بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

انقلاب اسپالتی در ناپولی : تیم من هیچ سیستمی ندارد!

تاکتیک مثبت لوچانو اسپالتی در ناپولی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۳
لوچانو اسپالتی در ناپولی

به نظر می‌رسید که سبک خاصی که لوچانو اسپالتی سرمربی ناپولی، در این تیم به کار گرفته برای آنها جواب داده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به نظر می‌رسید که سبک خاصی که لوچانو اسپالتی سرمربی ناپولی، در این تیم به کار گرفته برای آنها جواب داده است.

به گزارش پارس فوتبال، ناپولی از ابتدای فصل جاری تا به حال نمایشی درخشان را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان ارائه کرده است.

آنها در لیگ ایتالیا پس از برگزاری 11 بازی و با سه امتیاز اختلاف نسبت به میلان در صدر جدول قرار دارند و در لیگ قهرمانان نیز صدرنشین گروهی هستند که لیورپول و آژاکس در آن حضور داشتند و صعودشان به مرحله یک هشتم این رقابت‌ها قطعی شده است.

درخشش این تیم توجه بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان را جلب کرده است اما به نظر می‌رسد که رمز موفقیت این تیم در رقابت‌های فص 23-2022 تا به این جای کار به خوبی در صحبت‌های سرمربی این تیم مشهود است.

اسپالتی چند هفته قبل در یکی از نشست‌های خبری‌اش گفته بود:

سیستم‌ها دیگر در فوتبال وجود ندارند. همه چیز مربوط به فضاهایی است که از سوی حریف ایجاد می‌شود. شما باید به قدر کافی سریع باشید که این فضاها را شناسایی کنید و بدانید که لحظه درست برای حمله چه زمانی است، سپس جسارت شروع حرکت حتی وقت تحت فشار هستنید را داشته باشید.

این روندی است که ناپولی در فصل جاری پیش گرفته است و علیرغم بازی برابر حریفانی که از پرس سنگین استفاده می‌کردند نیز به خوبی از این سبک بازی بهره گرفته است.

اسپالتی در گفتگوی دیگری که با خبرنگاران انجام داده بود نیز اظهار داشت:

دیگر هیچ طرح تاکتیکی وجود ندارد. فضاها دیگر بین خطوط نیستند، بلکه بین بازیکنان هستند. این مهارت در پیدا کردن فضا بین بازیکنان است. من به تکامل طرح تاکتیکی اعتقاد دارم اما باید بگویم که مهارت اصلی باید در فریب دادن رقبا باشد تا بتوانید فضاهایی را برای خودتان ایجاد کنید، به جای این که صرفا به دنبال فضاهایی که وجود دارد باشید.

ناپولی هفته گذشته با سه گل برابر گلاسکو به پیروزی رسید تا صعودش به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را قطعی کرده باشد و اسپالتی پس از این بازی گفت:

این تیم هیچ پست مشخص و قطعی‌ای ندارد. رابطه بین بازیکنان این جو را ایجاد کرده است که این فضاهای را باز کند. وقتی بازیکنی حرکتی را شروع می‌کند، کل تیم او را دنبال می‌کنند.

این نکته‌ای است که به خوبی در عملکرد ناپولی در زمین مشخص است و همین باعث شده است که بازی آنها بسیار متفاوت و چشم‌نواز باشد و در عین حال مقابله با این تیم را دشوار کرده است.

این سبک جدید به کار گرفته شده از سوی اسپالتی تا اینجا به خوبی جواب داده و بازیکنان ناپولی را با خود همراه کرده است اما باید دید که آیا در ادامه این فص سخت و پرفشار نیز همچنان به سود آنها کار خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *