بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سوپر گل کاپیتان مجارستان ؛ در حد پوشکاش + عکس

گل زیبای آدام ژالای در دیدار مجارستان و آلمان

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۶
تیم ملی مجارستان

کاپیتان تیم ملی مجارستان با زدن یک سوپرگل به آلمان هم سه امتیاز را برای تیمش گرفت و هم برای جایزه پوشکاش نامزد شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کاپیتان تیم ملی مجارستان با زدن یک سوپرگل به تیم ملی آلمان هم سه امتیاز را برای تیمش گرفت و هم برای جایزه پوشکاش نامزد شد.

به گزارش پارس فوتبال، تیم ملی مجارستان در ادامه شگفتی سازی های خود در گروه مرگ لیگ ملت‌ها، شب گذشته دست به کار بزرگی زد و با یک گل آلمان را شکست داد. این تیم که پیش از این انگلیس را دو بار (4-0 و 1-0) شکست داده و یک شکست (ایتالیا) و یک مساوی (آلمان) داشت، در تقابل برگشت مقابل ژرمن ها با تک گل زیبای کاپیتان خود به پیروزی رسید تا در حضور بزرگان اروپا، صدر گروه را مال خود کند.

تک گل مجارستان در بازی شب گذشته، به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسید؛ گلی که شاید حتی در بین کاندیداهای گل سال هم قرار بگیرد که اگر این گونه شود اتفاق جالبی را شاهد خواهیم بود چرا که برای اولین بار یک بازیکن مجارستانی، جایزه ای را به خود اختصاص خواهد داد که به نام فرانس پوشکاش، ستاره افسانه ای فوتبال مجارستان نهاده شده است.

تنها 17 دقیقه از بازی گذشته بود که مجارستان به گل رسید. در این دقیقه از بازی آنها صاحب یک ضربه کرنر از سمت چپ شدند؛ ارسال زمینی دومینیک سوبوسلای روی این کرنر را آدام ژالای در تیر یک، با ضربه ای چشم نواز روانه دروازه ترشتگن کرد؛ او در حالی که پشت به دروازه بود، همزمان چرخید و با بغل پا به توپ ضربه زد؛ توپ طی این ضربه، در حالی که مدافعان و دروازه‌بان حریف فقط یک تماشاگر بودند، در قعر دروازه جای گرفت تا مجارستان با همین یک گل پیروز بازی شود.

حالا مجارها امیدوارند نام ژالای را در بین نامزدهای دریافت جایزه پوشکاش سال آینده ببینند؛ اتفاقی که تنها یک بار برای آنها (2019) رخ داد ولی در نهایت به حضور در جمع نامزدهای نهایی و کسب جایزه نیانجامید. تا مراسم سال بعد هنوز زمان زیادی باقی مانده و باید دید تا آن موقع چه گل‌های زیبایی رقیب گل کاپیتان مجارستان می شود. ژالای در حال حاضر با 26 گل، بهترین گلزن ملی مجارستان در قرن بیست و یکم است؛ فرانس پوشکاش با 84 گل، بهترین گلزن تاریخ ملی مجارستان است و جایزه بهترین گل سال نیز زمانی به نام او نهاده شد که هنوز علی دایی رکوردش را جابجا نکرده بود.

تیم ملی مجارستان

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *