بارسلونا بیاورد.

در واقع او قول این بازیکنان را به بارسلونا داده بود اما هنگامی که آنری در آرسنال ماند و بکهام نیز به رئال مادرید پیوست ، رئیس باشگاه مناسب ترین گزینه را رونالدینیو دانست و او را سرانجام به این تیم آورد.

رونالدینو در همان ابتدای حضورش در بارسلونا ، در یک بازی با آث میلان توانست یک گل به ثمر برساند و زمینه ساز برد بارسلونا با نتیجه 2 بر صفر مقابل این تیم شود و به این شکل توانست خود را به مدیران و مربیان این تیم اثبات کند.

یکی از بهترین گل های لالیگا ، گل قیچی برگردون رونالدینو در بارسلونا بود که در مقابل ویارئال به ثمر رساند. او در همین فصل از بازی در بارسلونا (فصل 7 سال 2006) در حالی که از ناحیه پا مصدوم شد بعد از فابیو کاناوارو و زین الدین زیدان توانست سومین بازیکن سال شود.

در آخرین بازی که رونالدینیو برای تیم بارسلونا انجام داد ، موفق شد 2 گل به علاوه 2 پاس گل را در کارنامه خود ثبت کند. این بازیگن بزرگ برزیلی ، در زمان دریافت جایزه جام خوان گمپر ، در طی یک نامه ای به بازیکنان و هواداران بارسلونا گفت:

“بهترین زندگی فوتبالی ام 5 سالی بود که برای باشگاه کاتالان بازی کردم و از اینکه به اندازه کافی نتوانسته ام در کنار لیونل مسی بازی کنم متاسفم.”

رونالدینیو در تیم ملی
رونالدینیو در تیم ملی ، توانست 33 گل به ثمر برساند و همچنین او در جام جهانی سال 2002 که برزیل قهرمان شد در کنار رونالدو و ریوالدو ، توانست یکی از بازیکنانی تیم منتخب جام جهانی شود. رونالدینیو در یکی از بازی ها مقابل انگلیس توانست از فاصله 35 متری و روی یک ضربه آزاد ، گل به ثمر برساند.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *