بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ناپولی 4-1 لیورپول ؛ تیم کلوپ در ناپل دفن شد + عکس

شکست سنگین لیورپول در خانه ناپولی با 4 گل

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۹:۴۶
شکست سنگین لیورپول در خانه ناپولی با 4 گل

لیورپول در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا شکستی تلخ را تجربه کرد و در خانه ناپولی بازی را با نتیجه 4-1 واگذار کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

لیورپول در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا شکستی تلخ را تجربه کرد و در خانه ناپولی بازی را با نتیجه 4-1 واگذار کرد.

به گزارش پارس فوتبال، فینالیست سال گذشته لیگ قهرمانان در اولین بازی خود در فصل جدید هیچ نشانی از لیورپول که هواداران فوتبال از آن دوره به خاطر دارند نداشت. شاگردان یورگن کلوپ در شهر ناپل و ورزشگاه دیه‌گو مارادونا در نیمه اول جشنواره‌ای از اشتباهات را به نمایش گذاشتند و با شکست 3-0 به رختکن رفتند. در نیمه دوم هم لیورپولی‌ها چندان زهردار نبودند و بعد از گذشت دقایقی از این نیمه می‌شد حدس زد که شکست آنها قطعی است.

تنها پنج دقیقه از شروع مبارزه می‌گذشت که جیمز میلنر با یک خطای هند عجیب پنالتی را به ناپولی تقدیم کرد. روی یک پاس به عقب بازیکنان ناپولی به زلینسکی او به سمت دروازه لیورپول شوت زد اما میلنر برای اینکه جلوی توپ را سد کند درست مثل یک دروازه‌بان با دستهای باز موضع‌گیری کرد تا یک پنالتی واضح به سود ناپولی اعلام شود. پنالتی توسط زلینسکی به گل تبدیل شد.

سیزده دقیقه بعد لیورپولی‌ها پنالتی دیگری تقدیم ناپولی کردند و این بار شانس آوردند که با درخشش آلیسون گل دیگری دریافت نکردند. از این گذشته بخت با لیورپولی‌ها یار بود که در این صحنه 10 نفره نشدند. اوسیمن در یک درگیری با فن‌دایک در محوطه جریمه به زمین افتاد و صحنه آهسته نشان می‌داد که ستاره هلندی لیورپول پای او را لگد کرده است. داور ابتدا پنالتی نگرفت ولی بررسی VAR نشان داد که تصمیم درست پنالتی بوده است. اما آلیسون ضربه اوسیمن را مهار کرد تا اختلاف به دو گل تبدیل نشود.

شکست سنگین لیورپول در خانه ناپولی با 4 گل

اما در دقیقه 31 ناپولی برای دومین بار دروازه لیورپول را این بار نه در ضربات پنالتی بلکه در جریان عادی بازی باز کرد. پیوتر زلینسکی، هافبک لهستانی، که گل اول را به ثمر رسانده بود این بار پاس گل داد تا نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان میدان مطرح کند. کوارتسخلیا، ستاره گرجی ناپولی توپ را دریافت کرد و به آنگیسا رساند. آنگیسا با یک حرکت ترکیبی زیبا با زلینسکی در موقعیت گلزنی صاحب توپ شد تا از زاویه‌ای تنگ دروازه آلیسون را باز کند.

ناپولی در آخرین دقیقه این نیمه توسط یک بازیکن جدید به گل سوم دست یافت. زننده گل سوم ناپولی اما چهره‌ای شناخته شده است چرا که پدرش یکی از ستاره‌های بزرگ آرژانتین بوده و سالها است روی نیمکت اتلتیکو مادرید می‌نشیند. جیووانی سیمئونه، پسر دیه‌گو سیمئونه، امسال تابستان با یک قرارداد قرضی از هلاس ورونا به ناپولی پیوست. در دقیقه 44 آنگیسا از یار مستقیم خود گریخت و توپ را به کوارتسخلیا سپرد تا او به راحتی از الکساندر آرنولد عبور کند و گومز را هم با قدرت بدنی از پیش رو بردارد و سیمئونه را در مقابل دروازه صاحب توپ کند تا او به راحتی دروازه لیورپول را باز کند. این اولین گل جیووانی سیمئونه در لیگ قهرمانان بود که مقابل فینالیست سال گذشته به ثمر رسید. این اولین توپی بود که سیمئونه لمس می‌کرد. سیمئونه پسر بعد از مصدومیت اوسیمن به جای او وارد زمین شده بود. نیمه اول با نتیجه 3-0 به سود ناپولی به پایان رسید.

شکست سنگین لیورپول در خانه ناپولی با 4 گل

با شروع نیمه دوم ناپولی تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا گل چهارم را به ثمر برساند. پیوتر زلینسکی که در نیمه اول یک گل زده بود و یک پاس گل داده بود در دقیقه 47 گل دیگری به ثمر رساند تا واقعا بهترین بازیکن میدان باشد. آنگیسا با یک ارسال عمیق خط دفاعی لیورپول را به هم ریخت تا سیمئونه توپ را گرفته و به زلینسکی بسپارد. ضربه اول او را آلیسون دفع کرد اما هافبک لهستانی در بازگشت اشتباه نکرد تا دومین گل او و چهارمین گل ناپولی به ثمر برسد.

لیورپولی‌ها دو دقیقه بعد بالاخره یکی از گلهای خورده را جبران کردند تا امید در هواداران دوباره زنده شود و خیلی از لیورپولی‌ها یاد و خاطره حماسه استانبول را در ذهن‌شان مرور کنند. در دقیقه 49 گل لیورپول روی نبوغ فردی لوئیس دیاز به ثمر رسید. رابرتسون پاس بازیکنان ناپولی را قطع کرد و در حاشیه محوطه جریمه ناپولی، لوئیس دیاز را صاحب توپ کرد. او با حرکتی در عرض و سپس یک ضربه کات‌دار تماشایی اولین گل قرمزها را به ثمر رساند.

چند دقیقه بعد دیاز سعی کرد حرکت قبلی خود را تکرار کند ولی شوت کات‌دار او این بار از کنار دروازه ناپولی بیرون رفت. در دقایق بعدی لیورپول با تعداد بازیکن بالا جلو کشیده بود و سعی در جبران داشت اما همین فرصت‌هایی در اختیار ناپولی قرار می‌داد تا در ضد حمله‌ها لیورپول را نگران کنند.

در دقیقه 60 لوزانو بازیکن تازه‌وارد ناپولی شوت خطرناکی به سمت دروازه لیورپول شلیک کرد اما او در آفساید قرار داشت. دو دقیقه بعد یورگن کلوپ دست به تغییراتی اساسی در تیمش زد و سه تعویض انجام داد. داروین نونیز به جای فیرمینو، دیوگو ژوتا به جای محمد صلاح و تیاگو آلکانتارا به جای جیمز میلنر وارد میدان شدند. در همین لحظات لیورپولی‌ها به گل دوم نزدیک شدند. سانتر السکاندر آرنولد با ضربه پرقدرت لوئیس دیاز می‌رفت وارد دروازه شود که سنگربان ناپولی با یک واکنش توپ را از بالای تیر دروازه راهی کرنر کرد.

شکست سنگین لیورپول در خانه ناپولی با 4 گل

در بیست دقیقه پایانی شاهد حملات سریع دو تیم روی دروازه‌ها بودیم. بعد از ضربه خطرناک داروین نونیز که توسط مین جائه کره‌ای دفع شد بلافاصله ناپولی با لوزانو روی دروازه لیورپول خطرناک ظاهر شد که توپ را آلیسون دفع کرد.

لیورپول در نیمه دوم کمی بهتر از نیمه اول بازی می‌کرد ولی با اینحال نتوانست تهدیدهای پرتعداد و خیلی خطرناکی روی دروازه ناپولی خلق کند. کلوپ در دقیقه 77 خرید جدید تیمش در روز آخر نقل و انتقالات، آرتور ملو، را هم به بازی فرستاد تا شاید او گره از کار بسته لیورپول باز کند. لیورپول هر چه تلاش می‌کرد تا راهی برای فرار از شکست تلخ پیدا کند نمی‌توانست چاره کار را بیابد. هر چه زمان می‌گذشت تکرار حماسه استانبول برای لیورپول بعید و بعیدتر به نظر می‌رسید.

درحالیکه لیورپول به حملات نه چندان زهردار خود ادامه می‌داد ناپولی در دقیقه 87 بار دیگر روی یک ضدحمله فرصت داشت ولی ضربه آلسیو زربین که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود توسط آلیسون مهار شد. بازی در نهایت با شکست 4-1 لیورپول به پایان رسید تا شاگردان یورگن کلوپ ورزشگاه دیه‌گو مارادونا را با شکستی تلخ ترک کنند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *