بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اتهام بزرگ به داوری بازی استقلال و آلومینیوم اراک

محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک : داوری بازی با استقلال شائبه‌برانگیز بود

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ | ۲:۰۰
استقلال

محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در جدیدترین اظهار نظر خود درباره بازی با استقلال مدعی شد که داوری این مسابقه شائبه‌برانگیز بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم معتقد است کمیته داوران انتخاب بحث‌برانگیزی در دیدار این تیم برابر استقلال داشت.

محمد رجائیان درباره داوری سید وحید کاظمی در بازی این تیم مقابل استقلال عنوان کرد:

این داور، قبل‌تر هم در بازی سال گذشته جام حذفی برابر پرسپولیس دو، سه صحنه مشکوک را بر‌ای تیم ما گرفت که به نظرم اشتباه بود؛ ما از قبل نسبت به این داور ذهنیت داشتیم و به نظرم کمیته داوران باید وزنه داوری‌ها را برای یک سری بازی‌ها بالا ببرد و داورانی انتخاب کند که بتوانند بازی را کنترل کنند.

وی ادامه داد:

فضای رسانه‌ای تیم استقلال در این چند وقت به سمتی رفته که گویا داوری همیشه به ضرر این تیم بوده که البته گاهی این حرف پذیرفته شده و گاهی هم نه. در واقع همانطور که استقلالی‌ها معتقدند از داوری متضرر شدند، ما هم در خیلی مواقع ضربه خوردیم، اما بررسی کردیم اگر داور در یک بازی ۹۸درصد درست قضاوت کرده و تنها دو درصد اشتباه کرده، نباید او را متهم کنیم. به‌عنوان مثال در بازی مقابل پیکان اگر داور یک لحظه اجازه داده بود و گل ما به ثمر رسیده بود، ما الان جزو تیم‌های بالانشین بودیم، ولی ما از همه آن‌ها گذشت کردیم و روی آن مانور ندادیم ولی قبل از بازی مقابل استقلال من حتی از کمیته داوران خواهش کردم تیم داوری را برای این دیدار انتخاب کنند که حرف و حدیثی نداشته باشد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم گفت:

متأسفانه داوری برای این بازی انتخاب شد که نه تنها مدیریت لازم برای کنترل بازی نداشت، بلکه تیم ما از قبل روی این داور ذهنیت خاصی داشت. ضمن اینکه من مسائلی شنیدم که به هیچ عنوان قصد ندارم بگوییم روی بازی بعدی ما تأثیرگذار است، اما تیم آلومینیوم هفته آینده با نساجی بازی دارد و این داور اهل قائم‌شهر است، الان بازیکنان ما این ذهنیت برایشان ایجاد شده که کارت‌هایی که در بازی با استقلال داور به آن‌ها داده بی‌ارتباط با هفته آینده و بازی با نساجی نیست.

رجائیان یادآور شد:

من اصلاً قصد ندارم ایمان خودم را سر این موضوع بدهم، چون داوران پاک هستند و در این فضا‌ها نیستند. سوال من این است چرا کمیته داوران باید یک کار شائبه‌برانگیز انجام دهد و در نهایت ما به این موضوع برسیم که این کار ایراد دارد.

وی تصریح کرد:

در نیمه اول دو، سه صحنه اتفاق افتاد که ممکن بود اشتباهات داوری ما را به سمتی ببرد که در این جنگ نابرابر با استقلال گل بخوریم. در نیمه دوم هم داور کاملا عصبی بود و هر زمان که کنش می‌بیند از خود واکنش نشان می‌دهد، داوران نباید این شرایط را داشته باشند. اخراج شریفات به همین کنش و واکنشی که بین بازیکن و داور برمی‌گردد. قصد ندارم رفتار بازیکنم را تأیید کنم، او نباید به داور اعتراض می‌کرد، اما اگر داور مثل بقیه همکارانش بعد از دادن کارت زرد صحنه را ترک می‌کرد و به مشاجره با بازیکن اصرار نداشت، اخراجی هم صورت نمی‌گرفت.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم عنوان کرد:

من از کمیته داوران خواهش می‌کنم این بازی را یک‌بار به صورت کامل رصد کنند. برای من سوال است که چرا لیدر خط دفاعی ما در ابتدای نیمه اول بی‌دلیل کارت می‌گیرد و تا آخر بازی دست و پایش بسته است و نمی‌تواند کاری انجام دهد و با استرس بازی می‌کند؟ من اصلاً می‌گویم شاید این اتفاق هم ناخواسته رخ داده، اما چرا کمیته داوران پازل‌های داوری را به گونه‌ای می‌چیند که شائبه ایجاد کند؟! من به جرات به شما می‌گویم در چند بازی گذشته اشتباهات فاحش داوری در حق تیم ما رخ داد، ولی من حاضر به مصاحبه نشدم، چون داور بازی برای هر دو طرف خوب سوت زده و من به خودم اجازه ندادم برای یک صحنه علی‌رغم اینکه روی نتیجه تیم ما تأثیرگذار بوده و ضرر امتیازی داده‌ایم اعتراض کنم، چون معتقدم اشتباهات هم جزئی از بازی است و نباید عملکرد داوران را زیرسوال ببرم. اما چرا برای یک بازی کمیته داوران با انتخاب برخی داوران شائبه ایجاد می‌کند؟

رجائیان عنوان کرد:

داوران ما وقتی مدام با اعتراض مواجه شوند صلابت و شخصیت خودشان را از دست می‌دهند و ما اصلاً راضی به چنین اتفاقی نیستیم. به هر حال داوری یک شغل پراسترس است و بخش عمده داوران ما افراد تحصیل‌کرده هستند که متأسفانه به خاطر اشتباهات کوچک مورد اهانت قرار می‌گیرند و ما اصلا دنبال این موضوع نیستیم. شأن و شخصیت داوران برای همه ما مهم است و نباید آن را خدشه‌دار کنیم.

وی تاکید کرد:

من به‌عنوان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم به تیمم افتخار می‌کنم، ما یک هدف داریم و همه اعضای تیم از کادرفنی تا بازیکنان برای آن می‌جنگند. امیدوارم با کمک‌هایی که از جانب مدیرعامل کارخانه آلومینیوم به ما می‌شود، بتوانیم نماینده خوبی برای استان مرکزی باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *