بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رونمایی از قانون جدید فیفا برای 32 تیم جام جهانی ؛ لیست های اولیه و نهایی

اعلام لیست اولیه 55 نفره تیم های جام جهانی برای فیفا حداکثر تا 29 مهرماه

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۲
جام جهانی 2022

فیفا دستورالعمل نهایی برای اعلام لیست تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 را در خروجی وب‌سایت خود قرار داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فیفا دستورالعمل نهایی برای اعلام لیست تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 را در خروجی وب‌سایت خود قرار داد.

به گزارش پارس فوتبال، کمتر از دو ماه تا آغاز جام جهانی 2022 قطر باقی مانده و تیم‌ ملی ایران نیز همچون سایر تیمهای حاضر در این رقابت‌ها، آخرین فیفادی خود پیش از اردوی نهایی جام جهانی را پشت سر می‌گذارد و حالا فیفا در دستورالعملی سه صفحه‌ای، فرآیند اعلام لیست نهایی برای حضور در جام جهانی را به فدراسیون‌های عضو ابلاغ کرده است.

بر اساس این لیست دو مرحله برای اعلام اسامی نهایی 32 تیم حاضر در جام جهانی وجود دارد. ابتدا روز 29 مهر ماه هر تیم باید لیست اولیه خود متشکل از 35 تا 55 بازیکن را اعلام کند و این لیستی است که در نهایت فهرست نهایی از آن گلچین خواهد شد و هیچ فردی خارج از این لیست نمی‌تواند در جام جهانی حاضر شود.

به عبارتی کارلوس کی‌ روش احتمالا پس از هفته دهم لیگ برتر خلیج فارس، باید اسامی 55 نفره تیمش برای حضور در جام جهانی را اعلام کند. این در حالی است که او از زمان ورود به ایران 24 بازیکن شاغل در لیگ برتر و 16 لژیونر را در اردو قرار داد تا به این ترتیب 40 بازیکن لیست او تاحدودی مشخص باشند و حالا باید دید سرمربی پرتغالی تیم‌ملی 15 عضو جدید را هم در لیست قرار خواهد داد یا خیر؟

نکته مهم اینکه فیفا در دستورالعمل خود تاکید کرده که این لیست از سوی فدراسیون جهانی فوتبال علنی نخواهد شد و به این ترتیب احتمالا فدراسیون فوتبال ایران نیز این لیست 35 تا 55 نفره را اعلام عمومی نخواهد کرد اما باتوجه به شواهد غیررسمی، باید منتظر انتشار لیست غیررسمی در 29 مهرماه بود؛ زمانی که هنوز یک ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده است.

فیفا از این رو از تیمهای حاضر در جام جهانی خواسته که لیست اولیه را اعلام کنند تا امکان رجیستر کردن آنها وجود داشته باشد. فیفا همچنین اعلام کرده:

تغییرات در لیست انتشار بازیکنان و لیست موقت مقامات فقط در موارد استثنایی انجام می شود و منوط به تایید فیفا است.

با این حال تغییر عمده در لیست نهایی، افزایش سه سهمیه برای تیمهای حاضر در جام جهانی است؛ بر اساس آنچه در دستورالعمل فیفا آمده، 24 آبان زمانی است که باید آخرین فهرست برای حضور در جام جهانی اعلام شود که این لیست امکان حضور 23 تا 26 بازیکن را در خود دارد.

به عبارتی از لیست 55 نفره اولیه، حداقل 29 بازیکن خط خواهند خورد تا لیست نهایی در اختیار فیفا قرار بگیرد؛ البته استفاده از سه سهمیه اضافه، اختیاری است و تیمها می‌توانند 23 بازیکن را در لیست نهایی قرار بدهند.

همچنین در صورت استفاده از 23 بازیکن، شماره پیراهن آنها باید بازه بین یک تا بیست و سه باشد که در این فهرست، شماره یک برای دروازه‌بان رزرو شده است. در صورت استفاده از 24، 25 یا 26 بازیکن، استفاده از این شماره پیراهن‌ها نیز آزاد خواهد بود.

فهرست نهایی 27 نفر از مقامات (که یکی از آنها باید پزشک باشد) نیز باید ارائه شود. فیفا تاکید کرده: «لطفا توجه داشته باشید که فقط این مسئولان تیم می توانند روی نیمکت بنشینند.»

به این ترتیب دو تاریخ سرنوشت‌ساز برای لیست تیم ملی ایران 29 مهر و 24 آبان خواهد بود که در اولی لیست مقدماتی اعلام خواهد شد و در دومی، فهرست نهایی گلچین شده از لیست اولیه، به صورت علنی در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *