بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حاج صفی در آستانه رکوردشکنی در تیم ملی ؛ کاپیتان تاریخ ساز می شود + عکس

احسان حاج صفی رکورددار تعداد کاپیتانی ایران در جام جهانی با انجام یک بازی دیگر

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۴
احسان حاج صفی

احسان حاج صفی که کاپیتان تیم ملی ایران در بازی دوستانه با تونس بود امیدوار به تکرار این مسئولیت در جام جهانی است تا تاریخ‌ساز شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

احسان حاج صفی که کاپیتان تیم ملی ایران در بازی دوستانه با تونس بود امیدوار به تکرار این مسئولیت در جام جهانی است تا تاریخ‌ساز شود.

به گزارش “ورزش سه”، طی پنج دوره قبلی حضور ایران در جام جهانی، یازده بازیکن مختلف بازوبند کاپیتانی را به دست بسته‌اند. احسان حاج‌صفی که کاپیتان ایران در دو بازی از جام قبلی بود، در صورتی که این کار را دو بار دیگر در قطر تکرار کند، صاحب یک رکورد جدید خواهد شد؛ رکوردی که او را بالاتر از علی پروین و جواد نکونام، به بازیکنی تبدیل می کند که بیشترین تعداد کاپیتانی ایران در ادوار جام جهانی را داشته است.

ملی‌پوش ایرانی آ.اک.آتن سابقه همراهی تیم ملی ایران طی دو دوره اخیر جام جهانی را دارد. او در سال 2014 در حالی که 24 سال داشت به عنوان یکی از مهره های اصلی کی‌روش راهی برزیل شد و در سال 2018 به عنوان یک بازیکن باتجربه، در دو دیدار حساس دور گروهی مقابل پرتغال و اسپانیا بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

احسان حاج صفی

حاج صفی در آخرین دیدار دوستانه ایران پیش از جام جهانی به عنوان کاپیتان مقابل تونس به میدان رفت. با تکرار همین اتفاق در دور گروهی جام جهانی قطر، این بازیکن از نظر تعداد کاپیتانی به نکونام و پروین رسیده و چه بسا از آنها نیز عبور خواهد کرد.

علی پروین، اولین کاپیتان ایران در ادوار جام جهانی است. او در جام جهانی 1978 طی هر سه دیدار دو گروهی بازوبند را در اختیار داشت. در جام جهانی 1998 احمدرضا عابدزاده مقابل امریکا و آلمان کاپیتان بود و نادر محمدخانی در غیاب او مقابل یوگسلاوی، بازوبند را به بازو بست. در سال 2006 علی دایی دو بار مقابل مکزیک و آنگولا، بازوبند کاپیتانی را به بازو بست و در دیگر دیدار تیم ملی مقابل پرتغال، یحیی گل محمدی کاپیتان بود.

در سال 2014 و بعد از دو دوره، بازهم کاپیتان ایران طی سه بازی یک نفر ثابت بود. این وظیفه را در برزیل، جواد نکونام به عهده داشت تا از نظر تعداد در کنار علی پروین، بیشترین کاپیتانی ایران در جام جهانی را به نام خود ثبت کند. در سال 2018، مسعود شجاعی کاپیتان ایران مقابل مراکش بود و همان طور که گفتیم، در دو دیدار دیگر مقابل اسپانیا و پرتغال، این وظیفه به عهده حاج صفی بود. البته احسان در دقایق پایانی بازی با مراکش هم بازوبند را به بازو بست و یک پاس گل هم داد.

احسان حاج صفی که شب گذشته در آخرین دیدار دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی 2022، بازوبند کاپیتانی را مقابل تونس به بازو بسته بود، در صورتی که بتواند تنها در یک دیدار از سه دیدار دور گروهی، این کار را تکرار کند، از نظر تعداد کاپیتانی در جام جهانی به پروین و نکونام خواهد رسید و در صورتی که این تعداد از یک به دو یا سه افزایش یابد، به تنهایی این عنوان را صاحب خواهد شد.

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *