بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

از ماهیگیری تا دارت بازی ؛ ایده ساوتگیت چه بود؟

تمرین جالب بازیکنان تیم ملی انگلیس پیش از دیدار با ایران برای افزایش تمرکز

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۹:۴۲
تمرین جالب بازیکنان تیم ملی انگلیس پیش از دیدار با ایران برای افزایش تمرکز

بر اساس تصاویر منتشر شده از دوحه بازیکنان تیم ملی انگلیس 48 ساعت پیش از دیدار با تیم ملی ایران دارت بازی کردند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بر اساس تصاویر منتشر شده از دوحه بازیکنان تیم ملی انگلیس 48 ساعت پیش از دیدار با تیم ملی ایران دارت بازی کردند.

به گزارش پارس فوتبال، این بازی در زمینه آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی نمی‌تواند، کمکی به بازیکنان تیم ملی انگلیس بکند اما در زمینه آمادگی روحی و روانی برای بازی با ایران به طور حتم مفید بوده است.

همان طور که عدم تمرکز روی یک مسابقه مشخص می تواند برای تیم خطرناک باشد، تمرکز بیش از اندازه هم استرس‌زاست و موجب می شود تیم کارایی‌اش را در زمین از دست بدهد و از دست یابی به نتیجه مطلوب باز بماند. چنین تفریحاتی از سوی تیم های مدعی قهرمانی پیش‌تر هم دیده شده که می تواند الگوی خوبی برای همه تیم ها باشد. در جام جهانی 1998 فرانسه، بازیکنان تیم ملی این کشور روز پیش از برگزاری بازی با برزیل در مسابقه نهایی به توصیه سرمربی تیم به ماهیگیری رفتند و فردای آن روز در یک مسابقه با شکوه سه گل به تیم ملی برزیل زدند و قهرمان جهان شدند.

اما هدف ساوتگیت و مشاورانش از طراحی بازی دارت برای بازیکنان تیم ملی انگلیس چه بود؟

در دارت، تمرکز روی نشانه و ضربه دقیق است که می تواند امتیاز آور باشد، صرف حضور در بازی و پرتاب تیر به سمت هدف در این بازی کافی نیست. انگلیس به طور حتم در بازی فردا با تیمی رویارو می‌شود که در نیمه خودی پرتعداد بازی خواهد کرد و این کار را برای شاگردان ساوتگیت سخت خواهد کرد. به خصوص که ایران به دنبال صعود از مرحله گروهی است و روی انتقال برنامه دارد. در چنین شرایطی قابل پیش‌بینی است که موقعیت هایی که نصیب تیم ملی انگلیس می‌شود، محدود باشد و اینجاست که استفاده از تک موقعیت‌ها می تواند برای پیروزی به کمک انگلیس بیاید. دور از ذهن نیست که در این بازی مالکیت و همچنین تعداد پاس‌ها بیشتر از آن انگلیس باشد اما این رای به برتری نمی دهد. دیدیم که در جام جهانی 2018 روسیه، کرواسی در بازی نهایی بیشتر از فرانسه صاحب توپ و میدان بود و پاس داد اما در نهایت، این فرانسه بود که جام را بر بالای سر برد.

بدون شک کارلوس کی‌روش که یک مربی روانشناس بزرگ است برای بالا بردن روحیه شاگردانش برای این بازی برنامه‌هایی طراحی و پیاده کرده است. او و تیمش در جام جهانی قبلی اسپانیا را با چالش سختی مواجه کردند، از پرتغال امتیاز گرفتند و حتی در ثانیه‌های پایانی بازی اگر ضربه مهدی طارمی تبدیل به گل می شد، پیروزی را جشن می گرفتند. تفریح کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران رونمایی نشد اما به طور حتم تیم ملی هم در بازی روز دوشنبه مقابل انگلیس تیم پرروحیه‌ای خواهد بود و تا سوت پایان بازی از سوی داور برزیلی برای رسیدن به حداقل امتیاز بازی، تلاش خواهد کرد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *