بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هزینه ساخت استخر بسته به نوع

تفکیک هزینه ساخت استخر

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۵
هزینه ساخت استخر بسته به نوع

استخر ها با توجه به موقعیت، اندازه و نیاز متقاضی انواع مختلفی دارند. اکثر آنها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد – روی زمین و در زمین. هر کدام مزایا، معایب، هزینه ها و پارامترهای ساخت و ساز خود را دارند. اکثر مردم هنگام ساخت استخر به گزینه های درون زمینی فکر می کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استخر ها با توجه به موقعیت، اندازه و نیاز متقاضی انواع مختلفی دارند. اکثر آنها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد – روی زمین و در زمین. هر کدام مزایا، معایب، هزینه ها و پارامترهای ساخت و ساز خود را دارند. اکثر مردم هنگام ساخت استخر به گزینه های درون زمینی فکر می کنند.

گاهی اوقات استخرهای روی زمین مقاومت و دوام کمتری برای استفاده طولانی مدت دارند در حالی که نمونه های زیرزمینی از نظر قوام و دوام واقعا عالی هستند. برخی از استخرهای زیرزمینی ممکن است در پایان فصل حذف شوند، اگرچه بسیاری از آنها در تمام طول سال فعال هستند، اما نوع زیرزمینی آن هرگز چنین نیست.

هزینه ساخت استخر بسته به نوع

هر دو نوع در اندازه ها و پیکربندی های مختلف موجود هستند و می توانند نیازهای گروه های مختلف جمعیتی را برآورده کنند. در زیر میانگین هزینه های نصب هر نوع آورده شده است. حواستان باشد که خود استخر با رطوبت بسیار بالایی دست و پنجه نرم می کند، همانقدر که کارشناسان نصب استخر می گویند حتی با استفاده از دستگاه های تهویه زیاد، رطوبت استخر همچنان حاکم است، اکنون استخری که در زمین است در حال نصب است و با رطوبت بیشتر منجمد می شود.

هزینه ساخت استخر داخلی

میانگین قیمت استخرهای سرپوشیده 500 میلیون تومان است. می توان آنها را به روش های مختلف و با استفاده از مصالح مختلف ساخت (با این نوع استخر، نوع خاک روی زمین بسیار مهم است و در صورت ایمن نبودن باید با خاکبرداری با خاک مقاوم تری جایگزین شود). رایج ترین آنها وینیل، فایبرگلاس و بتن است.

هر متریال هزینه ها و ویژگی های مثبت و منفی خود را دارد که باید قبل از ساخت استخر در ویلا در نظر گرفته شود. به طور کلی به این دسته از استخرها جذابیت بیشتری داده می شود که منطقی است. آنها گزینه های بیشتری را برای سفارشی سازی و انتخاب مشتری ارائه می دهند، اما با توجه به اینکه استفاده از استخر درون زمینی دائمی و دائمی است، بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرد.

هزینه ساخت استخر بر اساس وسعت و اندازه پروژه

 

با افزایش اندازه استخر، آرماتورهای استفاده شده در کف استخر بیشتر می شود، قطر میلگردها افزایش می یابد و در استخرهای بزرگ از میلگردهایی با امتیاز 7-8 استفاده نمی کنیم بلکه از میلگردهای 14 استفاده می کنیم. یا حتی 16 در ترک خوردن یا شکستن کاسه استخر در حین استفاده و فشار آب دخالت نکنید.

استخرهای جدید می توانند هزینه های بسیار گسترده ای در هر متر مربع داشته باشند که شامل ساخت کامل استخر، حتی ساخت عرشه و اخذ گواهی پایان کار می شود. در این میان مهمترین عامل تاثیرگذار نوع کار و انتخاب مصالح است مثلا گاهی در ساخت استخر روی زمین از اسکلت فلزی استفاده می شود که رطوبت بسیار بالای استخر را تحمل نمی کند. ریباند می کند و مهمتر از همه عملکرد خوبی را نشان می دهد.

– استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده می تواند در طبقه اول ویلا و یا حتی پشت بام باشد که بر اساس آن قیمت استخر سرپوشیده متفاوت خواهد بود پیشنهاد ما این است که اگر سقف ویلا محل مناسبی برای اجرا دارد این نوع را بسازید. از استخر به دلیل فضای به دست آمده واقعا هیجان انگیز و زیبا و عالی برای برقراری ارتباط خواهد بود.

هزینه ساخت استخر داخلی بر اساس متریال مورد استفاده

هزینه ساخت استخر درون زمینی به طور متوسط ​​برابر با چیزی است که در ابتدای مقاله گفتیم. استخرهای درون زمینی محبوب ترین و رایج ترین نوع استخر هستند و تنوع آنها به قدری زیاد است که می توانید آنها را در اشکال، اندازه ها و سبک های مختلف بسازید. آنها معمولاً از بتن، فایبرگلاس یا وینیل ساخته می شوند. هر ماده دارای هزینه های منحصر به فرد، مزایا و معایب و فرآیندهای تولیدی است که بر پروژه شما تأثیر می گذارد.

وینیل کم‌هزینه‌ترین نوع از سه نوع است، اما به بیشترین تعمیر و نگهداری نیز نیاز دارد و هر 7 تا 8 سال یکبار به پوشش جدیدی نیاز دارد. بتن گران ترین است، اما بیشترین گزینه های سفارشی سازی را دارد. فایبرگلاس یکی از پرطرفدارترین انواع است، اما کمترین انتخاب را در اندازه، شکل و عمق دارد. هر سه نوع می توانند یک استخر زیبا و کاربردی به شما بدهند، اما نگهداری، دوام و هزینه متفاوت است.

هزینه ساخت استخر وینیل در زمین

میانگین هزینه ساخت استخرهای درون زمینی 500 میلیون تومان است. با این نوع استخر از آنجایی که مربوط به گودبرداری است نوع خاک بسیار مهم خواهد بود در صورت شنی و سست بودن خاک باید برش را انجام داد و از مخلوط های کوهستانی حاوی سنگ به صورت لایه لایه با آب استفاده کرد.سمپاشی و مقداری از خاک کنده شده را مجدداً با خاک سالم و قوی تر فشرده و سپس دوباره مخلوط می کنیم تا بستر حاصل کاملاً ایمن و محکم شود که هزینه ساخت بستر می باشد و در نهایت با هزینه های هنگفتی روبرو می شویم.

هزینه ساخت استخر بسته به نوع

اگر خود بستر از ابتدا کافی و مناسب باشد، اگر بادوام و سرپوشیده باشد (مانند مناطق تابستانی)، قسمت دیگر بستر برداشته می شود و فقط از یک لایه نرم استفاده می شود (ریگ های نرم یا 20 سنگ) و سپس در ساخت این نوع استخرها از لاینرها استفاده می شود. این به استخرهای وینیل آزادی می دهد که استخرهای فایبرگلاس فاقد آن هستند، در حالی که قیمت بسیار کمتری نسبت به بتن دارند.

استخر وینیل را می توان برای هر شکل یا اندازه ای اعمال کرد. این بدان معناست که شما می توانید فرم های آزاد و کاملاً مطابق با سلیقه و میل خود داشته باشید که دستیابی به آن با فایبرگلاس واقعاً دشوار است. با این حال، سایدینگ وینیل به اندازه فایبرگلاس یا بتن بادوام نیست. آنها در ابتدا هزینه کمتری دارند، اما در درازمدت بیشترین هزینه را خواهند داشت، زیرا لاینر باید هر 7-9 سال یکبار تعویض شود.

هزینه ساخت استخر بسته به نوع

تفکیک هزینه ساخت استخر

راه های زیادی برای ساخت استخر وجود دارد و این فرآیند می تواند بسیار گران باشد. هزینه های نیروی کار بسته به نوع استخری که انتخاب می کنید، موقعیت مکانی شما و اینکه آیا قبل از نصب نیاز به تخریب و تمیز کردن است می تواند متفاوت باشد. همانطور که گفتیم هزینه کار معمولی حداقل 350 میلیون تومان و به طور متوسط ​​500 میلیون تومان خواهد بود اما برای استخرهای سفارشی یا گرفته شده که در زمین های صخره ای نصب می شوند می تواند بیشتر باشد.

اجزای قسمت اصلی استخر نیز بسته به نوع و اندازه متفاوت است. بیایید بگوییم که هزینه آسترهای وینیل، پوسته های فایبرگلاس و بتن مورد استفاده در فرآیند ساخت استخر برای اکثر تاسیسات به ازای هر فوت مربع است و هزینه آن بسیار متفاوت خواهد بود. هر پروژه ای به همه سطوح کار نیاز ندارد.

به عنوان مثال، هر نصبی نیاز به پاکسازی زمین قبل از شروع کار ندارد و زمان لازم برای رسیدن به پایان کار بسته به مواد استخر می تواند متفاوت باشد، بنابراین فایبرگلاس کمترین و بیشترین بتن را نیاز دارد. شما احتمالاً هزینه های دیگری در رابطه با کفپوش، تجهیزات و محوطه سازی خواهید داشت. این هزینه ها بسته به نوع، اندازه و سطح کار متفاوت خواهد بود. در زیر خلاصه ای از هزینه های پروژه برای تکمیل استخر شما آورده شده است.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *