بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک آتشین اسطوره استقلال به کارلوس کی روش + جزئیات

شاهرخ بیانی : عملکرد آقای کارلوس کی‌ روش توام با ترس بود

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱
شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال درباره تیم ملی صحبت کرد

شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال گفت : فکر می‌ کنم عملکرد آقای کارلوس کی‌ روش توام با ترس بود و او در نیمه دوم می‌توانست تعویض‌های بهتری انجام بدهد اما در شرایطی که ما باید رو به جلو بازی می‌کردیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال پس از شکست تیم ملی ایران برابر آمریکا و حذف از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در خصوص این مسابقه گفت:

از ابتدا گفته بودم که این سخت‌ترین بازی ماست چرا که ما به یک امتیاز احتیاج داشتیم و احساسی بودن بازیکنان هم فشاری روی آنها ایجاد می‌کرد. در رابطه با چیدمان بازی هم من فکر می‌کنم که با توجه به مصدومیت بیرانوند، حضور حسینی در این بازی تصمیم بهتری بود اما مشخص نیست که چطور بیرانوند با وجود شکستگی بینی، توانست بازی کند. حسینی، در بازی قبل فوق‌العاده بود و در این بازی هم می‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد و توپ را جمع کند اما به هر حال نظر سرمربی بود.

او با انتقاد از عملکرد تیم ملی در این دیدار عنوان کرد:

ما به بازی چهل سال قبل رو آورده‌ بودیم و مدام بلند زدیم و مربی حریف هم دو بازیکن سرزن به زمین فرستاد و تمام راه‌های گلزنی ما را بست. ما با این روش، به هیچ شکل نمی‌توانستیم گل بزنیم؛ آمریکا عقب کشیده بود تا گل نخورد و ما هم باید دفاع را دور می‌زدیم. همانطور که دیدیم در اواسط نیمه دوم، آمریکا فقط دنبال ضدحمله بود و می‌خواست بازنده نباشند و برد خود را حفظ کند.

بیانی با تاکید بر این که تیم ملی در این مسابقه شجاعانه عمل نکرد گفت:

فکر می‌کنم عملکرد آقای کی‌روش توام با ترس بود؛ او در نیمه دوم می‌توانست تعویض‌های بهتری انجام بدهد اما در شرایطی که ما باید رو به جلو بازی می‌کردیم، دو هافبک دفاعی به زمین فرستاد. ما باید ترابی را زودتر به بازی می‌آورديم و یا وحید امیری را به زمین می‌فرستادیم؛ امیری بازیکنی است که به راحتی یک در یک را رد می‌شود و می‌توانست در ۲۰ دقیقه پایانی، به راحتی از دفاع رد بشود. ما حتی می‌توانستیم سامان قدوس را یک خط جلوتر بیاوریم. یک – هیچ عقب بودیم اما متاسفانه تعویض‌های خوبی نداشتیم؛ ما باید ریسک می‌کردیم و شجاعانه‌تر بازی می‌کردیم اما ترسو بودیم.

وی در خصوص عملکرد کارلوس کی‌روش در سه دوره جام جهانی بیان کرد:

در این سه دوره هیچ اتفاق و تغییری رخ نداده است. ما شش گل از انگلیس خوردیم و ولز را هم بردیم؛ هیچ تغییری رخ نداد و با هر مربی‌ همین اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر باید یک شوک به تیم ملی وارد بشود.

بیانی در ادامه تاکید کرد:

ما بازیکنانی را به جام جهانی بردیم که ۱۰-۱۵ دقیقه بازی کردند؛ در صورتی که می‌توانستیم به جای آنها بازیکنان جوانی را ببریم که در تمرین و روی نیمکت تیم ملی، تجربه کسب کند.

او در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه همکاری با اسکوچیچ، چه نتایجی رقم می‌خورد، گفت:

اگر آقای اسکوچیچ بود همین نتایج و شاید هم نتایج بهتری رقم می‌خورد چون ایشان شناخت بهتری داشت. در حال حاضر برای مثال مارکار سه سال آمریکا بوده و تیمی هم نداشته و حتی دنبال فوتبال هم نبوده اما آقای کی‌روش ایشان را کنار خودش می‌آورد و از او مشاوره می‌گیرد. ما به جز جواد نکونام، مربیان جوان و خوبی داریم که می‌توانستند در این شرایط کمک کنند؛ زمانی که نکونام پیشنهاد حضور در تیم ملی را نپذیرفت، نمی‌توانستند مربی باتجربه دیگری را جذب کنند؟

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باید چه تصمیمی بگیرد گفت:

ما هر چیزی بگوییم باز هم در نهایت فدراسیون فوتبال و کمیته فنی تصمیم‌گیرنده هستند اما من فکر می‌کنم برای جام ملت‌های آسیا، باید مربی‌ روی نیمکت حضور داشته باشد که هم تجربه این مسابقات را داشته باشد و هم بتواند چهار سال بعد، در جام جهانی کار کند. مربیان ایرانی، هیچ چیزی کمتر از مربیان خارجی ندارند؛ آقای قلعه‌نویی، آقای نکونام، آقای الهامی، آقای گل‌محمدی و … مربیانی هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. آیا مربیان ایرانی نمی‌توانستند این نتایج را بگیرند؟ به خدا قسم بهتر از این هم نتیجه می‌گرفتند. ما باید به مربی‌های خودمان باور داشته باشیم؛ آنها از دانش بالایی برخوردار هستند و با شناختی که از بازیکنان و احساسات ما دارند، می‌توانند حواشی را هم جمع کنند.
بیانی با اشاره به حذف تیم ملی از جام جهانی، به انتقاد از کی‌روش پرداخت و گفت: شرایط طوری بود که اگر باهوش‌تر و شجاعانه‌تر بازی می‌کردیم می‌توانستیم از گروه صعود کنیم اما در هر صورت این اتفاق نیفتاد؛ شما چرا محبی را به جام جهانی نبردید؟ آیا محبی به درد این بازی نمی‌خورد؟ او می‌توانست به تیم کمک کند. ما ۲۵ بازیکن بردیم که چهار گلر بین آنها بوده است. بازیکنانی را بردیم که ۱۵ دقیقه بازی کردند در صورتی که باید مهره‌هایی را به قطر می‌بردیم که حداقل یک نیمه بازی کنند؛ چنین بازیکنانی در فوتبال ما نیستند؟ چرا سامان قدوس در دو بازی گذشته در ترکیب نبود؟ من فکر می‌کنم قدوس امروز ستاره زمین بود.

شاهرخ بیانی در پایان گفت:

این برد و باخت‌ها همیشه در فوتبال وجود دارد؛ این اتفاقات برای بازیکنان جوان تجربه می‌شود و انشاالله که برای جام ملت‌ها، تصمیم خوبی گرفته شود و فوتبال‌مان را به مربی‌ بدهیم که چهار سال تجربه کسب کند و سپس با شناخت کامل وارد جام جهانی شود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *