بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرمربی استقلالی فقط برای آبروداری به کارلوس کی روش امیدوار است !

رضا عنایتی : با کارلوس کی روش به انجام بازی‌های آبرومندانه در جام جهانی امیدوار هستیم

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵
رضا عنایتی : با کارلوس کی روش به انجام بازی‌های آبرومندانه در جام جهانی امیدوار هستیم

رضا عنایتی پیشکسوت و سرمربی استقلالی معتقد است که با کارلوس کی روش به انجام بازی‌های آبرومندانه در جام جهانی امیدوار هستیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی و استقلال گفت که کارلوس کی روش شناخت کافی از بازیکنان دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم بازی‌های آبرومندانه‌ای در قطر انجام دهیم.

در بین رکوردداران تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران نام رضا عنایتی به چشم می‌خورد. عنایتی با پیراهن ابومسلم مشهد در لیگ دوم آقای گل شد و به استقلال پیوست. او در سال‌های دوم و سوم حضورش در این تیم دو بار متوالی عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد.

مهاجم سابق استقلال که با 147 گل زده بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، در حالی در سن 39 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد که با وجود همه رکوردهایی که زد در تیم ملی فرصتی برای درخشش پیدا نکرد. عنایتی در جام جهانی 2006 آلمان حضور داشت اما برانکو ایوانکوویچ، سرمربی وقت تیم ملی به او میدان نداد تا بعدها عنایتی موضع تندی علیه او بگیرد و مدعی شود پشت خط علی دایی ایستاده است. به بهانه نزدیک شدن به جام جهانی قطر گفت‌وگویی با عنایتی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی را چطور می‌بینی؟

پس از صعود دراماتیک از مرحله اول مقدماتی، با شرایط خوبی به جام جهانی صعود کردیم، تورنمنتی که همه کشورها تلاش می‌کنند در آن حضور داشته باشند. با بازیکنان با استعدادی که داشتیم این اتفاق برای‌مان افتاد و راهی جام جهانی شدیم اما برای حضور در این تورنمنت بزرگ باید برنامه‌ریزی انجام داد که تقریباً فرصت را کامل از دست دادیم. با بازگشت کارلوس کی روش، سه بازی تدارکاتی انجام دادیم که نمایش ایران مرهمی به بی‌برنامگی‌های قبلی شد. کی‌روش نشان داد با سبقه قبلی شناخت کافی روی بازیکنان ایران دارد. دو بازی تدارکاتی در اتریش جامعه فوتبال را امیدوار کرد تا بازی‌های آبرومندانه‌ای در قطر انجام دهیم. یک بازی هم با نیکاراگوئه انجام دادیم که البته بیشتر بازیکنان لژیونر نبودند. امیدوارم با توجه با بازیکنان باکیفیتی که داریم بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم، هر چند بازی‌های‌مان فوق‌العاده سخت است و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم و با همدلی توانایی‌های‌مان را نشان دهیم و از این مرحله عبور کنیم.

سابقه حضور در جام جهانی 2006 آلمان را داری. ناگفته‌ای از آن دوره داری که نگفته باشی؟

ناگفته‌ای نیست. هر اتفاقی در گذشته می‌افتد، خاطره می‌شود. درست است که نتوانستم بازی کنم اما تجربه خوبی بود.

به طور حتم یکی از حسرت‌هایی که داری عدم بازی در جام جهانی است.

دقیقاً همینطور است. بازیکنان تلاش می‌کنند که در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی دیده شوند. اگر خاطرتان باشد تمام رکوردهای ایران را در اختیار داشتم اما متأسفانه بنا به سلیقه سرمربی تیم ملی بازی نکردم. دروغ نمی‌توانم بگویم، یکی از حسرت‌های فوتبالی من با وجود عناوین زیادی که دارم بازی نکردن در جام جهانی 2006 آلمان است.

برانکو ایوانکوویچ را بخشیدی؟!

ارتباط‌مان بسیار خوب است و الان که مربی شده‌ام می‌دانم سلیقه و تفکر حرف اول را برای مربی می‌زند. شاید من در تفکرات و تاکتیک‌های برانکو جایی نداشتم.

اما در مصاحبه‌هایت گفته بودی برانکو تو را به عنوان توریست به آلمان برد و پشت علی دایی قرار داد. صحبت‌هایت ارتباطی به سلیقه و بحث فنی داشت؟

بازیکن بزرگی در سطح بین‌المللی در پست من بازی می‌کرد و شاید اگر خودم جای برانکو بودم همین تصمیم را می‌گرفتم.

در یکی از بازی‌های استقلال به خاطر دعوت نشدن به تیم ملی موهایت را به نشانه اعتراض رنگ کردی که نشان بدهی شاید شبیه خارجی‌ها باشی به تیم ملی دعوت شوی!

این اتفاق برای دو دوره بود که به تیم ملی دعوت نمی‌شدم. بالاخره شور جوانی بود و تصمیمات عجیب و غریب کم نمی‌گرفتیم.

یعنی اگر به عقب بازگردیم این کار را نمی‌کنی؟

اگر به عقب برگردیم و بار دیگر به تیم ملی دعوت نشوم شاید باز هم این کار را انجام دهم.

به خاطر داریم گفته بودی در فوتبال بیشتر به افراد خوش چهره و زیبا توجه می‌شود. آیا واقعاً درست بود؟

مطمئناً همینطور بود. فوتبال ما روی کیفیت‌ها نیست و روی احساسات است. شاید، شاید و باز هم تأکید می‌کنم شاید بیشتر جاها احساسی برخورد می‌شود.

یعنی فاکتور جذابیت را نداشتی؟!

اصلاً به این موضوعات کاری ندارم. اگر قابلیت داشته باشید، دیده می‌شوید. اگر چه جاهایی هست که هر چقدر تلاش کنید یکسری‌ها اجازه موفقیت ندهند.

فکر می‌کنی اگر در دوره کارلوس کی روش جوان‌تر بودی، به تیم ملی دعوت می‌شدی؟

فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتاد. کی‌روش مربی بین‌المللی است که با تیم‌های مختلفی کار کرده است. او بازیکنانی را می‌خواهد که توان بازدهی خوبی داشته باشند. فوتبالیست‌های ما باید از این موضوع و اخلاق کی‌روش استفاده کنند. همه چیز تاکتیک و خلاقیت داخل زمین نیست. باید آنقدر مدیریت داشته باشید که بازیکنان را در فرم مناسبی نگه دارید. کی‌روش 22 بازیکن را در دوره قبلی به جام جهانی برد که از همه آنها استفاده کرد، تصمیمی که خیلی جذاب و بزرگ بود. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با شرایط روحی – روانی خوب بتوانند از نام ایران دفاع کنند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *