بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سیستم تیم ملی در اولین بازی پس از بازگشت کی روش چه خواهد بود؟

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۳
تیم ملی با کی روش

تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش اولین بازی را در برابر اروگوئه و در استادیوم تیم دسته دومی سنت پولین برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش اولین بازی را در برابر اروگوئه و در استادیوم تیم دسته دومی سنت پولین برگزار خواهد کرد.

به گزارش پارس فوتبال، این بازی اگر چه دوستانه است اما نتیجه آن برای هر دو تیم حائز اهمیت است. اروگوئه برای تجربه بازی با یک تیم آسیایی روی برگزاری این بازی تاکید داشت و در ایران برخی منتظرند با تماشای این بازی و نتیجه آن، به دلیل برکناری اسکوچیچ و هم‌چنین جذب کارلوس کی‌روش پی ببرند. هر چند در نشست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای اتخاذ این تصمیم بیشتر به مسایل مدیریتی اشاره شده تا مسایل فنی و اشاره شد که حاشیه‌های به‌وجود آمده پیرامون تیم ملی در ماه‌های اخیر بیشتر به این خاطر بود که اسکوچیچ نتوانست تیم را به خوبی مدیریت کند.

24 ساعت تا زمان بازی تیم ملی در برابر اروگوئه؛ تیم ملی با کدام شیوه به میدان خواهد آمد؟ کدام نفرات در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت؟ کارلوس کی‌روش با همان تاکتیک قدیمی بازی خواهد کرد و یا ایده‌های جدیدی را به شیوه بازی تیم ملی اضافه می‌کند؟ به خصوص که با تاکتیک سال‌ها پیش تنها موفق به یکی دو نمایش خوب در برابر تیم‌های بزرگ شدیم؛ اما از صعود در جام جهانی و قهرمانی در جام ملت‌ها خبری نشد!

1-3-2-4 یا 2-4-4؟

البته که یک‌سری تصمیمات کارلوس کی‌روش قابل حدس است. خصوصا که چند روز پیش از حضور دوباره در اردوی تیم ملی گفت جام جهانی جای باتجربه‌هاست و طبیعی است در بازی‌های دوستانه هم تلاش کند نفرات باتجربه تیم را به هماهنگی و هارمونی لازم برساند و در نهایت نفرات جایگزین آنها را پیدا کند. از سویی باید گفت بازی با اروگوئه بازی سنگین‌تری به نسبت بازی با سنگال خواهد بود و تاکید کارلوس کی‌روش در این بازی روی نفرات اصلی بیشتر خواهد بود.

بر همین اساس پیش بینی می‌شود در بازی با اروگوئه علیرضا بیرانوند در درون دروازه تیم ملی قرار بگیرد. بازیِ زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی محتمل‌تر است؛ به این‌خاطر که این دو هماهنگی خوبی با هم دارند و از سویی با هم، هم‌باشگاهی هستند. البته که آزمایش مرتضی پورعلی گنجی هم در این پست محتمل است. در سمت راست بدون‌شک رامین رضاییان گزینه اصلی کارلوس کی‌روش برای بازی خواهد بود. هر چند دست سرمربی تیم ملی در این پست باز است و می‌تواند از صادق محرمی و صالح حردانی هم استفاده کند. در سمت چپ هم کفه ترازو به سود احسان حاج صفی سنگین‌تر است.در این پست، تیم ملی ابوالفضل جلالی، امید نورافکن و میلاد محمدی را هم دارد. اگر سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد در این بازی با سیستم 1-3-2-4 بازی کند و به دلیل غیبت احمد نورالهی در تمرینات پیش از بازی، احسان حاج صفی گزینه بازی در کنار سعید عزت الهی در پست هافبک دفاعی شود؛ آنوقت از بین سه بازیکن نامبرده یکی در پست دفاع چپ به میدان خواهد آمد که پیش بینی می‌شود شانس بازی میلاد محمدی بیشتر باشد.

در صورتی‌که کارلوس کی‌روش تصمیم بگیرد در کنار سعید عزت الهی از هافبک دیگری بهره ببرد؛ امید ابراهیمی می‌تواند در این پست ایفای نقش کند؛ ضمن اینکه ممکن است آمادگی احمد نورالهی، کارلوس کی‌روش را مجاب به استفاده از این بازیکن کند.

در پست 1-3-2-4 پیش بینی می‌شود سامان قدوس بهترین گزینه برای بازی در پست شماره 10 باشد. در این‌صورت علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون سه مهاجم تیم ملی در این بازی خواهند بود. با این توضیح که از بین سردار آزمون و مهدی طارمی یکی در نوک به میدان خواهد رفت. این احتمال هم وجود دارد از بین سردار آزمون و مهدی طارمی یکی بازی کند؛ آنوقت علی قلی‌زاده، مهدی ترابی و … شانس بازی در پست وینگر را خواهند داشت.

در صورتی‌که کارلوس کی‌روش تصمیم بگیرد با شیوه 2-4-4 بازی کند طبیعتا مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله به میدان می‌آیند و تیم ملی با دو هافبک مرکزی و دو هافبک کناری بازی خواهد کرد.

این‌ها همه بر اساس حدس و گمان است و در 24 ساعت آینده همه معادلات حل خواهد شد. آنچه که می‌توان پیش‌بینی کرد؛ تیم ملی با ترکیب اصلی و برای نتیجه به میدان خواهد آمد. البته ممکن است آزمون و خطاها در این بازی و دیدار با سنگال، کارلوس کی‌روش را به ایده‌های جدید برساند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *