بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ترکیب ایران برابر انگلیس؟ منتظر سورپرایزهای کی روش باشید

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای دیدار حساس با انگلیس

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۹:۵۴
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای دیدار حساس با انگلیس

پنج مدافع، سه هافبک دفاعی و زوج جدید خط حمله؛ تیم ملی ایران با عجیب‌ترین ترکیب ممکن برای جدال با تیم ملی انگلیس.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پنج مدافع، سه هافبک دفاعی و زوج جدید خط حمله؛ تیم ملی ایران با عجیب‌ترین ترکیب ممکن برای جدال با تیم ملی انگلیس.

به گزارش پارس فوتبال، ایران – انگلیس، اولین مسابقه امروز جام جهانی است که اهمیت زیادی برای هر دو تیم دارد و در سرنوشت تیم دوم گروه B نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

در حالی که شاید بسیاری ترکیب ایران و سیستم تیم‌ملی برای دیدار با انگلیس را قابل حدس می‌پنداشتند اما از شب گذشته شنیده‌ها از دوحه، خبر از تغییرات مهم در ترکیب می‌دهند.

به نظر می‌رسد ایران در این دیدار سه مدافع مرکزی خواهد داشت و سه هافبک دفاعی نیز مورد استفاده خواهند بود تا کی‌روش تیمش را با ترکیبی کاملا تدافعی به زمین بفرستد.

**جایگاه مستحکم بیرانوند در ترکیب اصلی

علیرضا بیرانوند چهارمین بازی در جام جهانی را در مقابل انگلیس، تجربه خواهد کرد. او پس از روزهای درخشان با پرسپولیس و بازگشت به اوج، مصدومیت مختصر را هم پشت سر گذاشته و این بار به دنبال یک درخشش دیگر برابر یاران هری کین است.

**مثلث دفاعی و یک ورود پیش‌بینی‌نشده

در حالی که به نظر می‌رسید کی‌روش از دو مدافع مرکزی بهره می‌گیرد و روزبه چشمی را به عنوان هافبک دفاعی و مدافع سوم جلوی آنها قرار می‌دهد اما سرمربی پرتغالی در تصمیم نهایی، روزبه را رسماً وارد خط دفاعی کرده و قصد دارد از او به همراه پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در این پست استفاده کند.

**مدافعان کناری از زاگرب و آتن

حضور میلاد محمدی و صادق محرمی، چندان هم بعید به نظر نمی‌رسید و آنها پس از نمایش آمادگی در ترکیب دینامو زاگرب و آاک آتن، جایگاه خود در ترکیب اصلی را پیدا کرده‌اند. بازیکنانی که برخلاف مدافعان مرکزی، فیزیک تنومندی ندارند اما سمج، دونده و پرتلاش هستند و این‌ها مشخصه‌های موردنظر کی‌روش برای بازیکنانی است که مدافعان کناری ایران در جدال با خوش‌تکنیک‌های انگلیس خواهند بود.

**سه هافبک دفاعی با یک شگفتی

بعید به نظر می‌رسید سعید عزت‌اللهی مقابل انگلیس روی نیمکت بنشیند اما تصمیم نهایی کی‌روش بر این اساس است که علی کریمی به جای او بازی کند. کریمی که شاید بزرگترین سورپرایز فهرست ایران هم بود، حالا در اولین بازی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارد. احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی دو هافبک تدافعی دیگری خواهند بود که شاید نقش هافبک مرکزی هم بگیرند.

**جهانبخش – طارمی در خط آتش تیم‌ملی

آنچه از آخرین تمرین مشخص شده، زوج خط حمله به جای مثلث هجومی است. مهدی ترابی، وحید امیری، علی قلی‌زاده و سایرین را فراموش کنید؛ کی‌روش برای این خط علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی را در نظر گرفته است.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل انگلیس:

علیرضا بیرانوند

میلاد محمدی

روزبه چشمی

مرتضی پورعلی‌گنجی

مجید حسینی

صادق محرمی

علی کریمی

احسان حاج‌صفی

احمد نوراللهی

مهدی طارمی

علیرضا جهانبخش

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *