بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مزایای CRM ابری

CRM ابری چیست؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۰
مزایای CRM ابری

CRM ابری یکی از نمونه‌های CRM است که با وجود آن دیگر نیازی به اشغال فضای سیستم خود با نصب نرم افزار CRM نخواهید داشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

CRM ابری چیست؟

نرم افزار CRM کارایی بسیار زیادی در کسب و کارها دارد. وجود انواع مختلف CRM این روزها صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها را با چالش‌های موجود برای داشتن یک انتخاب مناسب مواجه می‌کند. CRM ابری یکی از نمونه‌های CRM است که با وجود آن دیگر نیازی به اشغال فضای سیستم خود با نصب نرم افزار CRM نخواهید داشت. البته استفاده از هر یک از انواع CRM ابری و لوکال مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله ما به بررسی نرم افزار CRM ابری و مقایسه آن با CRM لوکال پرداخته‌ایم؛ در نتیجه اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از انواع CRM برای کسب و کار شما مناسب هستند، خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

آشنایی با ابری CRM

از سال 1999 تا کنون، استفاده از فناوری ابری در سراسر جهان رواج پیدا کرد و شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ زیادی این فناوری را به کار گرفتند. فناوری ابری نوعی سرویس است که تنها با اتصال به اینترنت، کاربران امکان دسترسی به آن را خواهند داشت. CRM ابری یا CRM مبتنی بر وب، نوعی CRM است که در آن کاربر دیگر نیازی به خرید نرم افزار CRM و نصب آن روی سیستم نخواهد داشت و در واقع شرکت CRM به صورت از راه دور، وظیفه ذخیره اطلاعات کاربر را برعهده خواهد گرفت. به بین ساده‌تر، در این حالت نگهداری داده‌های شما محدود به یک اپلیکیشن در سیستم نخواهد بود؛ بلکه با استفاده از اینترنت می‌توانید با هر دستگاهی به CRM ابری و فضای ذخیره ساز داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. امروزه حدود 95 درصد از صاحبان کسب و کارها برای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به داده‌های خود از CRM ابری استفاده می‌کنند و نقش CRM لوکال در ذخیره اطلاعات کمرنگ‌تر شده است.

فرق CRM ابری با لوکال

CRM ابری تفاوت‌های زیادی با CRM لوکال یا محلی دارد که پیش از انتخاب هر کدام باید به این تفاوت‌ها توجه داشته باشید. از جمله تفاوت‌های CRM ابری و لوکال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CRM لوکال یک نرم افزار نصبی با پیچیدگی‌های زیاد است؛ در نتیجه شما باید زمان زیادی را صرف راه اندازی آن کنید. در مقابل، امکان دسته بندی سریع و آسان اطلاعات در فضای CRM ابری برای کاربران وجود دارد.
  • برای استفاده از CRM ابری، شما می‌توانید از هر دستگاهی استفاده کنید و به راحتی با استفاده از گوشی موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و… به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید؛ اما در استفاده از CRM لوکال، تمامی اطلاعات در نرم افزار نصبی موجود در یک سیستم مشخص ذخیره می‌شوند و تنها شخصی که مسئول IT شرکت است امکان دسترسی به آن‌ها را خواهد داشت.
  • در CRM های لوکال یا محلی که به صورت نصبی هستند، خود شرکت استفاده کننده و فردی که مسئول IT شرکت است مسئولیت تمامی کارهای مربوط به نرم افزار CRM از جمله به روز رسانی، تعمیر و… را خواهد پذیرفت؛ اما در CRM ابری، مسئولیت ارائه تمامی این خدمات برعهده شرکت ارائه دهنده است.
  • استفاده از CRM ابری بسیار آسان‌تر و راحت‌تر از استفاده از CRM لوکال یا محلی است. همین مسئله امکان دسترسی سریع به اطلاعات را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.
  • از آن جایی که CRM لوکال روی سیستم شرکت نصب شده است، کارکنان تنها در ساعات اداری به اطلاعات موجود در آن دسترسی خواهند داشت؛ اما در CRM ابری امکان استفاده از اطلاعات در هر زمان و مکانی وجود دارد.
  • امکان ادغام CRM های لوکال به سختی وجود دارد؛ چرا که این نرم افزارها عملکردی کاملا مستقل دارند. این در حالی است که یکپارچه سازی در CRM های ابری به راحتی انجام می‌شود.

 

مزایای CRM ابری

مزایای CRM ابری چیست؟

حال که با CRM ابری و تفاوت‌های آن با CRM لوکال یا نصبی آشنایی پیدا کردید، زمان آن می‌رسد که با مزایای استفاده از بهترین  CRM ایرانی ابری آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره کارایی آن کسب کنید. از جمله برخی مزایای CRM ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب CRM ابری بسیار آسان است

همان طور که دیدیم، فرایند نصب CRM های محلی بسیار پیچیده و زمان بر است. همین موضوع باعث می‌شود که افراد برای استفاده از CRM های ابری ترغیب شوند. چرا که کسب و کارها می‌توانند تنها با اتصال به اینترنت بلافاصله از CRM های ابری استفاده کنند. در CRM ابری شما مجبور به پیکربندی‌های سخت افزاری یا نصب و نگهداری نرم افزار نیستید و تنها با ایجاد یک حساب کاربری و ورود به آن به داده‌های ذخیره شده دسترسی پیدا خواهید کرد. با استفاده از CRM ابری دیگر از استخدام یک متخصص IT برای نصب، انتقال اطلاعات یا انجام به‌روزرسانی بی نیاز خواهید بود.

  • عدم محدودیت دسترسی به زمان و مکان

با استفاده از CRM ابری، افراد مختلفی از تیم کاری شمل می‌توانند در هر زمان و مکانی به صورت همزمان به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، نه تنها در محل کار می‌توانید اطلاعات و داده‌ها را مشاهده کنید بلکه انجام این کار در منزل، سفر یا مهمانی نیز برای شما امکان پذیر خواهد بود. همچنین استفاده از CRM ابری حتی با یک تلفن همراه هوشمند نیز برای شما امکان پذیر خواهد بود. این موضوع موجب می‌شود که کلیه فعالیت‌ها در کسب و کار شما با سرعت بالایی انجام شوند و زودتر پیشرفت کنید. با کمک CRM ابری، پیدا کردن اطلاعات مشتریان، برقراری تماس، ارسال ایمیل، تبادی اطلاعات و… در ساعاتی خارج از ساعات کاری ممکن می‌شوند.

  • مقرون به صرفه بودن CRM ابری

تهیه نرم افزارهای CRM محلی لوکال بالا بوده و در مرحله خرید و نصب، کسب و کارها باید مبالغ بالایی بپردازند. با استفاده از CRM ابری و بهره‌گیری از پلن‌های اشتراکی، ذخیره سازی اطلاعات و استفاده از آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. گاه ممکن است حتی شما به صورت رایگان به CRM های ابری دسترسی پیدا کنید. این موضوع یک مزیت بسیار بزرگ برای کسب و کارهای کوچک است؛ چرا که تا حد زیادی هزینه‌های این کسب و کارها را کاهش خواهد داد.

  • امنیت بالای CRM های ابری

خیلی‌ها گمان می‌کنند که فضاهای ابری امنیت کافی برای نگهداری از اطلاعات آن‌ها را ندارند و عدم اطمینان موجب می‌شود که از مزایای بی‌نظیر استفاده از این CRM ابری بی‌بهره باشند. این در حالی است که ارائه کنندگان CRM ابری، توجه بسیار زیادی بر حفظ امنیت این فضاها دارند. از جمله تدابیر اندیشیده شده در رابطه با امنیت فضای CRM ابری می‌توان به تایید هویت دو مرحله‌ای، امکان ایجاد رمز عبور قوی و… اشاره کرد.

  • انعطاف بالای CRM ابری

وجود به‌روزرسانی‌های فراوان در حوزه استفاده از CRM های ابری امکانی را برای کاربران فراهم می‌کند که با هر میزان نیازی از آن‌ها استفاده کنند. یعنی این سیستم‌ها هم پاسخگوی نیازهای سازمان‌های بزرگ و هم پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها و کسب و کارهای کوچک خواهند بود. کسب و کارهای کوچک می‌توانند به مرور و با توجه به نیازهای خود در هر مرحله از کار، پلن‌های اشتراکی خود را ارتقا دهند. همچنین با وجود امکان دسترسی مداوم به CRM های ابری، افراد در هر کسب و کاری می‌توانند فعالیت‌های خود را به زمان مناسب موکول کنند.

استفاده از CRM ابری چه معایبی دارد؟

CRM های ابری همانند هر چیز دیگری در کنار مزایای مختلف، معایبی دارند که باید به آن‌ها توجه داشت. از جمله برخی معایب استفاده از CRM های ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به روز رسانی این فضا توسط میزبان انجام می‌شود؛ در نتیجه کاربر نمی‌تواند در رابطه با زمان مورد نیاز برای به روز رسانی CRM ابری تصمیم گیری کند.
  • گاه در طول فرایند به روز رسانی یا تعمیر CRM دسترسی کاربران به این فضا به طور موقتی امکان پذیر نخواهد بود؛ در نتیجه کاربر در چنین شرایطی باید برای برقراری ارتباط مجدد صبور باشد و کارهای خود را به زمان دیگری موکول کند.
  • گاه ممکن است میزبان تامین کننده شما در شرایط ایده آلی قرار نداشته باشد. در این حالت شما نمی‌توانید به راحتی به انجام کارهای خود بپردازید.

چه کسب و کارهایی به تهیه CRM ابری نیاز دارند؟

چنان چه می‌خواهید بدانید که آیا برای فعالیت در کسب و کار خود به CRM ابری نیاز دارید یا خیر، بهتر است این قسمت از مقاله را مطالعه کنید. کلیه کسب و کارهایی که ویژگی‌های زیر را دارند، قادر به استفاده از CRM ابری خواهند بود:

  • کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها می‌توانند با کمک CRM ابری هزینه‌های خود را کاهش دهند، خود را از استخدام تیم IT بی‌نیاز کنند، داده‌های خود را با کمترین هزینه در محیطی امن ذخیره کنند و در نهایت به کمک CRM ابری به آرامی رشد و ترقی کنند.
  • صاحبان کسب و کارهای آنلاین بهتر است از فضاهای ذخیره سازی آنلاین استفاده کنند و با تهیه یک CRM ابری، تمامی داده‌های مربوط به کسب و کار خود را در این فضاها ذخیره سازی کرده و به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
  • چنان چه کارمندان شما به صورت دورکار مشغول به کار هستند یا بیشتر زمان خود را در سفرهای کاری به سر می‌برند، استفاده از خرید CRM های ابری گزینه معقولی برای شما خواهد بود. چرا که به این شکل، همه افراد در هر مکان و زمانی به اطلاعات مهم کاری شرکت دسترسی خواهند داشت.
دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *