بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گل های ناب از رونالدو که فوتبال جهان را شوکه کرد + فیلم

برترین گل های رونالدو نازاریوی برزیلی در رده باشگاهی و ملی

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰


خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در این کلیپ برای شما برترین گل های رونالدو نازاریوی برزیلی در رده باشگاهی و ملی را در دوران بازی اش آماده کرده ایم که می توانید مشاهده نمایید.


رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۶ در ریو دو ژانیرو) که بیشتر با نام رونالدو یا رونالدو برزیلی شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین برزیل و رئیس کنونی باشگاه رئال وایادولید اسپانیا است.

رونالدو یکی از بهترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود که پدیدآورنده برخی از شیوه‌های دریبل‌زنی است. او در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰ توسط فرانس فوتبال به عنوان بهترین مهاجم نوک تاریخ فوتبال بالاتر از یوهان کرویف و مارکو فان باستن و جزو تیم رؤیایی بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار گرفت.

او به دلیل دریبل زنی‌های تکرار نشدنی لقب مریخی را هم از سوی بزرگان فوتبال گرفت. او در دوران حرفه‌ای خود به دلیل سرعت زیاد، دریبل‌های تکنیکی، دقت و تمام‌کنندگی‌اش مورد توجه قرار گرفت و برای تیم‌های باشگاهی مانند بارسلونا و اینترمیلان و نیز تیم ملی برزیل در پست مهاجم بازی کرد که پس از آسیب‌دیدگی از ناحیهٔ زانو، در سال ۲۰۰۲ به رئال مادرید پیوست

رونالدو در سال ۱۹۹۶ زمانی که ۱۸ سال سن داشت، بازیکن سال فوتبال جهان شد، بعدها دو بار دیگر در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ به این عنوان رسید و در سال ۱۹۹۸ بازیکن سال فوتبال اروپا شد. او پس از دیِگو مارادونا دومین بازیکنی است که دو مرتبه رکورد نقل و انتقالات فوتبال جهان را شکسته‌است.

رونالدو یک بار عنوان بهترین بازیکن خارجی لالیگا، یک بار عنوان بهترین بازیکن فصل سری آ ایتالیا و نیز کفش طلای بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۰۲ را به دست آورد. او تا سن ۲۱ سالگی، بیش از ۲۰۰ گل باشگاهی و ملی را به‌ثمر رساند.

او همچنین یکی از بهترین بازیکنان برزیلی تمام ادوار است که در ۹۸ بازی برای تیم ملی برزیل ۶۶ گل به ثمر رسانده و پس از پله رکورددار گلزنی ملی در برزیل است. او در سن ۱۷ سالگی با تیم ملی برزیل به قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۴ رسید و از جوان‌ترین بازیکنانی است که به این افتخار دست یافته‌اند. رونالدو در جام جهانی ۱۹۹۸ بهترین بازیکن این جام شد و در صعود برزیل به فینال تأثیر زیادی داشت.

او در جام‌جهانی ۲۰۰۲ نیز ضمن آقای گلی جام جهانی، در کنار رونالدینیو و ریوالدو یکی از بازیکنان کلیدی برزیل در قهرمانی این جام بود. در کوپا آمریکا ۱۹۹۷ او بهترین بازیکن تورنمنت و در کوپا آمریکا ۱۹۹۹ آقای گل شد. رونالدو در سال ۲۰۰۷ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر تاریخ فوتبال انتخاب شد و نام وی در فیفا ۱۰۰ (لیست برترین بازیکنان ادوار فوتبال به انتخاب پله) جای گرفته‌است.

رونالدو پس از تکرار مصدومیت، در سال ۲۰۱۱ برای همیشه از فوتبال کناره‌گیری کرد و بازنشسته شد. او مدتی سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد و نیز سفیر فیفا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. وی هم‌اکنون مالک ۵۱ درصد سهام رئال وایادولید و رئیس این باشگاه اسپانیایی است.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *