بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش عجیب مهدی تارتار به بازگشت کارلوس کی روش

مهدی تارتار : کی‌روش بعد از جام جهانی باید برود و مربی جوان تری بیاید

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۳
مهدی تارتار

مهدی تارتار سرمربی ذوب‌ آهن می‌گوید حضور کارلوس کی‌ روش باعث می‌شود وزن نیمکت ایران در جام جهانی بالاتر برود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی تارتار سرمربی ذوب‌ آهن می‌گوید حضور کارلوس کی‌ روش باعث می‌شود وزن نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بالاتر برود.

به گزارش پارس فوتبال، یکی از عجیب‌ترین لحظات این هفته فوتبال ایران، ساعاتی پس از وقوع و از طریق تصاویر ارسالی از کرمان، به فوتبال ایران مخابره شد. جایی که مهدی تارتار در حال دویدن به سمت حبیب فرعباسی دیده می‌شد و در فریم بعدی نیز به نظر او را به سمتی دیگر هل می‌داد.

در همین خصوص گفتگویی را با سرمربی ذوب‌آهن انجام دادیم و او توضیحاتی را در مورد این صحنه ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

* می‌خواستم از درگیری جلوگیری کنم

من یک لحظه دیدم که بازیکنان در گوشه زمین درحال درگیری هستند و چند بازیکن حریف، صادق صادقی را محاصره کرده‌اند و یک ضربه هم به او زدند. در همین لحظه بود که حبیب فرعباسی هم به سمت محل درگیری رفت و من احساس کردم اگر حبیب هم به ماجرا اضافه شود، ممکن است اتفاقات بدتری از نظر اخلاقی رقم بخورد و فکر کردم لازم است وارد زمین شوم و از درگیری جلوگیری کنم.

* به حبیب گفتم برگرد به دروازه‌ات

هیچ‌وقت دوست نداشتم بازیکنان تیمم درگیر شوند و همیشه از آنها خواسته‌ام تمرکز خود را روی بازی بگذارند. اما گاهی این اتفاقات زیر فشار و تحت تاثیر ضربان قلب بالا رخ می‌دهد و فکر می‌کنم این وظیفه سرمربی باشد که بعضی مواقع وارد کار شود و اجازه ندهد کار به جاهای باریک بکشد. در آن صحنه هم به حبیب گفتم برگرد دروازه و او هم مثل همیشه به حرفم گوش کرد و به نفعش هم شد. فکر می‌کنم ما مربیان باید نقش آتش‌نشان را هم داشته باشیم.

* وضعیت لیگ برتر از نظر اخلاقی خوب نیست

من همیشه گفته‌ام که نقش مربیان در وضعیت اخلاقی لیگ خیلی مهم است و متأسفانه حالا می‌بینیم که بعضی از نیمکت‌ها، بیشتر از اینکه سعی کنند آرامش را به تیم و بازیکنان خود بدهند، بیشتر تنش را به بازی تزریق می‌کنند. در چند بازی لیگ برتر دیدید که دقایقی از بازی به خاطر اعتراض نیمکت‌ها که خیلی زود به سکو هم تسری پیدا می‌کند، قطع شد. این‌ها اتفاقات خوبی نیست و ما مربیان باوجود تمام فشارها باید سعی کنیم به داوران و بازیکنان کمک کنیم و درگیری‌ها را به حداقل برسانیم.

* امیدوارم وی ای آر به ایران بیاید

امیدوارم وی ای آر هرچه زودتر به ایران بیاید چون هم تنش‌ها کنار زمین کم می‌شود و هم عدالت بیشتر رعایت خواهد شد. از آقای تاج به عنوان رییس فدراسیون انتظار دارم باتوجه به توانایی‌شان، این کار را برای فوتبال ایران کند.

* امیدوارم پیروزی‌هایمان شروع شوند

اینکه تا حالا هیچ باختی نداشته‌ایم برایم مهم است اما حسرت دو بازی را می‌خورم که می‌توانستیم ببریم اما روی یک صحنه گل خوردیم و سه امتیاز را از دست دادیم. به هر حال اینکه مقابل تیم‌های مدعی پرسپولیس، تراکتور و سپاهان شکست نخوردیم نکته مهمی است، همچنین در جو انزلی و کرمان، خیلی از تیم‌ها زمین‌گیر خواهند شد و جا دارد به مربیان این دو تیم بابت تیم‌های خوبشان تبریک بگویم.

* مصدومیت باقرپسند خیلی به ضررمان شد

ما روی سعید باقرپسند خیلی حساب باز کرده بودیم و او هم آمادگی خیلی بالایی داشت اما متاسفانه دچار آسیب‌دیدگی شد. من اول از همه برای خود سعید ناراحتم که این آسیب‌دیدگی باعث شد حداقل یک نیم فصل بیرون بنشیند و بعد از آن هم تیم خودمان دچار مشکل شد. چون ما در پیش فصل با سعید تمرین کردیم. خداراشکر ما محمدرضا سلیمانی، شهرام سالاری و دارکو بیدوف را هم جذب کردیم اما آنها به زمان نیاز دارند تا به شرایط خوب برسند و در ترکیب جا بیفتند. قبل از آن هم سینا اسدبیگی به آن شکل جدا شد که او هم در پیش فصل با ما تمرین کرده بود؛ یعنی ما دو بازیکن اصلی را در همین یک ماه از دست دادیم.

* به کیفیت و توانایی بازیکنان اعتماد کامل دارم

همه بازیکنان زحمت زیادی کشیده‌اند و کیفیت و توانایی بالایی هم دارند و ما از داشتن آنها بسیار خوشحالیم. از زحمت تک تک آنها متشکرم و امیدوارم در ادامه فصل پاسخ زحمات خودشان را بگیرند و جواب اعتماد هواداران و باشگاه را هم بدهند که در این شش هفته حمایت زیادی از ما کردند.

* بودجه برخی تیم‌ها چهار برابر ماست

ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بهترین نتایج را کسب کنیم و فکر می‌کنم تا اینجای فصل هم با قرعه سختی که داشتیم، بد نتیجه نگرفتیم. اما خود من همیشه فوتبال هجومی دوست داشتم و تلاشم بر این بوده که در بازی‌ها پیروز شویم. به نظرم متغیر بودجه را هم باید در نظر بگیریم و اینکه بعضی تیم‌ها چهار برابر ما هزینه کرده‌اند. اما ما به عنوان تیمی باریشه باید تلاش کنیم با تلاش روزانه و حمایت هواداران و مسئولان باشگاه، به موفقیت لازم برسیم.

* کی‌روش به تمام آرزوهایش در فوتبال رسیده است

در مورد اتفاقات اخیر فدراسیون هم به نظرم باید به انتخابات احترام گذاشت. درباره تیم ملی هم، وزن نیمکت ما با آمدن کی‌روش طبیعتا بالاتر خواهد رفت اما حضور او به نظرم فقط برای این مدت کوتاه خوب خواهد بود و بعد از جام جهانی باید یک مربی جوان، با انگیزه و با رزومه چه ایرانی و چه خارجی هدایت تیم ملی را به دست بگیرد. به هر حال جوان بودن مربی مهم است که انگیزه بالایی داشته باشد. آقای کی‌روش به تمام آرزوهایش در فوتبال رسیده و نمی‌تواند انگیزه یک فرد جوان را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *