بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم ایران!

هشدار جدی رییس کمیته صدور مجوز ای اف سی به مهدی تاج درخصوص سقوط احتمالی پرسپولیس و استقلال به دسته های پایین تر

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۶
پرسپولیس و استقلال

جلسه مهدی تاج با رییس کمیته صدور مجوز ای اف سی در حالی به انجام رسید که هشدارهای لازم درباره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به تاج اعلام شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جلسه مهدی تاج با رییس کمیته صدور مجوز ای اف سی در حالی به انجام رسید که هشدارهای لازم درباره آینده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد.

به گزارش پارس فوتبال، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال امروز در کوالالامپور با ماهاجان، رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار و درباره مباحث مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و باشگاههای ایرانی گفتگو کرد.

این نشست پس از آن برگزار شد که ای اف سی جریمه کمیته مجوز حرفه‌ای ایران را به تعلیق دو ماهه کاهش داد تا به این ترتیب باشگاه‌های ایرانی و به خصوص پرسپولیس و استقلال، شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.

رییس کمیته صدور مجوز ای اف سی در این جلسه به مهدی تاج اعلام کرد که «در گذشته برخی پاسخ‌های مدنظر کنفدراسیون» از سوی ایران به درستی ارسال نمی‌شد و همچنین تاکید کرد که ایران باید «ریسک صدور مجوز را به حداقل» برساند.

در همین حال مهدی تاج وعده داد که از هفته آینده و روز سه شنبه، فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های لیگ برتر «آماده حسابرسی از سوی کنفدراسیون و رکن مجوز حرفه‌ای» هستند و این ارتباط ادامه خواهد داشت.

آنطور که فدراسیون فوتبال خبر داده، در این نشست تاج همچنین گزارشی درباره روند تسویه های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح کرده و از گام های مثبت این دو باشگاه در جهت حل این مشکل خبر داد اما به نظر می‌رسد ای اف سی همچنان در مورد مسئله مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و خروج آنها از اختیار دولت و پایان مالکیت مشترک قانع نشده و این شاید مهمترین چالش برای دریافت لایسنس حرفه‌ای باشد.

حتی فدراسیون فوتبال نیز در این خصوص اشاراتی را داشته و در خبر مربوط به دیدار تاج و ماهاجان، نوشته:

وی علاوه بر این درباره مبحث مالکیت دو باشگاه و مباحث مرتبط با آن پرسش هایی را مطرح کرد که مقرر گردید در زمان مربوطه پاسخ لازم داده شود.

ماهاجان رییس مجوز حرفه ای AFC با طرح یک هشدار مهم اعلام کرد:

در صورت عدم رفع مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال جاری، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته انضباطی و اخلاق ای اف سی قرار می گیرد.

هشدار پایانی ماها جان نکته مهمی است که می‌تواند تبعات مهمی را برای پرسپولیس و استقلال داشته باشد. به این ترتیب که اگر در چند ماه آینده این دو باشگاه نتوانند لایسنس حرفه‌ای را دریافت کنند، فصل آینده سر و کارشان با کمیته انضباطی خواهد بود که هیچ بعید نیست منجر به ابطال پروانه حرفه‌ای دو باشگاه شود و آنها را در مسیر سقوط به لیگ دسته سوم قرار دهد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *