بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کود دنیای اقتصاد مرا متحول کرد

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۱
کود هیومیک اسید

وضعیت مالی خوبی نداشتم و دلم میخواست راهی یابم تا وضعیت فعلی  زندگی ام را تغییر دهم که با محصول کود توانستم یک کسب و کاری نوین برای خودم بنا کرده و زندگی ام را از نو بسازم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

وضعیت مالی خوبی نداشتم و دلم میخواست راهی یابم تا وضعیت فعلی  زندگی ام را تغییر دهم که با محصول کود توانستم یک کسب و کاری نوین برای خودم بنا کرده و زندگی ام را از نو بسازم.

کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید در دو نوع مختلف پودری و مایع در بازار محصولات کودی عرضه می شود. این کود یکی از شناخته ترین کودهایی است که بین کشاورزان و باغداران برای مصرف رشد گیاه استفاده می شود و و یکی از دغدغه های مهم اینست که کدام مدل را بخریم؟ یکی از مهمترین مزایایی که کود هیومیک اسید دارد این است که باعث می شود خاک های سخت و سفت پوک بشوند و اغلب کشاورزانی که خاک زمین شان دچار این آسیب شده است به سمت استفاده از این کود روی بیاورند.

همچنین کشاورزان می‌توانند، کود هیومیک اسید را چه از نوع مایع و چه از نوع پودری در محصولات خود برای رشد و تقویت آن استفاده بکند. اگر کشاورزی بخواهد از کود هیومیک اسید مایع استفاده کنند باید در نظر داشته باشد که این کود طبق فرمول استاندارد کوددهی ۶۰ لیتر در هکتار قابل استفاده است و استفاده ی بیش از حد تعیین شده ممکن است، به گیاه آسیب برساند، کود هیومیک اسید مایع و پودری هر دو قابلیت اختلاط با سایر کودها را دارند و کامل در آب حل میشوند و هیچگونه رسوب و ته نشینی از خود به جای نمی گذارند.

کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید

کود آهن حیوانی

کودآهن حیوانی دارای مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم و آهن و گوگرد هستند و در آنها مقدار مشخصی منگنز وجود دارد با این وجود خاکهای زراعی تقویت شده و باعث رشد گیاه می شود کودهای حیوانی دارای انواع متنوعی هستند که یکی از آنها کود گوسفندی است این کود از مواد ارزشمندی برخوردار می باشد بهتر است که در مصرف کود حیوانی افراط نداشته باشید چرا که سرعت تجزیه این کود بالا بوده و مصرف‌ زیاد آن سبب سوختن گیاه خواهد شد.

با استفاده درست از کود آهن حیوانی درخت و گیاه می توانید شادابی و طراوت خوبی به گیاه خود ببخشید از طرفی میزان آلودگی در آن به حداقل می‌ رسد و محصولاتی که تهیه می‌ شود ارگانیک هستند محصولات ارگانیک از سری محصولاتی هستند که در فرایند تهیه آنها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است و در نتیجه باعث حفظ سلامتی بدن شما خواهند شد.

این کودها سبب می‌ شود که برخی از گیاهان خاص همچون جلبکهای دریایی موقعیت رشد بهتری داشته باشند و فرآیندهای بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی گیاه نیز رشد بهتری خواهد داشت. کود حیوانی سبب کمک به محیط زیست می شود انواع کودهای گاوی از جنس جامد بوده و از مواد ارگانیک تهیه می شوند برای تغذیه خاک و رشد درختان و گلدهی آنها بسیار مناسب هستند این کودها دارای بو بوده و از قابلیت نگهداری آب بالایی برخوردار هستند. بهترین انواع کودهای حیوانی سبب می شود که مواد غذایی مورد نیاز خاک کاملاً تامین شده و برخی از خصوصیات فیزیکی خاک اصلاح شود ازت موجود در کود گاوی به نسبت کود گوسفندی و کود مرغی بیش تر است.

کود مرغی

استفاده از کود مرغی به دلیل دارا بودن ترکیبات آلی برای افزایش کیفیت خاک یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش کیفیت و رشد محصولات کشاورزی و باغی می باشد و البته استفاده از آن برای تولید مکمل های آبزیان نیز یکی دیگر از موارد استفاده آن می باشد.

این کودهای حیوانی حاوی ترکیبات آلی فراوانی برای رشد گیاهان بوده و موجب حاصلخیزی خاک شده و سبب ازدیاد محصول و کیفیت آن می گردد.

در خصوص قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت، نوع و درصد عناصر موجودشان تعیین می شوند به نحوی که ارزش کود مرغی بستگی به ترکیب غذایی و نوع آن و نحوه نگهداری مرغ و نوع ماده ای که برای بستر مرغ استفاده می شود دارد.

برای مثال کود بستر جوجه های گوشتی با توجه به اینکه حاوی 18 تا 30 درصد اسید اوریک، 12 تا 17 درصد آمونیاک و 2 تا 4 درصد کراتین انرژی بالاتری را داشته و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *