بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اعلام جنگ دانمارک به اینفانتینو: او باشد از فیفا می‌رویم

کناره گیری احتمالی فدراسیون فوتبال دانمارک از عضویت فیفا به دلیل مخالفت با اینفانتینو

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۹
فدراسیون فوتبال دانمارک

فدراسیون فوتبال دانمارک می‌گوید به دلیل مخالفت با رئیس فعلی فیفا و سیاست‌های این سازمان ممکن است از عضویت در فیفا کناره‌گیری کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فدراسیون فوتبال دانمارک شوک بزرگی به دنیای فوتبال وارد کرده و می‌گوید به دلیل مخالفت با رئیس فعلی فیفا و سیاست‌های این سازمان ممکن است از عضویت در فیفا کناره‌گیری کند.

به گزارش پارس فوتبال، بعد از انتقادهای شدید چند کشور اروپایی حاضر در جام جهانی قطر از فیفا و سیاست‌هایش در قبال این دوره از جام جهانی، جدی‌ترین انتقاد امروز از اردوی دانمارک به گوش رسید.

دانمارک موضعی در قبال فیفا و اینفانتینو گرفت که شوکی بزرگ در دنیای فوتبال بوجود آورده است. در حالیکه اینفانتینو قرار است بدون رقیب در ماه مارس در انتخابات فیفا شرکت کرده و برای یک دوره دیگر ریاست را به عهده بگیرد دانمارکی‌ها می‌گویند نه تنها به او رای نخواهند داد بلکه اگر او یک دوره دیگر روی صندلی ریاست بنشیند به کناره‌گیری از فیفا فکر خواهند کرد.

این موضع دانمارک توسط یسپر مولر، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، اعلام شد. مولر که در قطر حضور دارد در صحبت با رسانه‌های دانمارکی حاضر در این کشور گفت:

من راجع به این مساله خیلی فکر کرده‌ام و می‌توانم تصور کنم که اگر دانمارک بخواهد به تنهایی این اقدام را انجام بدهد با چالش‌هایی مواجه خواهد شد. اما اگر به این نتیجه برسیم که نمی‌تونیم دیالوگ برقرار کنیم چاره دیگری نخواهد بود.

مشکلات دانمارک با رئیس فیفا به پیش از برگزاری جام جهانی قطر برمی‌گردد. مولر که در کمیته اجرایی یوفا هم عضویت دارد می‌گوید با وجود مشکلاتی که قبلا بین فدراسیون دانمارک و اینفانتینو وجود داشت ولی این مشکلات در روزهای اخیر به اوج رسیده است.

اینفانتینو در آستانه شروع جام جهانی قطر در یک کنفرانس خبری به انتقاد تند از جامعه اروپا و رسانه‌های اروپایی پرداخت و آنها را به خاطر آنچه ریاکاری در انتقاد از قطر و جام جهانی 2022 می‌خواند محکوم کرد.

در روز دوشنبه و در حالیکه سه تیم اروپایی در آستانه ورود به میدان در اولین بازی‌های خود در جام جهانی بودند فیفا تهدید کرد به کاپیتان‌هایی که بخواهند از بازوبند وان‌لاو استفاده کنند در درون زمین کارت زرد نشان داده خواهد شد. بعد از این تهدید بود که هفت کشور اروپایی از تصمیم خود کوتاه آمدند.

مولر به عنوان رئیس فدراسیون دانمارک در مصاحبه امروز خود در قطر به رسانه‌های کشورش گفت:

ما باید در برابر این کارها واکنش نشان بدهیم. با کشورهای دیگر دست به دست هم خواهیم داد و واکنش نشان می‌دهیم. ما در این مساله کنار هم هستیم.

دانمارک چند هفته پیش از شروع جام جهانی هم با طراحی پیراهنی ویژه برای تیم ملی‌اش فیفا و قطر را عصبانی کرده بود. دانمارکی‌ها برای انتقاد با شرایط حقوق بشر در قطر و رفتار این کشور با کارگران مهاجر پیراهن اولش را کاملا ساده به رنگ قرمز طراحی کرد و گفت با پیراهن سومی به رنگ مشکی ساده به قطر می‌رود تا برای کارگرانی که در قطر مرده‌اند سوگواری کند.

اینفانتینو چند روز پیش ادعا کرد از 211 فدراسیون عضو فیفا بیش از 200 فدراسیون با انتخاب دوباره او به عنوان رئیس این سازمان موافقند. تا کنون دو کشور آلمان و دانمارک به صراحت اعلام کرده‌اند که با اینفانتینو رای نخواهند داد. اما صحبت‌های امروز رئیس فدراسیون دانمارک که تلویحا اعلام کرده دانمارکی‌ها در صورت ادامه کار اینفانتینو حتی ممکن است تا انصراف از عضویت خود در این سازمان پیش بروند اینفانتینو را چالشی دشوار روبرو خواهد کرد. چالشی که تا کنون برای فیفا سابقه نداشته است.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *