بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چرا دو گل ایران مثل ژاپن و عربستان شگفتی نساخت؟

گل های پرتعداد انگلیس مانع از دیده شدن دو گل ارزشمند طارمی برای ایران

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ | ۹:۳۳
تیم ملی ایران

تیم ملی ایران با وجود اینکه مثل ژاپن و عربستان دو‌‌بار دروازه حریف قدرتمند خود را باز کرد اما به جای شگفتی، یک‌ شکست سنگین نصیبش شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران با وجود اینکه مثل ژاپن و عربستان دو‌‌بار دروازه حریف قدرتمند خود را باز کرد اما به جای شگفتی، یک‌ شکست سنگین نصیبش شد.

به گزارش پارس فوتبال، در چهارمین شب از دور نخست مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ یک تیم آسیایی دیگر نیز شگفتی ساز شد. یک روز بعد از پیروزی تاریخی عربستان مقابل آرژانتین، این بار نوبت تیم ملی ژاپن بود که با غلبه بر آلمان، همه نگاه ها را به سمت خود معطوف کند.

عربستان و ژاپن در شرایطی این دو پیروزی بزرگ‌‌ را کسب کردند که سه نماینده دیگر آسیا در دور نخست متحمل سه باخت شده اند و‌ کره نیز امروز با اروگوئه دیدار می کند. حال باید دید یاران سون، راه عربستان و ژاپن را ادامه می دهند یا مثل‌ ایران، قطر و عربستان، جام را با شکست آغاز خواهند کرد.

در میان سه بازنده آسیایی دور اول‌ مرحله گروهی، تیم ملی ایران تعداد گل برابر با دو تیم دیگر قاره که عنوان شگفتی ساز را با خود یدک می‌کشند‌ را وارد دروازه حریف قدرتمند خود کرد؛ تفاوت اما در تعداد گل های خورده بود. ژاپن و عربستان با حوصله بالا ‌و کمترین اشتباه ممکن راه غلبه بر حریفان‌بزرگ‌ را آموزش دادند.

این دو تیم به خوبی می دانستند که مقابل دو حریف قدر خود شانس زیادی برای ایجاد موقعیت ندارند و اگر هم داشته باشند قرار نیست هر موقعیتی گل شود، پس به خوبی قدر تک‌تک موقعیت های خود را دانستند و با شناخت کامل، تا آخرین لحظه با وسواس بالا از ‌خلق موقعیت برای حریف جلوگیری کردند.
عربستان و ژاپن این را هم‌خوب می دانستند که تیم های روبرو (آلمان و آرژانتین) فوق ستاره هایی دارند که تنها راه گل نخوردن از آنها، ندادن موقعیت گل به آنهاست! چیزی که ایران کمترین توجه را به آن کرد تا دو گلش فقط ازنظر فردی، طارمی را خرسند کند و بس. آنها البته دروازه‌بانان‌‌‌ با روحیه‌ای هم‌داشتند که همسو با مسیر تیم، خوش درخشیدند و موثر بودند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *