بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سیستم 3 دفاعه در استقلال طلسم شده است

ناامیدی ریکاردو ساپینتو از سیستم 3 دفاعه در استقلال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱
ناامیدی ریکاردو ساپینتو از سیستم 3 دفاعه در استقلال

امروز در لیگ های معتبر دنیا خیلی از تیم ها با سه دفاع روی یک خط بازی می کنند. 2-1-4-3 یا 3-4-2-1. اما انگار برای استقلال و ساپینتو جواب نداده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروز در لیگ های معتبر دنیا خیلی از تیم ها با سه دفاع روی یک خط بازی می کنند. 2-1-4-3 یا 3-4-2-1. اما انگار برای استقلال و ساپینتو جواب نداده است.

به گزارش پارس فوتبال، این به خاطر در اختیار داشتن بازیکنان بیشتری در حمله است و از همه مهمتر حضور فعال تر مدافعان در امر بازیسازی و پشتیبانی در حمله است. اما این شیوه از بازی هنوز در فوتبال ایران جا نیافتاده است و به نوعی می توان گفت فوتبال ایران در این بخش نتوانسته به خوبی آپدیت شود. البته بودند تیم هایی که در فصول گذشته با این شیوه بازی کردند اما به نظر می رسد همه گیر شدن این شیوه و جا افتادن آن به خصوص در تیم های لیگ برتری نیاز به زمان دارد.

ساپینتو مربی پرتغالی علاقمند بود در استقلال به این شیوه از بازی ادامه دهد اما دو گلی که استقلال در بازی با سپاهان خورد و از سویی شکست یک بر صفر در برابر ملوان در نیمه نخست موجب شد تا ساپینتو خیلی زود تغییر شیوه دهدو از تیمش بخواهد 4 دفاعه بازی کند و جالب اینکه از زمانی که تیمش 4 دفاعه شده گل نخورده است. نیمه دوم بازی با ملوان و بازی با تیم های مس کرمان، نفت مسجد سلیمان و پیکان.

ریکاردو ساپینتو دیروز از دلتنگی اش برای بازی با شیوه سه دفاعه حرف زد و گفت:

مسلماً ما در برابر همه حریفان ایده و استراتژی متفاوتی خواهیم داشت تا مقابل آنها بازی کنیم. من دوست داشتم با سیستم ۳۴۳ ادامه دهم اما در خط دفاعی خوب عمل نکردیم و به سیستم دیگری تغییر دادم.

در لیگ برتر نه تنها استقلال بلکه خیلی از تیم های مدعی چون سپاهان و پرسپولیس با 4 دفاع فوتبال می کنند و به نظر می رسد هنوز تیم های بزرگ علاقمند نیستند ریسک بازی با سیستم جدید را به جان بخرند. هر چند بازی با این سیستم مدافعان بازیساز و کمی سرعتی را می طلبد که شاید در خیلی از تیم ها ابزار آن وجود نداشته باشد. استراماچونی چون از فوتبال ایتالیا مهد بازی با 3 دفاع به ایران آمده بود خیلی تلاش کرد این شیوه را در استقلال جا بیاندازد. او در شروع امتیازات حساسی را از دست داد اما در ادامه هر چه زمان جلوتر می افتاد این سیستم بهتر در تیم آبی ها جا افتادو حتی در زمان فرهاد مجیدی هم ادامه پیدا کرد. اما نمایش ضعیف استقلال در فاز دفاعی در بازی با سپاهان و نیمه نخست بازی با ملوان خیلی زود مربی پرتغالی را نا امید کرد. باید به او حق داد چرا که به تیم قهرمان آمده و کمترین انتظار از او تکرار قهرمانی است و دراین مسیر نمی تواند دچار ریسک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *