بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نقاط قوت تیم کی‌روش از زبان هافبک سابق تیم‌ملی

حمید درخشان : بازی با ولز و آمریکا ما را به صعود امیدوار می‌کند

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۹
حمید درخشان

حمید درخشان معتقد است تیم ملی در صورت ارائه یک بازی مناسب مقابل انگلیس، می‌تواند برابر ولز و آمریکا هم‌ نتایج خوبی کسب کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حمید درخشان معتقد است تیم ملی در صورت ارائه یک بازی مناسب مقابل انگلیس، می‌تواند برابر ولز و آمریکا هم‌ نتایج خوبی کسب کند.

به گزارش پارس فوتبال، در فاصله چهار روز تا دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی 2022 قطر حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی ایران و سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط تیم ملی و لیست بازیکنان مدنظر کارلوس کی‌روش برای مسابقات صحبت کرد.

درخشان که معتقد است شکست دو گله برابر تونس معیار مناسبی برای سنجش عملکرد تیم ملی نیست در بخشی از این مصاحبه عنوان کرد در صورتی که شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شوند در تقابل با انگلیس بازی خوبی ارائه بدهند، با اعتماد به نفس بالاتری وارد دو دیدار آینده خواهند شد و به این شکل راه برای صعود ایران هموارتر می‌شود.

* لیست تیم ملی برای جام جهانی؟

درخشان در ابتدا در خصوص لیست بازیکنان تیم ملی برای حضور در جام جهانی گفت:

ما باید به نگاه و خواسته‌های سرمربی احترام بگذاریم؛ به هر حال آقای کی‌روش تشخیص داده‌اند که این لیست می‌تواند خواسته‌هایش را اجابت کند. در مجموع از نظر من هم این لیست، لیست بدی نیست؛ شاید یکی دو نفر جا مانده باشند اما اکثریت بازیکنان، کسانی هستند که آقای کی‌روش با آنها کار کرده و نظر مثبتی روی آنها داشته است. فکر می‌کنم آقای کی‌روش می‌تواند به خوبی کارش را با این لیست پیش ببرد.

* حضور ۲۵ بازیکن و چهار دروازه‌بان در فهرست؟

او سپس در خصوص ۲۵ نفره بودن فهرست جام جهانی و همچنین حضور چهار دروازه‌بان در لیست عنوان کرد:

ما در ذهن آقای کی‌روش نیستیم اما معمولا به این دلیل تعداد دروازه‌بان‌های بیشتری را به مسابقات می‌برند که ممکن است در تمرینات پیش از بازی‌ها، مصدومیتی به وجود بیاید. ۲۵ نفره بودن لیست هم مسئله پیچیده و آن‌چنان بزرگی نیست و نمی‌توانیم ایرادی بگیریم. نکته مهم این است که نفراتی که مسافر جام جهانی شده‌اند، بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم که بازی‌های خوبی هم ارائه بدهند.

* بزرگ‌ترین جامانده جام جهانی؟

درخشان در پاسخ به این سوال که از نظر او بزرگ‌ترین بازیکنی که از فهرست رقابت‌های جام جهانی کنار گذاشته شده، چه کسی است گفت:

نمی‌توانیم بگوییم بزرگ‌ترین جامانده چه کسی است چون بازیکنانی که مسافر جام جهانی شده‌اند، تفاوت زیادی با کسانی که خط خورده‌اند ندارند. البته اگر امید ابراهیمی مصدوم نمی‌شد، می‌توانست کمک بزرگی برای تیم ملی باشد اما همیشه سرنوشت آدم‌ها به یک شکل رقم نمی‌خورد و اتفاقات بدی هم رخ می‌دهد. به هر حال آینده برای بازیکنانی است که خط خورده‌اند؛ این بازیکنان جوان هستند و شاید دو دوره بعدی جام جهانی را هم ببینند.

* شکست برابر تونس؟

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شکست ۲-۰ تیم ملی ایران در بازی دوستانه برابر تونس بیان کرد:

این نتیجه هیچ ایرادی ندارد؛ شاید آقای کی‌روش در حال ارزیابی تیم بوده و از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است. بازی‌های تدارکاتی به هیچ وجه ملاک نیستند و نتایج آن اهمیت بالایی ندارد. این بازی یک ارزیابی بوده تا آقای کی‌روش متوجه توان تیم خود بشود.

* بازی مقابل انگلیس؟

درخشان درباره دیدار اول ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:

این بازی به هیچ عنوان راحت نیست و اگر ما بتوانیم به خوبی از این بازی بگذریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم. این بازی می‌تواند یک نقطه امیدواری و قوت، برای مسابقات آینده باشد و اگر بازی با انگلیس را به خوبی سپری کنیم، می‌توانیم از دو مسابقه برابر ولز و آمریکا هم نتایج بهتری بگیریم.

* سبک بازی مناسب برای تقابل با انگلیس؟

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی با چه تاکتیکی می‌تواند عملکرد مناسبی برابر انگلیس داشته باشد گفت:

سبک بازی ما که مشخص است و ما سال‌ها با کی‌روش با یک شیوه بسته دفاعی بازی کرده‌ایم. در هر صورت روش ما چه در بازی‌های مقدماتی دو دوره گذشته جام جهانی و چه الان که می‌خواهیم برابر انگلیس بازی کنیم، مشخص است اما باید ببینیم در این روش چقدر می‌توانیم برابر تیم انگلیس دوام بیاوریم. انشاالله که بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و با قدرت و سرعت، حریف را مهار کنیم. مهار کردن انگلیس برای ما اولویت اول است و نباید بی محابا حمله کنیم که البته قطعا این اتفاق هم رخ نخواهد داد. فلسفه آقای کی‌روش این است که اول دفاع کند و گل نخورد یا کمترین گل را بخورد و در ضدحملات به گل برسد.

* امیدواری به صعود؟

درخشان درباره شانس صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی گفت:

همه چیز با امید پیش می‌رود و ما هم به تیم ملی امیدواریم و آرزو می‌کنیم که به خوبی از این مرحله سخت بگذرد‌. ما توان این را داریم که برابر آمریکا بازی خوبی انجام بدهیم و مقابل ولز، بازی بهتری نسبت به بازی با انگلیس ارائه بدهیم؛ این دو بازی ما را به صعود امیدوار می‌کند. انشاالله که تیم ملی بتواند با ارائه بازی‌های خوب، برای اولین بار در تاریخ این اتفاق را رقم بزند.

* تفاوت تیم کی‌روش و اسکوچیچ؟

او در پایان در پاسخ به این‌که شرایط تیم ملی با حضور کی‌روش چه تفاوتی با گذشته کرده است گفت:

اولین امتیاز مثبت تیم ملی در شرایط فعلی این است که نظم و ترتیب خوبی حاکم شده است و از طرفی بازیکنان تیم هم به آقای کی‌روش و تفکر و کار او اعتقاد و اعتماد دارند و آقای کی‌روش هم نسبت به بازیکنان، شناخت خوبی دارد. این مسائل و همچنین درک متقابلی که در تیم فعلی وجود دارد، یک امتیاز بزرگ است و می‌تواند به تیم ملی در مسیر پیش‌رو کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *