بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جوان‌ترین‌های ایران در تاریخ جام جهانی + عکس

قاسمپور، مهدوی کیا، کعبی، جهانبخش و عزت اللهی 5 بازیکن جوان ادوار اخیر جام جهانی برای ایران

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۹:۰۶
تیم ملی ایران

تیم ملی ایران با تیم مسن‌تری نسبت به ادوار گذشته در جام جهانی قطر حاضر شده است. این تیم با میانگین سنی 29 سال، پیرترین تیم این دوره است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 ابوالفضل جلالی با 24 سال سن است.

به گزارش پارس فوتبال، تیم ملی ایران با تیم مسن‌تری نسبت به ادوار گذشته در جام جهانی قطر حاضر شده است. این تیم با میانگین سنی 29 سال، پیرترین تیم این دوره است. ابوالفضل جلالی با 24 سال و 4 ماه جوان‌ترین عضو تیم ملی امسال است؛ او در بین جوان‌ترین های پنج دوره اخیر ایران، پیرترین به شمار می رود.

جام جهانی 1978/ ابراهیم قاسمپور 

تیم ملی ایران برای اولین بار در سال 1978 جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد. ابراهیم قاسمپور با 21 سال و 9 ماه، جوان‌ترین عضو آن تیم بود و در بازی با هلند نیز فرصت حضور در میدان را کسب کرد.

تیم ملی ایران

جام جهانی 1998/ مهدی مهدوی‌کیا

20 سال بعد و در بازگشت دوباره به جام جهانی، مهدی مهدوی‌کیا جوان‌ترین عضو تیم ملی در فرانسه بود. او با 20 سال و 10 ماه یکی از ارکان اصلی تیم آن دوره بود و یکی از حساس‌ترین گل های تاریخ فوتبال ایران را نیز در جریان پیروزی دو بر یک مقابل امریکا به ثمر رساند.

تیم ملی ایران

جام جهانی 2006/ حسین کعبی

هر کجا که سخن از بازیکنان جوان و رکوردهای مربوط به آنها باشد، باید نامی از حسین کعبی هم برده شود. او جوان‌ترین عضو تیم ملیِ سال 2006 بود. او در حالی که 20 سال و 8 ماه داشت با تیم ملی در آلمان حضور یافت تا رکورد مهدوی‌کیا را بشکند و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ ایران در جام جهانی تبدیل شود.

تیم ملی ایران

جام جهانی 2014/ علیرضا جهانبخش

یکی از باتجربه‌ترین چهره‌های تیم امسال، دو دوره قبل، جوان‌ترین عضو تیم ملی بود. علیرضا جهانبخش وقتی که 20 سال و 10 ماه داشت با تیم ملی در جام جهانی برزیل حضور یافت و عملکرد خوبی نیز در اندک فرصت‌های حضورش در میدان داشت.

تیم ملی ایران

جام جهانی 2018/ سعید عزت‌ اللهی

کارلوس کی‌روش در دومین جام جهانی خود با ایران، سعید عزت‌اللهی را در حالی در لیست نهایی اعزامی ها به روسیه قرار داد که این بازیکن تنها 21 سال و 8 ماه داشت. عزت‌اللهی با قرار گرفتن در لیست نهایی به جوان‌ترین عضو تیم ملی در آن دوره تبدیل شد. او مقابل اسپانیا حتی موفق به گلزنی هم شد ولی داور با بهره‌گیری از VAR این گل را مردود اعلام کرد.

تیم ملی ایران

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *