بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار ترسناک اسطوره استقلال به ساپینتو

ستار همدانی : امیدوارم پس از تعطیلات استقلال ریکاردو ساپینتو را تهاجمی‌ تر ببینیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۳
ستار همدانی پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

ستار همدانی پیشکسوت استقلال گفت : البته ساپینتو تا اینجا هم بهانه‌ای نداشته است. امیدوارم بعد از تعطیلات استقلال ساپینتو را تهاجمی‌تر ببینیم. 

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ستار همدانی پیشکسوت استقلال در خصوص برد استقلال مقابل هوادار در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت:

هوادار تیم سخت‌کوشی است و واقعاً بازی سختی برای استقلال بود. با تغییراتی که ساپینتو ایجاد کرد سرعت بازی بالا رفته بود. به عنوان مثال ارسلان مطهری از ابتدا در خط حمله قرار داشت و سعید مهری هم در خط هافبک بود.

وی در مورد انتقاداتی که پیرامون بردهای اقتصادی استقلال مطرح می‌شود، گفت:

استقلال این بازی را مدیریت کرد تا بازیکنان تیم برای بازی سوپرجام آماده‌تر باشند. در نهایت هم بازی سختی را برد تا از قافله مدعیان عقب نماند. قاعدتاً با توجه به سابقه استقلال هواداران و کارشناسان انتظار دارند تیم مثل سالیان گذشته تهاجمی بازی کند.

همدانی تصریح کرد:

اما الان شکل فوتبال عوض شده و بیشتر به گرفتن نتیجه فکر می‌کنیم تا اینکه به دنبال ارائه بازی زیبا باشیم. به همین خاطر مربیان هم سعی می‌کنند تیمشان نتیجه لازم را بگیرد اما در مجموع تعویض‌های ساپینتو نشان می‌داد دوست دارد به گل‌های بعدی دست پیدا کند. ضمن اینکه استقلال موقعیت‌های خوبی هم داشت که نتوانست از آن‌ها استفاده کند.

کارشناس فوتبال گفت:

در مجموع وضعیت فوتبال به شکلی است که تیم‌ها دوست دارند نتیجه را بگیرند تا از کورس عقب نمانند و فشار روانی کمتر شود. در لیگ ما خیلی از تیم‌ها اقتصادی می‌برند و خیلی از تیم‌ها هم بسته بازی می‌کنند تا حداقل امتیاز را بگیرند. استقلال هم در همین لیگ بازی می‌کند. با اینحال با استفاده از فرصت تعطیلی لیگ در ایام جام جهانی قطعا بهتر خواهد شد. این فرصتی دوباره برای ساپینتو است تا بتواند تیمش را با آمادگی بیشتری روانه مسابقات کند. او در تعطیلات می‌تواند بیشتر روی ضعف‌های تیمش کار کند و تفکر تهاجمی که دارد را هم بهتر کند.

همدانی در خصوص اینکه آیا استقلال در یازده هفته‌ای که پشت‌ سر گذاشت توانست پله به پله به شرایط بهتری برسد، اظهار داشت:

 با تغییراتی که در کادر فنی ایجاد شد فکر می‌کنم استقلال توانست شرایط لازم را پیدا کند. ممکن بود وارد مسائل حاشیه‌ای شود اما به هر حال الان تیم دوم جدول است. شاید نتایج باب میل هوادار نباشد اما به هرحال تیم توانست خودش را به بالای جدول برساند.

وی افزود:

الان استقلال توانسته جایگاه خوبی برای خودش مهیا کند. امسال تیم‌های قوی در لیگ حضور دارند و شرایط مانند سال گذشته نیست. حدود 8 یا 9 تیم مدعی هستند. به جز پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر تیم‌های دیگر مانند نساجی، آلومینیوم، تراکتور و فولاد هم روز به روز بهتر می‌شوند و تیم‌های بسیار خوبی هستند. بنابراین امسال استقلال کار سخت‌تری نسبت به سال قبل دارد. با این شرایط در جدول و با دو امتیاز نسبت به پرسپولیس دوم است که قابل تقدیر است.

هافبک پیشین استقلال در مورد اینکه این تیم پس از جام جهانی باید به مصاف پرسپولیس برود و آیا می‌تواند روند خوب نتیجه‌گیری را بعد از تعطیلات ادامه بدهد، گفت :

این تعطیلات فرصتی است که بتوانیم هنر ساپینتو را ببینیم. او اکنون شناخت کامل و جامعی نسبت به تیمش پیدا کرده است. می‌تواند در این فرصت ضعف‌ها را پوشش بدهد و تیم را از نظر فنی تقویت کند. فرصت بسیار مناسبی است. بعد از تعطیلات دیگر بهانه‌ای برای موضوعات خاص وجود ندارد. البته ساپینتو تا اینجا هم بهانه‌ای نداشته است. امیدوارم بعد از تعطیلات استقلال ساپینتو را تهاجمی‌تر ببینیم. 

ستار همدانی در خصوص مسائل داوری در طول یازده هفته گذشته و اینکه ساپینتو اعلام کرد الان باید تیمش 28 امتیازی و در صدر جدول باشد، اظهار داشت:

استقلال از داوری‌ها آسیب دیده و در این شکی نیست. البته همه تیم‌ها آسیب دیدند و استقلال بیشتر، با این حال ساپینتو باید تمام اتفاقاتی که تاکنون افتاده را فراموش کند و به فرصتی که پیش‌رو دارد فکر کند. باید در این زمان بتواند اگر از نظر فنی مشکلی به نظرش می‌رسد را برطرف کند. ان‌شاءالله بتواند از نظر فنی تیم را ارتقا بدهد تا تاکتیکی‌تر بازی کنند و استقلال بتواند شرایط بهتری بعد از تعطیلات داشته باشد. این امکان وجود دارد. امیدوارم ساپینتو بتواند با آرامش بیشتری به مسائل فنی و تاکتیکی تیمش در این زمان بپردازد.

وی در مورد اینکه استقلال در بازی لیگ نساجی را شکست داد و آیا کسب سوپرجام به عنوان اولین جام ساپینتو کار راحتی است، عنوان کرد:

نساجی این هفته شکست بدی مقابل آلومینیوم داشت اما حریف سرسختی است. این بازی با بازی‌های دیگر فرق دارد. مسابقه‌ای است که یک جام را به دست می‌آوریم. بازیکنان استقلال باید با ذهنیت برتر و آمادگی ذهنی بیشتر در این بازی حاضر شوند تا ان‌شاالله بتوانیم یک جام را با ساپینتو کسب کنیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *