بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کی‌روش – ایران و یک ماموریت ناتمام در دل دژاوو + تصاویر

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۲
گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتخاب عنوان (خیلی نزدیک و در عین حال خیلی دور) تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 را توصیف کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سایت فیفا در گزارشی به معرفی تیم ملی ایران به عنوان یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 پرداخت.

به گزارش پارس فوتبال، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتخاب عنوان (خیلی نزدیک و در عین حال خیلی دور) تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 را توصیف و طی مطلبی اختصاصی در مورد این تیم، از فرمولی صحبت کرد که تیم کی‌روش در جام جهانی 2022 به دنبالش است؛ فرمولی که آنها را در دوره قبلی در چند سانتی متری تاریخ‌سازی قرار داده بود.

تیم ملی ایران در روسیه موفق به کسب چهار امتیاز در دور گروهی شد که کسب امتیاز در آن با حضور قهرمان جهان (اسپانیا) و پرتغالِ تحت رهبری رونالدو غیرممکن تلقی می شد. یک ضربه از دیه‌گو کاستا که با خوش شانسی وارد دروازه شد به همراه شوت بیرون پای استثنایی از کوراشما که متخصص زدن چنین ضرباتی است، تنها گل هایی بودند که تیم کی‌روش در دور گروهی جام جهانی قبلی دریافت کرد.
پیروزی روز اول مقابل مراکش (1-0) و یک امتیاز مهمی که مقابل پرتغال کسب شد اما برای تاریخ سازی تیم کی‌روش کافی نبود و این تیم، در رتبه سوم گروه به کار خود پایان داد تا از رسیدن به مرحله حذفی بعد بازبماند.

تنها دو ماه مانده به شروع جام جهانی 2022 کارلوس کی روش برای به سرانجام رساندن ماموریت ناتمام خود به ایران برگشت. تیم او به دنبال رقم زدن اولین صعود تاریخ به دور حذفی جام جهانی، بعد از پنج تلاش ناموفق است. ایران برای دومین بار متوالی در گروه B جام جهانی حضور دارد، برای سومین دوره متوالی با هدایت کی‌روش وارد مسابقات می‌شود و همگروهی با امریکا که در کنار دو مورد قبلی، یک حس دژاووی حسابی را برای فوتبال‌دوستان ایرانی به وجود آورده است؛ این حس مختص کسانی است که به اندازه کافی سن دارند که بازی ایران – امریکا در جام جهانی 1998 را به خاطر بیاورند.

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

برنامه بازی های ایران در گروه B

21 نوامبر – 30 آبان
انگلیس – ایران (16:00 به وقت محلی، استادیوم بین‌المللی خلیفه)

25 نوامبر – 4 آذر
ولز – ایران (13:00 به وقت محلی، ورزشگاه احمد بن علی)
29 نوامبر – 8 آذر
ایران – آمریکا (22:00 به وقت محلی، ورزشگاه الثومه)

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

رویکرد و تاکتیک کی‌روش در جام جهانی قطر

سرمربی باتجربه پرتغالی پس از یک دوره هفت ساله از تیم ملی جدا شد و سپس خیلی زود برگشت. سبک بازی او در یک کلمه خلاصه می شود: مستحکم و یک پارچه. ایران با هدایت کی‌روش در 16 بازی طی چهار تورنمنت بین‌المللی، مجموعا ده کلین شیت داشت. این تیم تنها 10 گل دریافت کرده که سه مورد آن به شکست غیرقابل انتظار مقابل بوسنی و هرزگووین (3-1) مربوط می شود. همچنین برزیل (2014 – دوستانه) و ژاپن (جام ملت های آسیا 2019) هم سه گل به ایران زده اند تا سنگین‌ترین شکست های تیم کی‌روش را رقم زده باشند.

کی‌روش در تمام طول این مسیر، تیمش را با سیستم 3-3-4 یا 1-5-4 به زمین فرستاد؛ در حالی که دو بازیکن به عنوان دو هافبک محوری مقابل خط دفاعی خطی قرار می گرفتند و عرض بازی را دو وینگر تیم از دو سمت ایجاد می کردند که معمولا این دو وینگر علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بودند.

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

بازیکن کلیدی: سردار آزمون

سایت فیفا از سردار آزمون به عنوان بازیکن کلیدی ایران در جام جهانی یاد کرده و نوشته: هفت سال پیش در استرالیا، کارلوس کی‌روش در جریان بازی های مرحله گروهی جام ملت های آسیا، سردار آزمون را در 15 دقیقه پایانی بازی با بحرین به جای رضا قوچان‌نژاد وارد زمین کرد. در بازی بعدی آزمون، در ترکیب اصلی قرار داشت و با کنترل و چرخشی عالی موفق شد دروازه قطر را باز کند. بعد از آن لحظه بود که آزمون هرگز به عقب نگاه نکرد و همواره در حال پیشرفت بود. مهاجم فعلی لورکوزن به عنوان یکی از مهره های ثابت تیم کی‌روش به دنبال این است تا برخلاف جام جهانی 2018 که در گلزنی ناکام بود، در این دوره دروازه حریفان را باز کند.

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

ستاره‌ای برای تماشا؛ علی قلی زاده

در حالی که مثلث هجومی ایران را جهانبخش، طارمی و آزمون تشکیل می دهند. با این وجود جذاب‌ترین مهره تیم ملی در این پست مقابل انگلیس می توانست اللهیار صیادمنش، وینگر هال سیتی باشد اما مصدومیتی که اخیرا متحمل شد، او را از جام جهانی دور کرد. در غیاب اللهیار، قلی زاده که 5 سال از او بزرگتر است یکی از اعضای جوان تیم باتجربه کی‌روش به حساب آید. او که قادر به بازی در سه پست مختلف خط حمله است، یکی از مهره‌های کلیدی شارلوا به حساب می آید. او بعد از جدایی از سایپا در سال 2018، بیش از 120 بازی برای نماینده بلژیک انجام داده است.

گزارش مفصل سایت فیفا درباره تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2022

جام جهانی 2022 ششمین دوره حضور ایران در جام جهانی و سومین حضور متوالی این تیم در تورنمنت یاد شده است. این اولین باری است که تیم ملی ایران سه دوره متوالی موفق به حضور در جام جهانی می شود. تیم ملی که اولین بازی های خود در جام جهانی را در سال 1978 انجام داد، دو دهه منتظر ماند تا این کار مهم را تکرار کند. این تیم در دومین حضور خود، اولین بردش را مقابل امریکا در یکی از معروف‌ترین بازی های جام جهانی 98 کسب کرد. ایران طی سه دوره حضور بعدی خود (2006، 2014 و 2018) تنها یک بار موفق به کسب پیروزی شده و کی‌روش و شاگردانش امیدوارند تا این آمار را در قطر بهتر کرده و حضوری موفق را در تاریخ ثبت کنند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *