بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶
کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

چمن فوتبالی که از پرکاربردترین چمن مصنوعی ورزشی است، طی سی سال اخیر بیشترین استفاده ممکن را داشته است.در گذشته بازیکنان می‌بایست چند روزی را معطل بمانند تا چمن طبیعی ترمیم شود یا آبیاری شود.اما امروزه به دلیل استفاده از چمن مصنوعی این مشکلات دیگر وجود ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

چمن مصنوعی ورزشی را بهتر بشناسید

چمن مصنوعی ورزشی اولین نسخه از این نوع چمن مصنوعی می‌باشد که در ابتدا برای زمین‌فوتبال استفاده می‌شد.بعد از آن متحمل تغییرات زیادی شد که وارد تزیینات و دکوراسیون داخلی هم شد.

مهمترین مزیتی که چمن مصنوعی دارد این است که در تمامی ایام سال می‌توان از آن استفاده کرد.نسل جدید چمن مصنوعی تزئینی شیراز نیز 4 فصل می باشد .چه هوا برفی و بارانی باشد و چه هوا آفتابی باشد، نیازی به کنسل شدن بازی نخواهد بود.چرا که بازی بر روی چمن مصنوعی در هر حالتی امکان‌پذیر است.

کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

انواع چمن مصنوعی ورزشی

در همین چند دهه گذشته برای یک بازی پر هیجان و نفس‌گیر نیازمند چمن طبیعی بودیم. اما تقریبا در سی سال اخیر تحول عظیمی در زمین بازی فوتبال اتفاق افتاد که دیگر نیازی به چمن طبیعی نبود.چمن طبیعی زیبایی و لطافت خاص خود را دارد اما در برابر لگد، فشار و ضربات توپ مقاوم نبود.

بنابراین همیشه نیاز به مراقبت داشت تا یک چمن یکدست داشته باشیم.از طرفی آبیاری کردن و هرس کردن هم نیاز داشت یعنی آب زیاد و زمان کافی برای رسیدگی لازم بود

بنابراین تحولات زیادی در این سال‌ها اتفاق افتاد که منجر به شکل‌‌گیری چمن مصنوعی ورزشی شد.

بعد از رشد این چمن در میادین فوتبال نوبت به سایرزمین‌های ورزشی شد که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرد.

از همه مهمتر اینکه این نوع چمن در برابر انواع فشارهای حاصل از بازی مثل لگد یا ضربات توپ، پا، اسب و سایر وسایل ورزشی مقاوم است.

انواع چمن مصنوعی شامل موراد زیر است:

  • فوتبال
  • بیسبال
  • ساکر
  • چوگان
  • هاکی
  • فوتسال
  • بدمینتون
  • تنیس
  • گلف
  • کریکت
  • راگبی

کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

چمن مصنوعی فوتبال

ساختار چمن مصنوعی ورزشی با چمن طبیعی کاملا متفاوت است. این چمن از الیاف بسیار مقاوم تهیه شده است.الیافی چون نایلون، پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن از مواد اصلی چمن مصنوعی هستند.

این نوع  الیاف خود نوعی پلیمر است که از ساختار محکمی پلی‌آمیدی تشکیل می‌شوند.همین پلیمرها تحت دمای بالا و پایین قرار می‌گیرند و ساختار محکمی را تشکیل می‌دهند.

بنابراین برای استفاده در زمین فوتبال بسیار مناسب هستند، چون محکم و دارای استحکام بالایی هستند.اگر چمن مصنوعی با کیفیت بالا تهیه شود، حتی در اثر آسیب‌های محیطی هم مقاومت خواهد داشت.

چمن فوتبالی که از پرکاربردترین چمن مصنوعی ورزشی است، طی سی سال اخیر بیشترین استفاده ممکن را داشته است.در گذشته بازیکنان می‌بایست چند روزی را معطل بمانند تا چمن طبیعی ترمیم شود یا آبیاری شود.اما امروزه به دلیل استفاده از چمن مصنوعی این مشکلات دیگر وجود ندارد.

 

حتی تعویق در انجام بازی به دلیل شرایط نامطلوب هوا صورت نمی‌گیرد و بازی انجام می‌شود.نگهداری و مراقبت از این نوع چمن در برابر برف و باران و سایر آلودگی‌ها راحت‌تر و بهتر است.اکنون بیشتر ورزشگاه‌های دنیا مجهز به چمن مصنوعی ورزشی است.

کارخانه چمن مصنوعی فوتبالی شیراز

جهت خرید چمن مصنوعی باید با توجه به تمامی فاکتورهای خرید انجام شود. از جمله:

  • کیفیت چمن مصنوعی
  • عوامل کمی موثر بر چمن مصنوعی
  • میزان ماندگاری چمن مصنوعی
  • تعداد ساعات بازی در سال بر روی چمن مصنوعی
  • نحوه مراقبت و نگهداری از چمن مصنوعی
  • و نصب چمن مصنوعی

برای چمن منصوعی فوتبال نمی‌توان سهل‌انگارانه اقدام کرد. چه ابعاد زمین بزرگ باشد و چه متوسط نیاز است که حتما قبل از هر گونه اقدامی نوع زیرسازی مشخص شود.

یعنی کف زمین از چه جنسی است، قبل از آنکه چمن مصنوعی قرار بگیرد بهتر است از چه لایه‌ای برای بخش زیرین استفاده کنیم.

تایید کارشناس در تمامی مراحل زیرسازی، انتخاب چمن مصنوعی و نصب آن  مورد نیاز است.

مشخصات فنی چمن مصنوعی آرژانتینی

این محصول با ارتفاع چمن 50 میلی متر و تراکم طولی 140 گره در متر ، در ایران تولید شده و در دسته چمن مصنوعی ورزشی قرار میگیرد. الیافت استفاده شده این محصول با کیفیت هلندی می باشد.  نوع دوخت این محصول دو بافت لاتکسی بوده و فاصله خطوط دوخت ها 5.8 اینچ می باشد. این مشخصات ، ویژه یک چمن مصنوعی فوتبالی و دارای استاندارد اولیه ایزو 9001  است . به همین دلیل از این محصول ورزشی میتوان در زمین های بازی فوتبال و فوتسال استفاده کرد.

الیافت ترکیبی کار شده در این چمن پلیمر مخصوص پلي اتیلن بوده که با پهنای الیاف 1.4 میلیمتر ، یک ساختار کم اصطحکاک و صاف را تشکیل داده است . ثبات رنگ چمن آرزژانتینی  مطابق با استاندارد 4004 دین آلمان و ثبات در برابر اشعه یو وی ،  مطابق با استاندارد 53387 دین آلمان است . این محصول تولید شرکت چمن ورزشی شیراز بوده و دارای ایران کد معتبر در سازمان استاندارد ملی ایران می باشد .

کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

ضخامت الیاف این چمن بالاست. تمامی این امور سبب می‌شوند که الیاف این چمن قابلیت ایستایی بالایی داشته باشند. این چمن در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. این چمن در برابر گرمای ۷۰+ درجه سانتیگراد و سرمای ۳۰- درجه سانتیگراد مقاوم است.

معمولا چمن فوتبالی دورنگ آرژانتینی ، در عرض های 4 متر تولید میشود . هر رول این محصول 25 متر طول دارد . در واقع 2 متر از عرض رول ها به رنگ سبز تیره و 2 متر دیگر به رنگ سبز پر رنگ تولید شده است . این دو رنگی ، موجب زیبایی و افزایش دید بازیکنان و داور در زمین میشود .

نحوه اجرا و نصب 0 تا 100 چمن مصنوعی فوتبالی

اجرا و نصب چمن مصنوعی فوتبالی ، به تخصص و تجربه قبلی نیاز داشته و همانند چمن مصنوعی تزئینی انجام نمیشود . یک اجرا استاندارد ، نیازمند متریال های خاص و مهم تر از آن تجربه کافی نصاب چمن مصنوعی دارد .

مراحل اجرا و نصب چمن مصنوعی فوتبال به صورت خلاصه :

  1. اجرای زیرسازی مناسب زمین مد نظر : اجرای سیمان بتن و زمین ورزشی و یا غلطتک زدن زمین گلی ، شیب بندی و هموار شدن زمین فوتبال قبل از نصب چمن مصنوعی
  2. نصب لایه نمدی ژئوتکستایل بر روی زمین به منظور افزایش ضربه پذیری زمین و چمن مصنوعی
  3.  نصب و چسباندن چمن مصنوعی بر روی لایه ژئوتکس و استفاده از چسب مخصوص چمن مصنوعی ( دو جزئی )
  4. تزریق ماده های پرکننده چمن مصنوعی ورزشی همانند شن سیلیس و گرانول در چمن مصنوعی به منظور افزایش ایستایی و تراکم چمن مصنوعی
  5. انجام مرحله فرچه زنی چمن مصنوعی به جهت افزایش ایستایی و آماده شده زمین چمن جهت ورزش فوتبال
  6.  خط کشی های استاندارد چمن مصنوعی به وسیله رنگ و یا چمن مصنوعی ورزشی سفید رنگ

کارخانه چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن

 

خرید چمن مصنوعی فوتبالی شیراز

خریداران چمن مصنوعی تنیس بر کیفیت این محصول تاکید دارند. نصب و اجرای چمن مصنوعی برای زمین تنیس هزینه بر است. محصولات بی کیفیت عمر چندانی ندارند و خیلی زودتر دچار آسیب و فرسایش می شوند. با خرید چمن مصنوعی با تراکم بالا، کیفیت و دوام آن نیز تضمین می شود.

با خرید چمن مصنوعی  فوتبال مدل آرژانتینی از شیراز چمن ، ما ضمانت نامه کتبی دوام بلند مدت محصول را ارائه میدهیم. در صورت نیاز به تهیه این محصول ، قبل از ثبت سفارش ، حتما با مشاوران شیراز چمن تماس گرفته و در ارتباط باشید. مشاوران ما بر اساس متراژ و نوع محیط زمین شما ، یک چمن مصنوعی باکیفیت و مطلوب را پیشنهاد خواهند داد. ثبت سفارش این محصول به صورت اینترنتی از سایت شیراز چمن ، و یا ثبت سفارش از طریق فضای مجازی  متعلق به شیراز چمن امکان پذیر است .

توجه داشته باشید که تولید این محصول نیاز به زمان دارد . بعد از ثبت سفارش و عقد قرار داد با مجموعه شیراز چمن ، بسته به متراژ زمین فوتبال ، مدت زمان تولید چمن مصنوعی در شیراز بین 7 تا 14 روز طول خواهد کشید .

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه قرارداد ها با شرکت های دولتی و خصوصی ، با کارشناسان شیراز چمن به شماره های 09367363131  و یا 09332339070 در ارتباط باشید .

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *