بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به بهانه دربی منچستر ؛ مروری بر دیدار های سیتی – یونایتد + فیلم

مروری بر 10 دیدار اخیر سیتی برابر یونایتد

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷


در روزهایی که هردو تیم شهر منچستر شرایط خوبی دارند، دربی این شهر برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، دربی این شهر بین منچسترسیتی و منچستریونایتد برگزار خواهد شد. این دیدار از هفته نهم لیگ برتر انگلیس با توجه به شرایط خوب دو تیم قبل از فیفادی، «دربی تخریب» نامیده شده، چرا که شکست به منزله سقوط موقت یکی از دو تیم خواهد بود.

منچسترسیتی؛ بازگشت به جایگاه همیشگی
با وجود این که منچسترسیتی در آستانه برگزاری هفته نهم صدرنشین نیست، ولی عملکرد تیم گواردیولا قابل قبول بوده و بدون باخت پیش رفته‌اند. حتی در چنین جایگاهی و پایین‌تر از آرسنال هم سیتی شانس اول قهرمانی به شمار می‌رود. تیمی که با حضور ستاره‌ای مثل هالند جذاب‌تر و خطرناک‌تر هم شده. با این وجود گواردیولا می‌داند که حتی در بهترین روزها هم برخی اوقات در دربی منچستر ناکام بوده و حالا که رقیب آماده است، این بازی سخت‌تر هم خواهد شد. فراموش نکنید این نخستین بازی سیتی با تیم‌های بیگ‌سیکس است و آمادگی تیم پپ را باید در همین میادین سنجید.

منچستریونایتد؛ تکمیل کامبک
خوش‌بین‌ترین هوادار منچستریونایتد هم تصور نمی‌کرد که بعد از ۲ باخت مقابل برایتون و برنتفورد، شیاطین‌سرخ مقابل تیم‌هایی مثل لیورپول و آرسنال پیروز شوند و به ۴ برد متوالی برسند. حالا تن‌هاخ برای خودش اعتباری در تئاتر رؤیاها دست و پا کرده و هواداران به او اطمینان دارند. با این حال راه طولانی برای بیرون رفتن منچستریونایتد از شرایط بد چند سال اخیر در پیش است و کسب ۴ برد نمی‌تواند چیزی را برای آن‌ها تضمین کند. در ماه اکتبر علاوه بر دربی، ۲ بازی دیگر مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس (تاتنهام و چلسی) در پیش است و اگر یونایتد در این بازی‌ها هم نتایج خوبی بگیرد می‌تواند خودش را به‌عنوان یک مدعی مطرح کند.

آخرین بازی
دیدار برگشت منچسترسیتی و منچستریونایتد در فصل گذشته، ششم مارس ۲۰۲۲ برگزار شد که سیتیزن‌ها آن بازی را ۴-۱ بردند. دبروینه (۲ مرتبه) و محرز (۲ مرتبه) برای سیتی و سانچو برای یونایتد گل زدند.

آمار بازی
۱۸۷) دربی منچستر ۱۸۷ مرتبه برگزار شده که سیتی برنده ۵۷ بازی بوده، یونایتد ۷۷ بازی را برده و ۵۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵۰) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، ۵۰ دربی منچستر برگزار شده که شیاطین‌سرخ ۲۴ بازی را برده‌اند و در ۱۷ بازی سیتیزن‌ها پیروز شده‌اند. ۹ بازی بین این دو تیم همشهری با تساوی پایان یافته.
۲) منچسترسیتی در ۷ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد فقط ۲ برنده شده است. ۴ مرتبه منچستریونایتد در اتحاد برنده شده و یک بازی مساوی شده است.
۳) در دیدار گذشته در ورزشگاه اتحاد در حالی سیتی مقابل یونایتد پیروز شد که پیش از آن ۳ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها را در خانه مقابل همشهری‌اش باخته بود.
۲) پپ گواردیولا در دوران حضورش در لیگ برتر ۲ بازی را از منچستریونایتد برده، ۳ مرتبه شکست خورده و در یک بازی به تساوی رسیده.
۴) تا دیدار گذشته در ۴ دربی متوالی در تمامی رقابت‌ها، تیم میزبان موفق نشده بود دروازه حریفش را باز کند.
۰) منچسترسیتی تا پایان بازی هفتم همراه تاتنهام تیم‌های بدون شکست لیگ برتر انگلیس بوده‌اند.
۴) منچستریونایتد در حالی با ۴ برد متوالی به استقبال دربی می‌رود که فصل قبل بیش از ۳ برد متوالی نداشت. آخرین مرتبه‌ای که شیاطین‌سرخ ۴ بازی متوالی را در لیگ برتر بردند به آوریل ۲۰۲۱ برمی‌گردد که بردهای متوالی‌شان به عدد ۵ هم رسید.

مصدومان و محرومان
جان استونز و کالوین فیلیپس به طور قطعی نمی‌توانند منچسترسیتی را در دربی همراهی کنند. آیمریک لاپورت هم احتمالاً به این بازی نخواهد رسید. هری مگوایر غایب قطعی شیاطین‌سرخ در دربی منچستر است. دیگر مصدومان منچستریونایتد هم مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال، دونی فان‌دی‌بیک، مارتین دوبراوکا و آرون وان‌بیساکا هستند که شاید به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، سیلوا، فودن و هالند
منچستریونایتد: دخئا، دالو، واران، مارتینس، مالاسیا، فرناندش، مک‌تامینی، اریکسن، آنتونی، سانچو و رشفورد


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *