بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خلاصه بازی ؛ گل گهر 1 – 2 استقلال ؛ شکست ژنرال مقابل ساپینتو به سود پرسپولیس + سند

گل گهر 1 - استقلال 2 ؛ گل لحظه آخری کوین یامگا کار را برای ریکاردو ساپینتو در آورد

نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۳


از سری دیدار های هفته هفتم لیگ برتر استقلال به مصاف گل گهر سیرجان رفت که این دیدار با نتیجه دو بر یک به نفع شاگردان ساپینتو به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استادیوم قاسم سلیمانی سیرجان میزبان یکی از دیدارهای حساس هفته هفتم لیگ برتر است. جایی که استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این ورزشگاه، به مصاف گل گهر پرمهره ای می رود که به دنبال استفاده حداکثری از فرصت میزبانی است.

شاگردان ریکاردو ساپینتو پس از پشت سر گذاشتن دیدار با نساجی که با نمایش فوق العاده ای از سوی آبی پوشان همراه شد، امروز کار سختی را برابر تیم امیر قلعه نویی دارند. فصل گذشته و در تقابل 2 تیم در این استادیوم، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما به دلیل استفاده سیرجانی ها از بازیکن غیرمجاز، این دیدار با رأی کمیته انضباطی سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد.

حالا و در شرایطی که استقلال در 6 هفته نخست یازده امتیاز گردآوری کرده، آنها به دنبال غلبه بر میزبان قدرتمند خود هستند تا جای این تیم را در رتبه دوم جدول رده بندی بگیرند. اگر پیروزی احتمالی استقلال با اختلاف سه گل باشد، این تیم می تواند حتی به صورت موقت به صدر جدول نیز صعود کند.

در سمت مقابل نیز گل گهر با امیر قلعه نویی و ستاره های مطرحی قرار دارد. تیم آنها فصل را بسیار خوب آغاز کرده و در پانزده هفته گذشته شکستی را متحمل نشده اند. نکته جالب اینکه آخرین باخت گل گهر و قلعه نویی به بازی برگشت مقابل همین استقلال برمیگردد که شاگردان مجیدی توانستند با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسند.

بازی از هفته هفتم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر
شنبه: 09/07/1401 ؛ ساعت: 18:30
ورزشگاه: قاسم سلیمانی سیرجان /  بدون تماشاگر
گروه داوری: امیر عرب براقی / کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر ؛ داور چهارم: احمد محمدی / ناظر: ایرج نظری

ترکیب گل‌گهر:
محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علیرضا آرتا، شکاری، تبریزی، مهدی تیکدری، شایان مصلح، خدابنده‌لو، کی‌روش استنلی، اریک بایناما
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، پیمان بابائی و مهدی قایدی
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

⚽️ شرح گل:

گل‌گهر صفر – استقلال یک: (دقیقه 29: محمد محبی): استقلالی ها با یک توپ گیری از پشت محوطه جریمه خودی، یک ضدحمله تند و تیز را تشکیل دادند. پاس در عرض محبی به بابایی رسید و این بازیکن از سمت راست به حرکت درآمد و با پاسی تند و تیز و عرضی به دهانه دروازه، محبی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن نیز مقابل دروازه، به راحتی گل نخست استقلال را به ثمر رساند.

گل‌گهر یک – استقلال یک: (دقیقه 54: مهدی تیکدری نژاد): حرکت خوب بازیکنان گل گهر و پاس شکاری، در سمت راست به تیکدری نژاد رسید و شوت محکم این بازیکن را حسینی بد دفع کرد و در شرایطی که توپ ارتفاع گرفته بود، وارد دروازه شد.

گل‌گهر یک – استقلال 2: (دقیقه 90+8: کوین یامگا): روی یک ارسال درون محوطه جریمه، امین قاسمی نژاد با ضربه ای قیچی برگردان، روی صالح حردانی مرتکب خطا شد و عرب براقی نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت فروزان به گل تبدیل کرد.

⏱لحظات حساس:

دقیقه 6: حرکت تیکدری نژاد از راست با ارسال این بازیکن به روی دروازه همراه شد که حسینی این توپ خطرناک را دفع کرد ولی پیش از آن، توپ به بیرون رفته بود.

دقیقه 17: شوت اریک بانیاما از پشت محوطه جریمه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 32: حرکت خوب یامگا از راست و ارسال زمینی او در محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که شوت این بازیکن به آسمان زده شد.

دقیقه 41: قایدی توانست روی اشتباه بازیکنان گل گهر توپ گیری کند و ضربه اش را از پشت محوطه جریمه زد که توپ او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 48: در شروع نیمه دوم، گل گهر فرصتی دقیقا مشابه با گل استقلال به دست آورد که ارسال تیکدری از راست را مدافعین دور کردند.

دقیقه 49: ارسال بازیکنان گل گهر از سمت چپ به روی دروازه، با اشتباه سیدحسین حسینی همراه شد که در نهایت و پس از چند رفت و برگشت، یامگا توپ را دور کرد.

دقیقه 82: استقلال روی یک توپ گیری صاحب موقعیت شد که شوت کم جان مهری را فروزان به راحتی مهار کرد.

دقیقه 90+1: ارسال خطرناک حردانی به روی دروازه را مدافع گل گهر راهی کرنر کرد.

🔴حاشیه:

* امین قاسمی نژاد بازیکن فصل گذشته استقلال که اکنون در تیم گل گهر توپ می‌زند، پیش از شروع بازی با عارف غلامی، یامگا و مهدی‌پور عکس یادگاری گرفت.

* ریکاردو ساپینتو پیش از شروع بازی با حضور در زمین، شرایط و کیفیت چمن را بررسی کرد.

* عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی استقلال که تاکنون فرصت بازی برای استقلال را پیدا نکرده بود امروز برای اولین بار در لیست آبی‌ها قرار دارد و روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

* سیاوش یزدانی، علیرضا رضایی، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، امیرعلی صادقی، امید حامدی فر و محمدحسین زواری غایبان استقلال در این دیدار هستند.

* هنگام ورود بازیکنان به زمین، بیژن طاهری سرپرست استقلال برای دقایقی به صورت اختصاصی با محمد حسین مرادمند صحبت کرد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *