بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برخی از گوشی‌های شیائومی دارای نقص‌های امنیتی جدی هستند

خرید گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی از مقداد آی تی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۹
برخی از گوشی های شیائومی دارای نقص‌های امنیتی جدی هستند

نقصی که در برخی از گوشی های شیائومی کشف شده است، می‌تواند برای کاربران هزینه‌ای سنگین به همراه داشته باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نقصی که در برخی از گوشی های شیائومی کشف شده است، می‌تواند برای کاربران هزینه‌ای سنگین به همراه داشته باشد. کارشناسان امنیت سایبری که در گروه چک‌پوینت فعالیت می‌کنند، متوجه نقصی در مکانیسم پرداخت موبایلی دستگاه‌ها شدند که عاملان تهدید می‌توانستند از آن برای امضای پرداخت‌های جعلی استفاده کنند و اساسا پول مردم را به سرقت ببرند. بنابراین، گوشی شیائومی می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه مالی برای دارندگانش شود. ماکاویو محقق امنیتی چک‌پوینت در این رابطه می‌گوید: «ما مجموعه‌ای از نقوص امنیتی را کشف کردیم که می‌توانند بسته‌های پرداخت را جعل کرده یا سیستم پرداخت را مستقیما از یک برنامه اندروید غیرمجاز غیرفعال کنند».

او می‌گوید که با هک شدن WeChat Pay یک اثبات کامل مفهومی هم برای این منظور پیاده‌سازی شده است. طبق گزارشی که CPR ارائه کرده است، این نقص در محیط معتمد شیائومی، به‌عنوان ابزاری که اطلاعات حساس مانند رمز عبور یا کلیدهای امنیتی را ذخیره و مدیریت می‌کند، پیدا شده است. دو راه هم برای دزدیدن پول نقد مردم وجود داشته است که یکی از آن‌ها با نصب بد افزارها بوده و دیگری هم دزدی و دستکاری آشکار خود دستگاه است. این مشکلات سبب شده است که گوشی شیائومی از نظر امنیتی مورد شک کاربران زیادی مواجه شود و این کمپانی چینی باید سریعا از پچ‌های امنیتی استفاده کند.

رفع مشکلات امنیتی گوشی شیائومی

در وهله اول، بدافزارها کلیدها را استخراج می‌کرد و بسته‌های پرداخت جعلی هم برای سرقت پول ارسال می‌شد. در مورد دوم، مهاجم باید گوشی هوشمند را روت کرده و محیط اعتماد گوشی شیائومی را داون‌گرید کند. سپس کدی برای ایجاد یک بسته پرداخت جعلی بدون برنامه اجرا می‌شود. با این حال، هر دو مورد، در نقطه پایانی باید روی پردازنده‌های مدیاتک اجرا شوند. پس از پیدا شدن این نقص، CPR به شیائومی اطلاع داد که به نظر می‌رسد برای رفع این مشکل سریع کار کرده است. آن‌ها می‌گویند: «ما فورا یافته‌های خود را به شیائومی ارائه داده و آن‌ها هم به سرعت در حال کار برای رفع مشکل هستند».

در این پیام آمده است: «پیام ما به عموم این است که دائما اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند شما به آخرین نسخه ارائه شده توسط سازنده به‌روزرسانی شده است. اگر حتی پرداخت‌های موبایلی امن نباشند، پس به چه چیزی باید در گوشی شیائومی اعتماد کنیم؟». به نظر می‌رسد که سیستم‌های پرداخت موبایلی مرز بزرگ بعدی باشد که در حوزه امنیت به آن توجه می‌شود. طبق آمار منتشر شده از فورتون، انتظار داریم که این بازار در سال ۲۰۲۸ به ۱۱.۸۳ تریلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه مرکب آن هم به ۲۹.۱ درصد برسد. این روند همچنین سبب می‌شود که این موضوع به یک هدف اصلی برای مجرمین سایبری تبدیل شود.

برخی از گوشی های شیائومی دارای نقص‌های امنیتی جدی هستند

امنیت کامل در پرداخت‌ها با خرید گوشی سامسونگ

خرید گوشی سامسونگ یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید برای رهایی از این مشکلات داشته باشید. البته سیستم‌های پرداختی با موبایل تحت پلتفرم‌های یاد شده بیشتر در خارج از کشور روی می‌دهند و شاید چندان در ایران با این مشکل مواجه نباشیم. اما در کل، گوشی‌های سامسونگ می‌توانند سیستم پرداخت مناسبی را حتی در حوزه کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و موارد مشابه برای شما فراهم کنند و می‌توانید به این مورد اعتماد کامل داشته باشید. گوشی‌های سامسونگ در تنوع بالایی روانه بازار شده‌اند و می‌توانید بر حسب نیاز به سراغ‌شان بروید. این نیاز می‌تواند در حوزه کاری، دانشگاهی یا سرگرمی باشد.

بیاد داشته باشید که گوشی‌های سری A هم‌اکنون با تنوع بالایی در بازار ارائه می‌شوند و هر کدام از زبان طراحی سامسونگ در کنار مشخصات فنی عالی تبعیت می‌کنند. گوشی‌های این سری زیبا بوده و از ماژول دوربین فوق‌العاده خوبی هم پشتیبانی می‌کنند. یک نکته مهم دیگر در زمینه استفاده از تراشه‌های قدرتمند اگزینوس و اسنپ دراگون است که هم راستا با گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی بوده و این برند به خوبی می‌داند که بازار به سمت کاهش قیمت و ارائه مشخصات فنی بالاتر حرکت می‌کند و این برند هم باید با قیمت گوشی هواوی و گوشی شیائومی نبرد داشته باشد.

قیمت گوشی هواوی و شیائومی در بازار رقابتی

می‌دانیم که شیائومی و سپس هواوی از همان ابتدا به‌عنوان برندهای چینی با قیمتی پایین‌تر از رقبایی مانند سامسونگ و اپل در بازار شناخته شده و به سهم بسیار بزرگی هم دست پیدا کنند. قیمت گوشی هواوی به واسطه تحریم از سوی آمریکا و عدم ارائه سرویس‌های گوگل برای آن، تقریبا تاثیر خود را از دست داده و شاهد از دست رفتن قدرت و سهم این گوشی‌ها در بازار جهانی بودیم. این فرصت بعدها برای اپل و شیائومی فراهم شد که سهم این برند را در بازار چین و اروپا به دست گیرند. گوشی شیائومی هم در نهایت در کنار اپل و سامسونگ تبدیل به پرفروش‌ترین برند در زمینه گوشی‌های هوشمند شد.

قیمت گوشی هواوی هنوز هم با توجه به امکاناتی که در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد، مناسب است و می‌توانید به خرید آن‌ها فکر کنید. گوشی شیائومی هم در سری‌های پایین‌رده و میان‌رده بسیار خوش می‌درخشد و سری‌های ردمی و پوکو فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کنند. خرید گوشی سامسونگ هم اطمینان و اعتماد بیشتری به‌عنوان یک گوشی کره‌ای به شما خواهد داد و اگر توان خرید گوشی‌های پرچم‌دار گران قیمت این کمپانی را ندارید، توصیه می‌کنیم که حتم به سری A این کمپانی اعتماد کافی داشته باشید. گوشی‌های A7 می‌توانند همان مشخصات عالی سری پرچم‌دار گلکسی اس را این‌بار با قیمتی پایین‌تر در اختیار شما گذارند.

برخی از گوشی های شیائومی دارای نقص‌های امنیتی جدی هستند

خرید گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی یکی از اصلی‌ترین مراجع برای بررسی قیمت روز گوشی‌های هوشمند در بازار بوده و امکان خرید در تنوع بالایی از گوشی شیائومی و برندهای دیگر را فراهم کرده است. می‌توانید برای بررسی قیمت گوشی هواوی و همچنین خرید گوشی سامسونگ در سری‌های پرطرفدار گلکسی اس و گلکسی A به مقداد آی تی مراجعه کرده و خرید خود را نهایی کنید. این روند را می‌توانید در قبال محصولات دیگری هم در فروشگاه مقداد آی تی تکرار کرده و همراه با یک گارانتی معتبر سریعا محصولات را درب منزل خود دریافت کنید. مقداد آی تی در بازار لپ تاپ و قطعات کامپیوتر هم بهترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *