بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار ترسناک اسطوره پرسپولیس به تیم ملی فوتبال ایران

محمدرضا مهدوی : تیم ملی فوتبال آمریکا از انگلیس و ولز خطرناک تر است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰
محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس گفت : به نظر من ولز همان انگلیس ضعیف شده است هنوز با شیوه انگلیسی بازی می کند ولی اگر به من باشد می گویم آمریکا هم از ولز و هم انگلیس زهردارتر است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس بازیکن خوش اخلاق و خوش صحبت فوتبال کشورمان، این روزها به عنوان مربی نساجی مازندران و دستیار حمید مطهری مشغول فعالیت است. او پس از پایان تمرین تیم نساجی مازندران صحبت های جالبی در خصوص تیم ملی ایران، جام جهانی، نساجی مازندران و دربی تهران انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

برخی رسانه های انگلیسی مدعی شده اند ” هری کین” جلوی ایران هت تریک می کند. در این رابطه نظر شما چیست؟

من فکر می کنم نباید وارد این جنگ روانی شده و فقط باید احترام بگذاریم و چارچوب مستطیل سبز ثابت کنیم چه تیم قدرتمندی هستیم. این قبیل کُری خوانی ها البته طبیعی است اما همه چیز در زمین مسابقه مشخص می شود.

حدس می زنید ترکیب احتمالی تیم ملی در اولین بازی مقابل انگلیس چه باشد؟

قطعا کارلوس کی روش از نفرات قدیمی تر که هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند استفاده می کند. من خودم تصور می کنم علیرضا بیرانوند دروازه بان اول ما در دیدار با انگلیس باشد. در حال حاضر ما ۴ دروازه بان با خود به قطر برده ایم که بهترین آنها به ویژه در خروج ها علیرضا بیرانوند است که با توجه به مهارت انگلیسی ها در ضبرات ایستگاهی می تواند خیلی به تیم کمک کند.مرکز خط دفاع ما به احتمال فراوان به  مرتضی پورعلی گنجی و محمد حسین کنعانی زادگان سپرده خواهد شد. پورعلی گنجی با تجربه ترین مدافع فعلی ماست و کنعانی زادگان هم در سال های اخیر بسیار آماده نشان داده است. او در لیگ قطر هم در امور دفاعی و هم در گلزنی موفق ظاهر شده است. رامین رضاییان به لطف تجربه ای که دارد احتمالا مدافع راست فیکس تیم ما خواهد بود هر چند صادق محرمی هم آماده و سرحال است اما فکر می کنم کارلوس کی روش از رامین در ترکیب اصلی استفاده کند. میلاد محمدی به احتمال زیاد مدافع چپ تیم ماست مگر آن که کارلوس کی روش بخواهد ازتجربه  احسان حاج صفی استفاده کند. میلاد محمدی سرعت زیادی دارد و برابر  وینگر های سرعتی انگلیس می تواند در امور دفاعی موفق تر باشد هرچند در ارسال ها ضعیف است. سعید عزت اللهی و روزبه چشمی هم پیش بینی می کنم دو هافبک تدافعی تیم ما جلوی انگلیس خواهند بود. سعید عزت اللهی که در جام جهانی روسیه بازیکن ثابت تیم ما بود و روزبه چشمی هم به دلیل مهارت بیشتر در امور دفاعی در این دیدار شانس فیکس شدن دارد. علیرضا جهانبخش به احتمال فراوان وینگر راست فیکس تیم ماست که سومین جام جهانی خودش را تجربه می کند.  سامان قدوس هافبک تهاجمی تیم ماست که پشت سر تک فروارد تیم بازی می کند. او تنها بازیکن ایرانی شاغل در لیگ انگلیس است که به واسطه شناخت از شکل بازی حریف می تواند فیکس باشد. مهدی طارمی هم حرفی باقی نمی گذارد. او ستاره پورتو و یکی از آماده ترین بازیکنان فعلی اروپاست. و ( بعد از کمی مکث) راستی وضعیت سردار آزمون چگونه است؟

هنوز چیزی مشخص نیست و مقابل تونس که بازی نکرد؟

اگر سردارآماده باشد که فیکس است و در غیر این صورت میلاد محمدی دفاع چپ می شود و احسان حاج صفی یک خط جلوتر می آید.

کارلوس کی روش در دیدار با انگلیس تدافعی بازی می کند یا اینکه…؟

به نظر من تدافعی بازی خواهد کرد که منطقی است و دل به ضد حملات و ضربات ایستگاهی می بندد. باید واقع بین باشیم و بدانیم با تیم بزرگی به اسم انگلیس بازی داریم.

امید اصلی ایران برای باز کردن دروازه انگلیس کدام بازیکن است؟ همه از مهدی طارمی اسم می برند و می خواستیم نظر شما را بدانیم؟

خدا را شکر تیم ملی ایران در حال حاضرهم مدافعان، هم هافبک ها و مهاجمان سرزن خوبی در اختیار دارد. ضمن آن که ارسال کننده های خوبی مثل رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش و احسان حاج صفی را داریم و دلم نوید آن را می دهد از میان مرتضی پورعلی گنجی یا محمد حسین کنعانی زادگان یکی روی ضربات ایستگاهی با سر دروازه انگلیس را باز خواهد کرد.

خطرناک ترین بازیکن انگلیس را چه کسی می دانید؟

شکل فوتبال انگلیس عوض شده و الان به جای یک فوتبال فیزیکی و روی هوا بیشتر روی زمین بازی می کنند. در این تیم بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند که در باشگاه های خود تأثیرگذار هستند و واقعا نمی توان یک اسم آورد چون همگی ستاره هستند.

منتقدان گرت ساوت گیست معتقدند هری مگوایر پاشنه آشیل این تیم است. آیا با این حرف موافقید؟

نه! شاید جثه هری مگوایر کمی بزرگ باشد که باعث می شود رفلکس و عکس العمل های سریعی نداشته باشد اما سرزن قهاری است که تجربه زیادی هم دارد. او در بازیسازی مشارکت می کند و شک ندارم در تیم ملی انگلیس هم فیکس بازی خواهد کرد.

بی تعارف انتظار صعود از تیم ملی ایران به دور بعدی و مرحله حذفی، انتظاری منطقی است یا خوش خیالی؟!

آرزو خیلی خوب است ولی با هدف فرق می کند. همه آدم ها با آرزو زندگی می کنند و در فوتبال هم می توان آرزو و رؤیا داشت منتهای مراتب باید واقع بین هم باشیم. شاید شکست انگلیس و صعود به دور بعدی جام جهانی غیرممکن به نظر برسد اما می توانیم آرزو داشته باشیم. بهتر است این فشار را از روی کادرفنی و تیم ملی برداشته و اجازه بدهیم بازیکنان ایرانی راحت تر در جام جهانی بازی کنند.

نتیجه دیدار با انگلیس را چگونه پیش بینی می کنید؟

من اصولا انسان خوش بینی هستم. ما با انگلیس به عنوان بهترین تیم گروه خود آن هم در اولین بازی باید روبرو شویم و به نظر من یک امتیاز هم به نوعی می تواند بُرد محسوب شود.

گفتید یک امتیاز هم برد محسوب می شود؟

اگر ما بتوانیم یقه انگلیس را بگیریم مطمئن باشید ولز و آمریکا هم از تیم ملی ایران حساب خواهند برد.

اسم ولز و آمریکا وسط آمد. به نظر شما کدامیک از این دو تیم برای ایران آسان تر هستند؟

به نظر من ولز همان انگلیس ضعیف شده است. هنوز با شیوه انگلیسی بازی می کند ولی اگر به من باشد می گویم آمریکا هم از ولز و هم انگلیس زهردارتر است!

جدی می گویید؟

کاملا جدی می گویم! آمریکا در سال های گذشته سرمایه گذاری وسیعی روی فوتبال انجام داده و بازیکنان بسیار خوبی هم در اختیار دارد. این تیم دو بازی دوستانه و رسمی با ایران داشته که حاصل آن یک برد و یک مساوی بوده است. بنابراین آنها با انگیزه زیادی مقابل ایران ظاهر می شوند که این بار طلسم شکنی کنند هرچند خیلی محکم و قاطعانه می گویم که باز هم حریف تیم ما نخواهند شد.

بازی های ایران در گروه خود را چگونه پیش بینی می کنید؟ ما بازی را می پرسیم و شما عدد بدهید؟

درخدمتم!

ایران و انگلیس؟

اگر با همان ترکیبی که پیش بینی کردم مقابل انگلیس صف آرایی کنیم احتمال زیادی وجود دارد که بازی بدون گل مساوی تمام شود. این یک امتیاز هم برای ایران بسیار ارزشمند خواهد بود.

ایران و ولز؟

فکر می کنم یک بریک به پایان برسد. ولز هم تیم خوبی است و این بازی پیش بینی می کنم گل داشته باشد.

ایران و آمریکا؟

یک برصفر برنده خواهیم شد. بچه های ایران برای این بازی انگیزه صد چندانی دارند حتی بالاتر از فینال جام جهانی!

بازی ایران و آمریکا روز ۸ آذرماه برگزار می شود. روزی خاطره انگیز برای فوتبال ایران که مصادف با سالگرد پیروزی حماسی ما با گل خداداد عزیزی به استرالیا و صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه همراه بود؟

انشالله در پایان بازی با آمریکا یک ۸ آذرماه دیگر ساخته شود. یک خداداد عزیزی دیگر و یک گلی که… انشالله برنده این دیدار خواهیم شد.

بسیار خوب، نساجی مازندران هم اکنون در رده ششم جدول لیگ برتر ایستاده است. تیم شما بازی های قابل قبولی ارائه داده است. لطفا کمی هم در مورد تیم نساجی مازندران صحبت کنید؟

اول اینکه وظیفه خودم می دانم تشکر ویژه ای از آقای رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران داشته باشم. مردی شریف که افتخار یک استان است و بی ادعا از جیب شخصی خودش برای فوتبال مازندران هزینه می کند. استان مازندران باید قدر این مرد را بیشتر بداند. اما باید بگویم ما یک تیم هستیم. یک تیم خوب و متحد که جا دارد به حمید مطهری در سال اول سرمربیگری اش تبریک گفت.

نساجی مازندران که یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال کشورمان است در فصل جاری فقط ۲ بازی توانسته است در حضور تماشاگران خود بازی کند. در این رابطه صحبتی ندارید؟

دقیقا درست است. ما فقط مقابل ملوان انزلی و مس کرمان میزبان واقعی بودیم که در بازی با ملوان در حالی که گل زودهنگامی زده بودیم و برای زدن گل دوم حمله می کردیم ناگهان یک گل آفساید خوردیم که آب سردی بر پیکر تیم بود. در بازی های دیگر مقابل سپاهان اصفهان، پیکان و … هم اشتباهات داوری امتیازاتی از ما کم کرد که همه آگاه هستید اما لیگ بدون تماشاگر به ضرر تیم هایی مثل نساجی است. هواداران نساجی مازندران بار دوازدهم تیم ما به شمار می روند. یار دوازدهم واقعی که نمی دانید چه نیروی مثبتی به ساق بچه های ما وارد می کنند. همه ما اعضای نساجی مازندران جلوی طرفداران تیم سرتعظیم فرود می آوریم و امیدواریم به زودی همه این عزیزان را در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر ببینیم.

راستی دربی هفته دوازدهم به ۲۹ آذر ماه موکول شد. اگر دربی سرموعد مقرر و زودتر برگزار می شد به سود کدام تیم بود؟

به نظرم می شد این دربی را زودتر و سرموعد مقرر قبلی برگزار کرد. دربی یک بازی خاص در تمام دنیاست و دربی تهران هم همین حالت را دارد. اگر این اتفاق می افتاد پرسپولیس برنده دربی می شد، شک ندارم!

چرا؟

پرسپولیس آماده تر و صدرنشین لیگ برتر است. تجربه تیم یحیی گل محمدی هم از تیم ساپینتو بیشتر است و به همین خاطر گفتم که شانس پرسپولیس بیشتر بود.

حالا که قرار است دربی روز ۲۹ آذرماه برگزار شود شانس کدامیک را بیشتر می دانید؟

به نظرم بازی جذابی نخواهد شد. حدود ۵۰ روز لیگ تعطیل است و هرچند تیم ها بازی دوستانه برگزار می کنند اما اصلا بازی رسمی نمی شود. من فکر می کنم با توجه به جمیع جهات دیدار دربی روز ۲۹ آذرماه با تساوی بدون گل به پایان خواهد رسید.

محمدرضا مهدوی به عنوان بازیکن چند دربی را تجربه کرده است؟

۲ مرتبه با استقلال دربی را تجربه کردم. جالب آن که در دو دربی که با استقلال مقابل پرسپولیس بازی کردم بدون گل و با تساوی صفر برصفر به پایان رسید. ۲ مرتبه هم با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال بازی کردم که یکی صفر برصفر به اتمام رسید و دیگری را هم باختیم. آن دربی که با گل دقایق واپسین پیروز قربانی با نتیجه ۳ بر۲ به استقلال واگذار کردیم.

دربی بازترین فوتبالیستی که دیده اید چه بازیکنی بوده است؟

یک کلام کریم باقری! او دربی بازترین، ملی بازترین و باشگاهی بازترین و به جرأت می گویم با احترام به همه فوتبالیست ها، تنها بازیکنی است که دیگر تکرار نشده و نخواهد شد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *