بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

انتقاد شدید حمید سجادی از نحوه اداره فدراسیون فوتبال

حمید سجادی : در فدراسیون فوتبال هیچ کس پاسخگو نیست

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱
حمید سجادی

حمید سجادی وزیر ورزش در صحبتهای خود در رادیو ورزش به انتقاد از شیوه اداره فدراسیون فوتبال پرداخت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حمید سجادی وزیر ورزش در صحبتهای خود در رادیو ورزش به انتقاد از شیوه اداره فدراسیون فوتبال پرداخت.

به گزارش پارس فوتبال؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فوتبال و اتفاقات رخ داده شب گذشته گفت:

دیشب یکبار اعلام کردند که انجام نمی‌شود. حدود ساعت ۳ الی ۴ صبح اعلام کردند که برگزار خواهد شد. من هم بامداد متوجه شدم و خواهش کردم که این نامه را با عنوان بیانیه برایم بفرستند. در این نامه اشکالات موجود در هیئت بدوی و مکاتبات با دستگاه‌های قضایی ذکر شده بود. دبیر کل با اشاره به این موارد اعلام کرد که نمی‌توانیم این انتخابات را برگزار کنیم.

وی افزود:

این باید رسیدگی شود. اینجا وظیفه نظارتی و حاکمیتی ماست. متعاقبا خبر شفاهی دادند که دو نفر از اعضای هیات رئیسه با این نامه مخالفت کرده و گفتند که باید انتخابات برگزار شود. در مسیر هم سعی کردم با فدراسیون و حراست ارتباط بگیرم اما موفق نشدم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که توقع شما از فدراسیون فوتبال چیست، بیان کرد:

فوتبال ما در این مقطع، نیاز به یک نظم، انتظام، انسجام، اقتدار و برنامه‌ریزی منسجمی دارد. منتها همه اینها در تعامل با حاکمیت است. در یکی دو دهه اخیر، از زمانی که رئیس وقت سازمان تربیت بدنی علاقه‌مند به شرکت در انتخابات به عنوان رئیس فوتبال بودند، اختلافات و بحث فیفا و کمیته انتقالی و اساسنامه‌ای مصوب شد. از آنجا که اوایل تعریف کردند فوتبال برخلاف سایر فدراسیون‌ها نهاد عمومی _ دولتی است، و عمومی‌اش را برداشتند و فدراسیون زاویه گرفت و احساس کرد که باید مستقل باشد و بی‌توجه به حاکمیت باشد و کار خود را کند. از طرفی هم بودجه و زیرساخت‌ها و ورزشگاه را از حاکمیت بخواهند اما حقی برای حاکمیت قائل نیستند.

وی ادامه داد:

واقعیت این است که به مجمع خودشان هم پاسخگو نیستند. اقتدار و تعامل با حاکمیت را کم دارند. باید نشان بدهند که تابع نظام جمهوری اسلامی هستند.

در بعضی از مواقع هم استانداردهای فیفا را باید رعایت کنیم. در خیلی از کشورها، فدراسیون ها اساسنامه خودشان را دارند. به هر ترتیب، اینها انتظاراتی است که به عنوان مثال، فوتبال ایران باید به روز شود. باید سازمان لیگ ما به لحاظ حقوقی تعیین تکلیف شود. اینکه برخی از کشورها لیگ را به اتحادیه می‌دهند. باید یک دوربین به اتحادیه فوتبال برود و ببیند که اسنادش کجا نگهداری می‌شود. به آقای ماجدی گفتم چرا لیگ را به اتحادیه بدهید باید به جامعه فوتبال اعتماد کرد چرا که آنان صاحب نظر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *