بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام اسطوره پرسپولیس برای فوق ستاره تیم ملی فوتبال ایران

مهدی واعظی : حسین حسینی خوب بود ولی گلر اصلی تیم ملی علیرضا بیرانوند است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۲
مهدی واعظی پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

مهدی واعظی پیشکسوت پرسپولیس گفت : با وجود اینکه چند گلر خوب و آماده در تیم ملی داریم به نظرم در جام جهانی تجربه ملی خیلی مهم است و برای همین به نظرم خود بیرانوند باید گلر اصلی در مسابقات باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی واعظی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص دیدار روز گذشته ایران مقابل سنگال اظهار داشت:

من دقایق اولیه بازی را از دست دادم ولی با توجه به آنچه که خصوصاً در نیمه دوم دیدم طبق روال معمول اردوهای این چنینی بازی‌های دوم و بازی‌هایی که چند روز از شروع اردو می‌گذرد با مشکلات بدنی از سوی بازیکنان همراه می‌شود و این موردی است که در بازی روز گذشته دیدیم و بازیکنان تحت فشار اردوی احتمال سختی که در جریان بود با افت بدنی مواجه شده بودند که این با توجه به نزدیک بودن جام جهانی طبیعی است و امیدوارم برای مسابقات به مرز آمادگی برسند.

وی افزود:

مشکل دیگری که در تیم وجود داشت کمی لجام گسیختگی و بی نظمی در سازماندهی دفاعی تیم بود که بخش عمده‌ای از آن مربوط به تغییر نفرات بود که صورت گرفته بود. نبود بیرانوند در دروازه و همینطور شجاع خلیل زاده، هماهنگی ایجاد شده بین سه ضلعی گلر و دو مدافع میانی که از ارکان اصلی ساختار دفاعی یک تیم است به هم خورده بود و این طبیعی است و بخشی از آن هم تغییر تفکرات تیم ملی با توجه به رفتن اسکوچیچ و آمدن کی‌روش است و مدتی زمان می‌برد تا ساختار دفاعی جدید تر تفکر بازیکنان شکل بگیرد.

گلر پیشین تیم ملی در مورد عملکرد حسینی در بازی با سنگال توضیح داد:

من عملکرد خوبی از حسینی دیدم و روی موقعیت‌هایی که ایجاد شد واکنش های به موقع داشت. او نشان داد شرایط روحی و انگیزشی مناسبی دارد و از لحاظ بدنی هم آماده است و این پوئن مثبتی برای او بود و چند موقعیت خوب از حریف گرفت. با وجود عملکرد خوب حسینی و خوشحالی بابت اینکه چند گلر خوب و آماده در تیم ملی داریم به نظرم در جام جهانی تجربه ملی خیلی مهم است و برای همین به نظرم خود بیرانوند باید گلر اصلی در مسابقات باشد. هم بحث تجربه مطرح است و هم هماهنگی که با زوج کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده دارد خیلی به نظم و سازماندهی دفاعی ما کمک می‌کند.

واعظی در مورد عملکرد کی‌روش از زمان بازگشتش به نیمکت تیم ملی عنوان کرد:

یک اتفاق مثبتی که در مورد کی‌روش دیدم کنار زدن اختلافات و مسائل شخصی بود و روحیه تیمی را به ما برگرداند. من فکر می‌کردم اگر کی‌روش بیاید چند بازیکن به دلیل مسائلی دعوت نخواهند شد و برای مثال شجاع خلیل زاده را نام می‌برم که یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال ایران است و حیف بود اگر به خاطر اختلافات شخصی دعوت نمی‌شد ولی کی‌روش نشان داد تمرکز و هدفش فقط موفقیت تیم است و مسائل شخصی را وارد تیم نمی‌کند و همین باعث می‌شود همبستگی و روحیه تیمی که شاید کمی در تیم ملی کمرنگ شده بود و صحبت‌هایی از دودستگی که صورت گرفته بود و البته من قبول ندارم و فقط کمی دلخوری شاید صورت گرفته بود هم حل می‌شود و یک تیم یک دست و یک دل و یک هدف در جام جهانی خواهیم دید.

وی در مورد اشتباه پورعلی گنجی و باز کردن دروازه ایران هم گفت:

اتفاقات این چنینی در فوتبال همیشه رخ می‌دهد و حتی بزرگترین مدافعان دنیا هم ممکن است تحت شرایطی چنین اشتباهی مرتکب شوند. مهم‌تر از این موضوع این است که یک بازیکن بعد از اشتباهات این چنینی بتواند خودش را از لحاظ روحی ریکاوری کند و سریع به بازی برگردد تا اشتباهات بعدی صورت نگیرد. من بعد از گل پورعلی گنجی را دیدم که نشسته و دارد حسرت می‌خورد و انتظار این واکنش را از او نداشتم. بازیکن با تجربه ای مثل او که میادین بزرگ زیادی دیده نباید تحت تاثیر چنین جریانی قرار بگیرد و باید روحیه خودش را حفظ کند چرا که اگر روحیه بازیکن خراب شود علاوه بر آن اشتباه، ادامه بازی را هم از دست می‌دهد. به نظرم پور علی گنجی در کل به جز اشتباهی که کرد در مجموع بازی عملکرد قابل قبولی داشت.

گلر پیشین تیم ملی در مورد اینکه تیم ملی در دو بازی سخت تنها یک گل دریافت کرد هم خاطرنشان کرد:

سازماندهی دفاعی منسجم در تیم هایی مثل ایران که بازی‌های بزرگی در پیش دارند فاکتور بسیار مهمی است. ما باید واقع بین باشیم که جلوی تیم های پرمهره بهترین روشمان این است که سازماندهی دفاعی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم مسیرهای نفوذ حریفان را مسدود کنیم و در درجه دوم روی تک موقعیت‌ها هوشیار باشیم و بتوانیم به گل برسیم و در این دو بازی نشان دادیم چنین روحیه‌ای در تیم در جریان است و فقط کمی هماهنگی با تفکرات کی‌روش باید بیشتر شود. همین که در دو بازی مهم توانستیم تیم های پرمهره را کنترل کنیم و مهاجمان بزرگی مثل سوارز و سادیو مانه را زمین گیر کردیم یعنی پتانسیل این را داریم که مقابل تیم‌های بزرگ عملکرد قابل قبولی به نمایش بگذاریم. با وجود همه ضعف هایی که عنوان شد در دو بازی فقط یک گل دریافت کردیم که آن هم روی اشتباه بازیکن خودی بود و این آمار و عملکرد مثبتی است.

مهدی واعظی در پایان در مورد اینکه با توجه به نتایج ضعیف رقبای ایران در مسابقاتی که در حال حاضر برگزار می‌شود، می‌توانیم امیدوار به کسب نتایج خوب در جام جهانی باشیم یا نه، عنوان کرد:

امیدوار بودن که همیشه خوب است و باید امیدوار باشیم ولی دلیل امیدواری ما نباید نتایج اخیر آمریکا و ولز و انگلیس باشد. در دیدارهای تدارکاتی یا مسابقات جام ملت‌ها که حکم همان بازی تدارکاتی را برای تیم های اروپایی دارد نمی‌توان خیلی به وضعیت تیم‌ها استناد کرد. تیم‌ها دوره آماده سازی خود را سپری می‌کنند و ممکن است به دنبال امتحان کردن شیوه های مختلف باشند و به اندازه جام جهانی این دیدارها قطعاً برایشان جدی نیست و نباید اینطور حساب کنیم که اگر انگلیس امروز باخت یعنی شرایط بدی دارد و با این تفکر بخواهیم وارد شویم در جام جهانی بدجور غافلگیر خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *