بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پشت پرده انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ؛ هواداران پرسپولیس و استقلال بخوانند

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد ؛ نه با استقلال است و نه دشمن پرسپولیس

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۷
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد ؛ نه با استقلال است و نه دشمن پرسپولیس

با توئیتی که محمد جماعت مدیر رسانه ای تیم ملی به اشتراک گذاشت، گمانه زنی های همه رسانه های داخلی و خارجی شکل رسمی به خود گرفت و کارلوس کی روش سرمربی ایران شد.
حالا و پس از این انتخاب هواداران فوتبال باید بدانند که او سرمربی تیم ملی‌ست، نه با آبی‌هاست و نه علیه سرخ‌ها. کی روش برای موفقیت و سربلندی ایران در جام جهانی 2022 قطر آمده است، پس باید همه با هم در کنار او باشیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پس از آنکه محمد جماعت مدیر رسانه ای تیم ملی رسما بازگشت کارلوس کی روش به ایران را تایید کرد، بالاخره پس از گمانه‌زنی های فراوان رسانه های داخلی و خارجی، وعده مهدی تاج قبل از ریاست بر فدراسیون فوتبال عملی و حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران رسمی شد.

این در حالی است که چند روزی می‌شود اکثر رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های معتبر اروپایی خبر بازگشت کی روش به ایران را مخابره می‌کردند، اما در نهایت محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی در توئیت زیر آن را رسمیت بخشید.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد

این درست و این انتقاد کاملاً وارد و صحیح است که اگر قرار بر تغییر سرمربی تیم ملی ایران بود باید این اتفاق دقیقا پس از صعود به جام جهانی رخ میداد نه حالا و با این شکل که به نوعی بی احترامی به تمام زحمات دراگان اسکوچیچ است اما به هر حال که حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران قطعی شده بررسی چند نکته مهم بسیار ضروری به نظر می رسد. اول اینکه چرا فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج به این نتیجه رسیدند که سرمربی پرتغالی ایران در جام های جهانی 2014 و 2018 بهترین گزینه برای هدایت ملی‌پوشان در جام جهانی 2022 نیز است.

دوم تکلیف دو قطبی کی روش – برانکو چه می شود و سوم وظیفه هواداران استقلال و پرسپولیس چیست ؟

دلایل بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی ایران

کارلوس کی روش از زمانی که در سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت همواره در تلاش بود تا روح جنگندگی و تلاش و پشتکار و وفاداری را به شاگردانش تزریق کند و خود نیز این موضوع را در رفتار خود به روشنی نشان می‌داد.

جایی که در جام جهانی 2014 و در بازی با آرژانتین بازیکنان تیم ملی ایران با نمایشی افتخارآمیز تحسین تمام کارشناسان بنام جهان را برانگیختند و در جام جهانی 2018 نیز با تمام وجود و اعضا و جوارح از دروازه خود محافظت می‌کردند و با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بهترین نتیجه تاریخ جام های جهانی را برای مردم ایران رقم زدند و موجی از شادی را در جامعه تزریق کردند. آری موجی از شادی در جامعه که با میلیاردها دلار و یورو قابل مقایسه نیست.

فارغ از این عملکرد قابل تحسین هر چند نقص‌هایی هم در بازی بیش از حد تدافعی شاگردان کی روش وجود داشت، اما رفتار سرمربی پرتغالی در حمایت همه جانبه از شاگردانش در سخت‌ترین و بحرانی ترین شرایط و جنگنده بودن در مقابل بحران‌های داخلی و خارجی که تیم را تحت تاثیر قرار می‌داد، نیز بسیار ستودنی است.

هر چند زبان همیشه تند و سرخ کی روش همیشه اهالی فوتبال و مدیران ورزش کشور را عصبانی کرده و در پاره‌ای از زمان‌ها قابل توجیه نبود، اما باید درک کرد که کی روش باید حمایت مادی و معنوی خود از بازیکنان را نشان می‌داد تا آن‌ها را وادار کند با قلب و روح و تمام وجود خود برای او و تیم ملی کشورشان به میدان بروند.

همه این موارد در کنار شخصیت فنی کارلوس کی روش در شناخت بسیار بالای او اول از همه از بازیکنان تیم ملی ایران که اکثرا دست پرورده خودش هستند و دوم تیم‌های قدرتمند انگلیس، ولز و حتی آمریکا لزوم بازگشت سرمربی نام آشنای پرتغالی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

در مورد شناخت کی روش از تیم های انگلیس و ولز باید حضور او در منچستریونایتد را در آن بسیار موثر دانست و یادآوری کرد که این سرمربی مدتی را نیز در آمریکا و تیم‌های باشگاهی این کشور فعالیت داشته است و همین موضوع مهر تاییدی بر گفته مذکور است.

پس خاتمه بحث پشت پرده بازگشت کی روش به ایران را باید در سه جمله کلیدی مهم خلاصه کرد:

اول جنگندگی، تعصب و وفاداری او به تیم ملی ایران که در زمان‌ها و مقاطع بحرانی مختلف آن را نشان داده است.

دوم کیفیت فنی بسیار بالاتر او نسبت به اسکوچیچ

و سوم شناخت او از بازیکنان ایرانی و همچنین تیم‌های همگروه ایران در مرحله گروهی جام جهانی.

دو قطبی کی روش – برانکو و وظیفه هواداران پرسپولیس و استقلال در قبال تیم ملی

اینکه دو قطبی کی روش – برانکو برای اولین بار چه زمانی و از سوی چه کسی شکل گرفت، در این مقال نمی گنجد و احتمالا بعدها می‌توان در یک کتابی مفصل به آن پرداخت اما هواداران فوتبال مخصوصا طرفداران بی شمار استقلال و پرسپولیس باید بدانند که اختلاف کی روش و برانکو صرفا یک اختلاف فردی بود که افرادی با دمیدن در آتش این اختلاف فردی برای خود از آب گل آلود ماهی گرفتند و نتیجه‌ای جز اختلافات بچگانه در حاشیه و حین بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا 2019 نداشت و در نهایت ایران با کی روش شکست تلخی را در نیمه نهایی و مقابل ژاپن متحمل شد که بدون تردید زاییده همان اختلافات بود.

به هر حال در زمان حاضر برانکو سرمربی تیم ملی عمان است و دیگر در ایران و باشگاه پرسپولیس حضور ندارد و از همه مهم‌تر کارلوس کی روش سرمربی تیم ایران است و در مهم‌ترین بازی های فوتبال و حتی ورزش جهان قرار است ملی‌پوشان ایرانی را هدایت کند.

پس بدانیم که کارلوس کی روش نه با استقلال است و نه علیه پرسپولیس. او آمده است تا تیمی هیجان انگیز همچون تیم ملی جام های جهانی 2014 و 2018 بسازد و با تاریخ سازی باعث افتخار و شادی همه مردم ایران شود و در این راه به حمایت همه مردم ایران از جمله هواداران استقلال و پرسپولیس، مدیران ورزش کشور و حتی سیاست مداران نیاز دارد.

آری وظیفه همه ما از جمله هواداران آبی و قرمز این است که با تمام وجود نه از کارلوس کی روش بلکه از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم تا همه با هم از موفقیت آن در جام جهانی 2022 قطر لذت ببریم.

البته یادآوری این نکته بسیار ضروری به نظر می رسد که حضور کارلوس کی روش به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت تیم ملی در جام جهانی باشد، بلکه همه ما هر یک به سهم خود باید در این راه کمک حال او باشیم و بدانیم که تلاش و پشتکار بی وقفه در کنار هدایت صحیح فنی کی روش ما را به هدف بزرگمان خواهد رساند.

به امید موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر …

سعید ایرانی – اختصاصی پارس فوتبال

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *