بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کی روش عوض نشده است ؛ نقدی بر تصمیمات نادرست سرمربی تیم ملی در جام جهانی

نقدی بر تصمیمات غیر منطقی کارلوس کی روش در بازگشت مجددش به فوتبال ایران به قلم فرزاد بیگی

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰

کارلوس کی روش بار دیگر به فوتبال ایران برگشته است . در حالی که طرفداران او معتقدند کارلوس کی روش در بازگشت مجددش به فوتبال ایران اخلاق های عجیبش را کنار گذاشته است ، اما شواهد چیزی دیگری را نشان می دهد .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هر روز که می گذرد بیشتر مشخص می شود که انگاره ی « تغییر خلقیات کی روش» تا چه اندازه ریشه در واقعیت داشته و تا چه میزان ساخته اذهان « پان کی روش» های افراطی ست. هر روز که می گذرد بیشتر مشخص می شود که «ماهیت» همان است و تنها «تاکتیک ها» و «روش ها» به مقتضای زمان تغییر کرده است. هر روز که می گذرد بیشتر مشخص می شود که به احتمال فراوان هفتاد سالگی زمان مناسبی برای تغییر نیست.


احترام به برنامه لیگ و همکاری با باشگاه ها ؛

کی روش در بازگشت به ایران خوش اخلاق تر و آرام تر به نظر می رسد. خودش می گوید فرصتی برای دعوا وجود ندارد. از تعامل و احترام متقابل با باشگاه ها سخن می گوید. با این حال گذر زمان واقعیت ها را آشکارتر می کند. به تدریج و پس از اردوی اتریش بحث تعطیلی زود هنگام لیگ مطرح شد تا کل برنامه ریزی فصل تحت الشعاع قرار گیرد. اوج سردرگمی در سخنان سهیل مهدی نمایان است. در نهایت قرار شد چهار هفته از نیم فصل اول به بعد از جام جهانی منتقل شود. دوماه تعطیل لیگ برای سه و در بهترین حالت چهار بازی.

تازه معلوم نیست این تعطیلی به حساب تعطیلات نیم فصل گذاشته خواهد شد یا بازی ها پس از چهار هفته مجددا متوقف می شود. از طرف دیگر صحبت از ریکاوری ملی پوشان داخلی و حضور هفتگی شان در «پِک» به میان می آید. ابتدا بحث بر سر حضور دو روزه است. سرمربیان لیگ حداکثر انعطاف را نشان می دهند. با این حال دو روز به سه و سپس چهار روز افزایش پیدا می کند. همه این ها برای در اختیار گرفتن بازیکن هایی است که بیش از نود درصد آن ها هیچ شانسی برای حضور یا بازی در دوحه ندارند.

کی روش عملا نشان داد که به سیاق سابق، نه به لیگ و برنامه ریزی اش اهمیت می دهد و نه به توافق هایش با کادرهای فنی پایبند است. مدت هاست که نشانه های استبداد کی روش و نگاه از بالای او نمایان شده است. اعتراض ها به تدریج شنیده می شود. اصلا او مگر در این چند روز چه می کند که مورایس و ساپینتو و گل محمدی بلد نیستند. حالا تازه ما با کی روشی طرف هستیم که قرارداد سه ماهه دارد و با بلیت ما عازم جام جهانی شده و فرصتی برای دعوا و درگیری ندارد. فقط تصور کنید با نتایجی از قطر باز گردد که منجر به تمدید قرارداد و حضور بلند مدت ترش در ایران شود. آن روزهای پیرمرد دیدن دارد.

اختصاصی پارس فوتبال – فرزاد بیگی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *