بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

درخواست ویژه ایران از AFC

درخواست فدراسیون فوتبال ایران از AFC برای مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا۲۰۲۴

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۶
فوتسال

فدراسیون فوتبال ایران درخواست میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۴ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا چند هفته پیش به میزبانی کشور کویت برگزار شد که این رقابت‌ها با قهرمانی و نایب قهرمانی ژاپن و ایران به پایان رسید.
دوره بعدی این بازی‌ها در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد و هنوز میزبان این مسابقات مشخص نشده است.
فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا میزبانی دوره بعدی این رقابت‌ها را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرد. ایران در حال حاضر درخواستش را به AFC هم ارائه داده است و برای هر دو بخش مقدماتی و مرحله نهایی، خواهان میزبانی است.
داود پرهیزکار دبیر کل فدراسیون فوتبال با تأیید این خبر گفت: ۱۱ تا ۲۲ مهر سال آینده، مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا را داریم. بهمن ماه هم مرحله نهایی مسابقات آسیایی را در پیش خواهیم داشت که برای هر دو رقابت، تقاضای میزبانی داده‌ایم.
پرهیزکار تاکید کرد: چند سال پیش ما میزبانی مسابقات زیر ۲۰ سال فوتسال قهرمانی آسیا را داشتیم امیدوارم با بازخورد مثبتی که AFC داشت به ما کمک کند میزبانی بزرگسالان را هم برداریم. AFC باید تصمیم بگیرد. ایران اولین و آخرین بار در سال ۲۰۰۱ میزبان مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا بود و بعد از آن دیگر نتوانست از این امتیاز استفاده کند.
در ۱۶ دوره گذشته این رقابت‌ها، ایران با کسب ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم محسوب می‌شود و ژاپن با چهار قهرمانی دومین تیم پرافتخار است.
باتوجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا را طبق یک قانون نانوشته در هر دوره بین کشورهای شرق و غرب قاره تقسیم می‌کند، بعید به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ مجدداً این میزبانی را به منطقه غرب و ایران بدهد؛ مگر اینکه حضور مهدی تاج به عنوان رئیس کمیته فوتسال در AFC و همچنین فراهم کردن شرایط اساسی میزبانی از سوی ایران بعضی از معادلات را تغییر بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *