بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار فیفا به تیم های جام جهانی ؛ تست ندهید ، 4 سال محرومید

محرومیت 4 ساله بابت غیبت در تست دوپینگ جام‌جهانی 2022

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۳
جام جهانی 2022

هر بازیکنی که از انجام تست دوپینگ در جام جهانی 2022 قطر فرار کند، با محرومیت چهار ساله روبرو خواهد شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هر بازیکنی که از انجام تست دوپینگ در جام جهانی 2022 قطر فرار کند، با محرومیت چهار ساله روبرو خواهد شد.

به گزارش پارس فوتبال، روزنامه الاقصادیه عربستان نوشت فیفا به تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی 2022 اعلام کرده است که پس از دریافت کارت قرمز، تا زمان مشخص شدن قرعه کشی نفرات منتخب برای انجام تست دوپینگ، حق ترک ورزشگاه را ندارند و باید در رختکن یا اتاق دوپینگ با یک همراه و یا روی سکوها منتظر بمانند.

فیفا همچنین اعلام کرد چنانچه نام هر بازیکنی برای انجام تست دوپینگ مشخص شود و فرد مذکور از انجام این آزمون فرار کند، با محرومیت و جریمه ای چهار ساله روبرو خواهد شد. چرا که قرعه کشی برای تعیین نفرات مورد نظر، با حضور مدیران 2 تیم و در بین دو نیمه برگزار می شود.

ضمن اینکه فقط ناظر رسمی بازی حق دارد به بازیکنی اجازه خروج از زمین و استادیوم را بدهد، از جمله بازیکن مصدومی که باید به بیمارستان منتقل شود.

بخشنامه فدراسیون بین المللی حاکی از آن است که بازیکن اخراجی به شرط حفظ ایمنی و امنیت، قرار نگرفتن نام او در میان بازیکنان انتخاب شده برای انجام تست دوپینگ و عدم استفاده از تجهیزات فوتبالی، می تواند روی سکوها بنشیند.

فیفا همچنین در مورد مدیر یا مربی که در مسابقه کارت قرمز دریافت می کند اعلام کرد که فرد مذکور، حق حضور در نشست خبری بعد از بازی یا هر فعالیت رسانه ای دیگری که در ورزشگاه انجام می شود را ندارد. وی همچنین حق ندارد وارد رختکن شود یا در راهروی منتهی به رختکن یا محوطه فنی بماند و یا با افراد شرکت کننده در مسابقه ارتباط برقرار کند یا شخصی به طور خاص با او تماس بگیرد. اعم از اینکه بازیکن باشد یا یکی از اعضای کادر فنی یا اداری و هر پست و مقامی و فقط تا پایان بازی در سکوها می ماند.

فدراسیون جهانی فوتبال در پایان اعلام کرد چنانچه تیمی از دور مسابقات کنار برود، محرومیت به دلیل کارت زرد به مسابقات داخلی و بین المللی بعدی منتقل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *